Apple και Google στο στόχαστρο του Ηνωμένου Βασιλείου για τα mobile οικοσυστήματα τους

1


Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την Google και την Apple για να διαπιστώσει αν έχουν καθεστώς στρατηγικής αγοράς (SMS – Strategic Market Status), και τώρα δέχεται σχόλια σχετικά με το θέμα. Η έρευνα θα επικεντρωθεί συγκεκριμένα στις επιχειρήσεις τους στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας και αν διαπιστωθεί ότι είναι SMS, θα τους επιβληθούν «απαιτήσεις συμπεριφοράς» και «παρεμβάσεις υπέρ του ανταγωνισμού».

Η έρευνα αυτή διεξάγεται στο πλαίσιο του νόμου Digital Markets, Competition and Consumer (DMCC) Act του 2024. Η Google ήταν η πρώτη εταιρεία που ερευνήθηκε για το αν πρόκειται για SMS, αλλά σε σχέση με τις επιχειρήσεις αναζήτησης και διαφημίσεων, ενώ τώρα εξετάζεται και η επιχείρηση κινητής τηλεφωνίας της. Σύμφωνα με την CMA, ιδού τι εννοεί η ρυθμιστική αρχή με τις «απαιτήσεις συμπεριφοράς» και τις «παρεμβάσεις υπέρ του ανταγωνισμού»:

Απαιτήσεις συμπεριφοράς

Η CMA μπορεί να θέσει σε εφαρμογή έναν ή περισσότερους εξατομικευμένους κανόνες για τις επιχειρήσεις SMS – ενέργειες που τους υποχρεώνουν να λάβουν ορισμένα μέτρα ή να σταματήσουν μια συγκεκριμένη δραστηριότητα. Οι απαιτήσεις αυτές μπορούν να τεθούν σε εφαρμογή όταν αυτό είναι αναλογικό για την επίτευξη συγκεκριμένων θετικών αποτελεσμάτων για τους χρήστες (ή δυνητικούς χρήστες) της ψηφιακής δραστηριότητας. Αυτά είναι οι δίκαιες συναλλαγές, οι ανοικτές επιλογές ή η εμπιστοσύνη και η διαφάνεια.

Παρεμβάσεις υπέρ του ανταγωνισμού

Αφού οριστεί μια επιχείρηση με καθεστώς στρατηγικής αγοράς, η CMA μπορεί να διερευνήσει κατά πόσον οτιδήποτε σχετίζεται με την ορισθείσα ψηφιακή δραστηριότητα (για παράδειγμα, η συμπεριφορά μιας επιχείρησης ή η δομή ενός τομέα) βλάπτει τον ανταγωνισμό.

Εάν η CMA διαπιστώσει δυσμενείς επιπτώσεις στον ανταγωνισμό, μπορεί να σχεδιάσει και να δοκιμάσει παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων ανταγωνισμού και τυχόν επιβλαβών επιπτώσεων στους χρήστες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την παροχή στους πολίτες της δυνατότητας να μεταφέρουν εύκολα τα δεδομένα τους μεταξύ των παρόχων- ή την απαίτηση από τις επιχειρήσεις να διασφαλίζουν ότι τα διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες λειτουργούν ομαλά μεταξύ τους («διαλειτουργικότητα»), ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να καινοτομούν και να ανταγωνίζονται ευκολότερα.

Η CMA ισχυρίζεται ότι οι παρεμβάσεις της θα είναι αναλογικές, προβλέψιμες και θα επηρεάζουν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις. Ωστόσο, οι καταναλωτές ενδέχεται να εξακολουθήσουν να επηρεάζονται αρνητικά εάν η Apple και η Google αποφασίσουν να απενεργοποιήσουν χαρακτηριστικά που δεν αρέσουν στην CMA.

[via]



Πηγή