Categories: Technology

Yara Birkeland: Το πρώτο 100% ηλεκτρικό – και σύντομα αυτόνομο – φορτηγό πλοίο στον κόσμο έκανε το παρθενικό ταξίδι του στη Νορβηγία [εικόνες & βίντεο] | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ


Το παρθενικό του ταξίδι έκανε την Παρασκευή στη Νορβηγία το πρώτο στον κόσμο ηλεκτρικό – και σύντομα μη επανδρωμένο – φορτηγό πλοίο στον κόσμο.

Το Yara Birkeland, όπως λέγεται το φορτηγό πλοίο με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, ανήκει στην βιομηχανία λιπασμάτων Yara και ετοιμάζεται να συμβάλει στο σχέδιο της Νορβηγίας για την μείωση του κλιματικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής της βιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μήκους 80 μέτρων και με εκτόπισμα 3.200 τόνων, το φορτηγό πλοίο θα μεταφέρει έως και 120 εμπορευματοκιβώτια με λίπασμα από το εργοστάσιο της Yara International ASA στο Πόρσγκρουν σε απόσταση 14 χλμ. στο λιμάνι του Μπρέβικ, όπου το φορτίο του θα μεταφορτώνεται σε μεγαλύτερο σκάφος. Έτσι θα εξαλειφθεί η ανάγκη για περίπου 40.000 διαδρομές ντιζελοκίνητων φορτηγών ετησίως μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων κατά χίλιους τόνους, το κυκλοφοριακό κομφούζιο και την ηχορρύπανση που θα προκαλούσαν.

«Τώρα κάναμε αυτό το τεχνολογικό άλμα για να δείξουμε ότι είναι εφικτό και σκέφτομαι ότι υπάρχουν τόσες πολλές διαδρομές στον κόσμο όπου είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί ο ίδιος τύπος πλοίου», δήλωσε ο Σβέιν Τόρε Χόλσετερ, διευθύνων σύμβουλος της Yara.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Yara Birkeland κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Vard Norway / Kongsberg, που παρείχε την βασική τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και της ενσωμάτωσης των απαιτούμενων για τηλεχειριζόμενες αυτόνομες λειτουργίες συστημάτων. Το ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο θα μπορεί να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 13 κόμβων (24 χλμ/ώρα) και ο χώρος του μηχανοστασίου του έχει αντικατασταθεί από οκτώ δωμάτια με μπαταρίες – το αντίστοιχο 100 αυτοκινήτων Tesla, όπως λέει ο μάνατζερ του πρότζεκτ, Γιόσταϊν Μπράατεν. To Υara Birkeland θα είναι πλήρως αυτόνομο σε δύο χρόνια. Σε αυτό το διάστημα θα κάνει δύο ταξίδια την εβδομάδα γεμάτα παγίδες μαθαίνοντας να ελίσσεται χωρίς τη βοήθεια πληρώματος.

Εξοπλισμένο με αισθητήρες το φορτηγό πλοίο θα πρέπει να πλέει σε ένα στενό φιόρδ, να περνά κάτω από δύο γέφυρες ανάμεσα από εμπορικά πλοία, σκάφη αναψυχής και καγιάκ πριν ελλιμενιστεί σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της Νορβηγίας, όπου θα ξεφορτώνει, θα επαναφορτίζει τις μπαταρίες του και θα αποπλέει χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. «Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι η αιτία πολλών ατυχημάτων σήμερα», είπε Μπράατεν.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 



Πηγή

iTech News

Leave a Comment

Recent Posts

Διαθέσιμο πλέον και για Xbox!

Πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Death Stranding στο PlayStation, οι παίκτες του Xbox…

3 ώρες ago

Skeleton Crew, έρχεται στο Disney+ στις 4 Δεκεμβρίου

Το Disney+, αποκάλυψε το νέο trailer και poster, της νέας σειράς της Lucasfilm, Star Wars: Skeleton…

3 ώρες ago

Τι είναι και γιατί αποτελεί τη «ραχοκοκκαλιά» της Πυρηνικής Σύντηξης

Υπάρχει ένας σοβαρός λόγος που εξηγεί γιατί δεν έχουμε ακόμη αντιδραστήρες πυρηνικής σύντηξης ικανούς να…

3 ώρες ago

Η SEGA ετοιμάζει νέο Virtua Fighter μετά από 18 χρόνια!

Η SEGA δουλεύει πάνω σε ένα νέο παιχνίδι Virtua Fighter για πρώτη φορά από το…

4 ώρες ago

Αποκαλύφθηκε παγκόσμια κακόβουλη εκστρατεία με θύματα χρήστες fintech

Η ομάδα Παγκόσμιας Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky (GReAT) αποκάλυψε μια κακόβουλη παγκόσμια εκστρατεία, στην…

6 ώρες ago

Τεχνητή νοημοσύνη ή άνθρωποι; Ποιες εργασίες ωφελούνται περισσότερο από τη χρήση ΑΙ

Με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης, μια νέα μελέτη από ερευνητές του MIT εξέτασε ποιες εργασίες θα μπορούσαν…

6 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.