Χρηματοδότηση 15 εκατ. δολαρίων σε Έλληνα ομογενή από τον Elon Musk – Newsbeast

14


Το ποσό των 15 εκατ. δολαρίων αποφάσισε να δώσει ο Elon Musk σε έναν Έλληνα ομογενή.

Το τεράστιο ποσό θα κατευθυνθεί σε διαγωνισμό της XPRIZE και θα δοθεί σε όποιον καταφέρει να βρει έναν δημιουργικό τρόπο χρήσης λογισμικού ώστε να μάθουν γράμματα αναλφάβητα παιδάκια που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.

Ιδρυτής της XPRIZE είναι ο σπουδαίος ελληνοαμερικάνος φυσικός, μηχανικός και επιχειρηματίας Peter Diamantis, ο οποίος πιστεύει πως ο εταιρικός ανταγωνισμός είναι ο καλύτερος τρόπος για να προκαλέσεις κοινωνικές αλλαγές.

Λέει πως η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος είναι η μόνη οδός για να επωφεληθούν όλοι στις επόμενες δεκαετίες. Και όταν λέει όλοι, το εννοεί. Και τέτοιοι διαγωνισμοί καινοτομίας με παχυλά έπαθλα πυροδοτούν όσο τίποτα την κοινωνική αλλαγή, όπως πιστεύει.

Σε αυτό ακριβώς το μοτίβο βάσισε εξάλλου το δικό του φοβερό ταξίδι στην τεχνολογία εγκαινιάζοντας την πρώτη ιδιωτική επανδρωμένη αποστολή στο Διάστημα, έναν άθλο που ολοκλήρωσε ήδη από το 2004. Έκτοτε το ίδρυμά του XPRIZE Foundation έχει φιλοξενήσει δεκάδες επιτυχημένους διαγωνισμούς που απέδωσαν έργο, το οποίο υπό άλλες συνθήκες καμία εταιρία δεν θα χρηματοδοτούσε χαρακτηρίζοντάς το απλώς «υψηλού ρίσκου».

Ο Elon Musk της SpaceX και της Tesla χρηματοδοτεί τώρα τον νέο διαγωνισμό του Diamandis με 15 εκατ. δολάρια, ο νικητής του οποίου θα ανακοινωθεί τον Απρίλιο του 2019.

Και να τι κάνει ακριβώς ο έλληνας ομογενής: το 2014 ανάγκασε 700 ομάδες να του υποβάλουν σχέδια για εφαρμογές για κινητά και ταμπλέτες που θα παρέχουν σε παιδιά που ζουν κάτω από όρια της φτώχειας απλά μαθήματα αλφαβητισμού. Η ομάδα των κριτών της XPRIZE κατέληξε στα πέντε επικρατέστερα σχέδια και τα χρηματοδότησε με 1 εκατ. δολάρια έκαστο για την ανάπτυξη αλλά και τη δοκιμή τους σε κοινότητες της Τανζανίας. Πείθοντας και την Google να τους παρέχει 800 tablets για να ξεκινήσουν.

Ο νικητής θα πάρει 10 εκατ. δολάρια για να ανέβει κλίμακα το πρόγραμμά του, ενώ οι φιναλίστ θα υποχρεωθούν να ανοίξουν τις εφαρμογές τους στον κόσμο, ώστε να είναι διαθέσιμες σε όποιον θελήσει να τις χρησιμοποιήσει. Ο σκοπός είναι 250 εκατ. παιδιά να μάθουν γράμματα…





Πηγή