Ολοένα και περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας ανακοινώνουν νέους κανόνες προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών αλλά και εφαρμογές που αναβαθμίζουν την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Τελευταία (χρονικά) ο τεχνολογικός κολοσσός της Apple με τις ενημερώσεις που κυκλοφόρησαν την Πέμπτη 29/3 για όλες τις συσκευές της Apple, macOS 10.13.4, iOS11.3 και tvOS 11.3 και οι συμπορεύονται από τον τεράστιο νέο ευρωπαϊκό κανονισμό για την προστασία των δεδομένων GDPR
Σύμφωνα με τον Guardian, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει και νέα εργαλεία προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών μέσα στους επόμενους δύο μήνες.
Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα δουν οι χρήστες των προϊόντων της Apple είναι η εισαγωγή μιας ενοποιημένης εικόνας για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, η οποία εμφανίζεται πλέον μαζί με λεπτομερείς πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο η Apple χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των πελατών της στις διάφορες υπηρεσίες της.
Μόλις ο χρήστης ενημερώσει τον λογαριασμό του θα εμφανίζεται το παρακάτω μήνυμα: «Η Apple θεωρεί ότι η ιδιωτικότητα είναι ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα έτσι κάθε προϊόν της Apple έχει σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιεί τη συλλογή και τη χρήση των δεδομένων σας, αλλά και για να παρέχει διαφανή έλεγχο των πληροφοριών σας».
Ο Τιμ Κουκ δήλωσε σχετικά ότι «αν “ρευστοποιούσαμε” τους πελάτες μας Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα τόνο χρημάτων. Αν οι πελάτες μας ήταν το προϊόν μας. Έχουμε επιλέξει να μην το κάνουμε αυτό. Δεν πρόκειται να μπλεχτούμε στην προσωπική σας ζωή. Το απόρρητο σε εμάς είναι ένα ανθρώπινο δικαίωμα, μια πολιτική ελευθερία».
Η Apple τέλος θα ενημερώσει επίσης και τον ιστότοπό της προς την κατεύθυνση της πλήρους διαφάνειας για τον χρήστη. Οι επισκέπτες θα μπορούν να κάνουν λήψη αντιγράφου των δεδομένων τους, αίτηση για διόρθωση των δεδομένων τους, απενεργοποίηση των λογαριασμών τους ή και διαγραφή αυτών.
Οι συγκεκριμένες κινήσεις της Apple έρχονται σε μία περίοδο με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica και την εμπλοκή του Facebook να έχει φουντώσει και τον επικεφαλής της Apple, να καταδικάζει δημόσια το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook.