Σύμφωνα με τους Financial Times, η Meta και η Google συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν μια μυστική εκστρατεία που στόχευε σκόπιμα παιδιά ηλικίας 13 έως 17 ετών με διαφημίσεις του Instagram στο YouTube, παραβιάζοντας τους κανόνες που έχουν θέσει οι ίδιες οι εταιρείες κατά της διαφήμισης σε παιδιά.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η Google κατεύθυνε διαφημίσεις σε ένα υποσύνολο χρηστών που χαρακτηρίζονταν ως “άγνωστοι” στα διαφημιστικά της συστήματα, σε μια προσπάθεια να συγκαλύψει την ομάδα που στρεφόταν προς τους εφήβους. Σύμφωνα με μια σελίδα βοήθειας της Google Ads, η δημογραφική κατηγορία “άγνωστος” αναφέρεται σε άτομα των οποίων η ηλικία, το φύλο, η γονική κατάσταση ή το εισόδημα του νοικοκυριού υποτίθεται ότι δεν έχουν προσδιοριστεί και μπορεί να επιτρέψει στους διαφημιστές να προσεγγίσουν “ένα σημαντικά ευρύτερο κοινό” όταν επιλεγεί.
Ωστόσο, η Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τις λήψεις εφαρμογών και τη διαδικτυακή δραστηριότητα για να προσδιορίσει “με υψηλό βαθμό αξιοπιστίας” ότι η “άγνωστη” ομάδα αποτελείται από νεότερους χρήστες, αναφέρουν οι FT. Οι υπάλληλοι της Google λέγεται ότι χρησιμοποίησαν αυτό το παραθυράκι για να παρακάμψουν τις πολιτικές της ίδιας της εταιρείας, η οποία έχει εισαγάγει κανόνες που εμποδίζουν τη στόχευση διαφημίσεων με βάση “την ηλικία, το φύλο ή τα ενδιαφέροντα ατόμων κάτω των 18 ετών” από το 2021.
Η Spark Foundry, θυγατρική του διαφημιστικού κολοσσού Publicis με έδρα τις ΗΠΑ, φέρεται να συνεργάστηκε με τις εταιρείες για την έναρξη μιας παράνομης καμπάνιας marketing στον Καναδά μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του τρέχοντος έτους, προτού δοκιμάσει το πρόγραμμα στις ΗΠΑ τον περασμένο Μάιο. Η Meta και η Google σκόπευαν να επεκτείνουν την εκστρατεία σε διεθνείς αγορές και να προωθήσουν πρόσθετες υπηρεσίες όπως το Facebook, σύμφωνα με τους FT. Το πρόγραμμα ξεκίνησε εν μέσω της μείωσης των διαφημιστικών εσόδων της Google και της μετάβασης των νεότερων χρηστών της Meta σε ανταγωνιστικές υπηρεσίες όπως το TikTok.
Από τότε η Google έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τους ισχυρισμούς και η εκστρατεία έχει πλέον ακυρωθεί, αναφέρουν οι FT. “Απαγορεύουμε την εξατομίκευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών”, ανέφερε η Google σε δήλωσή της προς το δημοσίευμα. “Θα λάβουμε επίσης πρόσθετα μέτρα για να τονίσουμε στους αντιπροσώπους πωλήσεων ότι δεν πρέπει να βοηθούν τους διαφημιστές ή τους οργανισμούς να εκτελούν καμπάνιες που προσπαθούν να παρακάμψουν τις πολιτικές μας“.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις αντιδράσεις των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών σε ΗΠΑ και Ευρώπη μετά τις νέες αποκαλύψεις…
[via]