Λίγες ημέρες νωρίτερα, η Wall Street Journal είχε δημοσιεύσει μια σειρά άρθρων, με τον τίτλο Facebook Files που είχαν διαρρεύσει από εσωτερικά έγγραφα της Facebook και υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι η εταιρεία γνώριζε τον ψυχολογικό αντίκτυπο που είχε η πλατφόρμα του Instagram στην ψυχική υγεία των νεαρών παιδιών.
Τώρα, ο άνθρωπος που παρέδωσε τα εν λόγω έγγραφα στη διάσημη εφημερίδα αποκαλύφθηκε και έδωσε μια συγκλονιστική συνέντευξη στο 60 minutes, αφήνοντας πολύ εκτεθειμένη την Facebook.
H Frances Haugen ήταν product manager στην ομάδα της πολιτικής ακεραιότητας του Facebook. Στη συγκεκριμένη ομάδα το καθήκον των μελών της ήταν να επικεντρώνεται σε εκλογικά ζητήματα. Ωστόσο, λίγο μετά τα γεγονότα της 6ης Ιανουαρίου, η Facebook διέλυσε την ομάδα.
Η Haugen αποχώρησε από την εταιρεία τον Μάιο και στη συνέχεια παρέδωσε τις δεκάδες χιλιάδες σελίδες των εσωτερικών εγγράφων στον ιδρυτή της Whistleblower Aid, John Tye, ζητώντας νομική προστασία. Η Haugen και η νομική της ομάδα επικοινώνησαν επίσης με τους γερουσιαστές Richard Blumenthal και Marsha Blackburn ενώ συγχρόνως ήρθε σε επικοινωνία με νομοθέτες στη Γαλλία και τη Βρετανία και με ένα μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Παράλληλα, υπέβαλε καταγγελία στην Securities and Exchange Commission (SEC) των ΗΠΑ, καταθέτοντας ότι η Facebook προβαίνει σε εσωτερικές ενέργειες που δεν ταιριάζουν σε καμία περίπτωση με τις δημόσιες δηλώσεις της.
Μάλιστα, παραδέχτηκε ότι η Facebook συνέβαλε σημαντικά στην παραπληροφόρηση των εκλογών αλλά και στην εξέγερση που σημειώθηκε στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ στις 6 Ιανουαρίου.
«Η Facebook δημοσίευσε το έργο της για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και του βίαιου εξτρεμισμού που σχετιζόταν με τις εκλογές και την εξέγερση του 2020. Στην πραγματικότητα, η Facebook γνώριζε ότι οι αλγόριθμοι και οι πλατφόρμες της προωθούσαν αυτόν τον τύπο του επιβλαβούς περιεχομένου και δεν κατάφερε να εφαρμόσει τα απαραίτητα μέτρα», είπε η Haugen.
Στο 60 Minutes, η Haugen περιέγραψε πώς η Facebook έθετε την ανάπτυξη της πλατφόρμας της πάνω από την κοινωνική ευθύνη, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση «πολύ χειρότερη» από ό,τι σε άλλες εταιρείες κοινωνικών μέσων.
H Facebook επιτρέπει περιεχόμενο που διχάζει τους χρήστες επειδή με αυτόν τον τρόπο προωθείται η συμμετοχή, σημείωσε.
Σύμφωνα με δική τους έρευνα, το περιεχόμενο που είναι μισητό και διχάζει ωθεί τους χρήστες πολύ εύκολα στο θυμό παρά σε άλλα συναισθήματα. Η Facebook έχει συνειδητοποιήσει ότι αν αλλάξουν οι αλγόριθμοι της για περαιτέρω ασφάλεια, οι άνθρωποι θα ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στην πλατφόρμα, θα κάνουν κλικ σε λιγότερες διαφημίσεις και έτσι θα κερδίζουν λιγότερα χρήματα.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης της, υπογράμμισε ότι η κατάσταση που επικρατεί με το Facebook είναι πολύ πιο τρομακτική σε χώρες εκτός των ΗΠΑ. Η ίδια εξήγησε ότι κάθε νέα γλώσσα που προστίθεται κοστίζει περισσότερα χρήματα, ενώ υπάρχουν πολύ λιγότεροι «πελάτες».
Επί της ουσίας, η Facebook λαμβάνει λιγότερα χρήματα, όταν εκπαιδεύει συντονιστές και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για την πλατφόρμα της σε μικρότερες χώρες. Επομένως, αντί να σπαταλήσει εξωφρενικά ποσά για να εδραιώσει τις υποδομές που χρειάζονται, αφήνει την παραπληροφόρηση να εξαπλωθεί.
«Σε άλλα μέρη του κόσμου αυτή η παραπληροφόρηση οδηγεί άμεσα στον θάνατο ανθρώπων», είπε η Haugen.
Επιπροσθέτως, η Haugen επισήμανε ότι η ομάδα που ασχολείται με την καταπολέμηση της καταναγκαστικής πορνείας και της δουλείας στο Facebook αποτελείται από μερικούς μόνο ερευνητές.
Στην αντίπερα όχθη, η εκπρόσωπος της Facebook Lena Pietsch τόνισε ότι:
Ότι ενθαρρύνουμε το κακό περιεχόμενο και δεν κάνουμε τίποτα γι’ αυτό δεν είναι αλήθεια. Υποστηρίζουμε τις δημόσιες δηλώσεις μας και είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε σε ενδεχόμενες ερωτήσεις που μπορούν να έχουν οι ρυθμιστικές αρχές σχετικά με το έργο μας.
Η Haugen πάντως ξεκαθάρισε ότι «αυτό που θέλω όλοι να καταλάβουν είναι ότι το Facebook είναι πολύ πιο επικίνδυνο από όσο νομίζουν και γίνεται ακόμα χειρότερο με την πάροδο του χρόνου».
*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr