Τα περίφημα AI Overviews, οι πρπεπισκοπησεις Τεχνητής Νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησης της Google, επεκτείνονται σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Η Google έκανε το ντεμπούτο της με το AI Overview, το οποίο χρησιμοποιεί παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη για να συνοψίζει τα βασικά σημεία του θέματος της αναζήτησής σας και να εμφανίζει αυτές τις πληροφορίες στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων, με ανάμεικτες κριτικές τον περασμένο Μάιο, προτού επεκτείνει στη συνέχεια το πρόγραμμα τον Αύγουστο.
Με την σημερινή εξάπλωση η λειτουργία γίνεται διαθέσιμη σε επτά γλώσσες – αγγλικά, ινδικά, ινδονησιακά, ιαπωνικά, κορεάτικα, πορτογαλικά και ισπανικά – σε όλους τους χρήστες των ΗΠΑ που πληρούν τις ηλικιακές απαιτήσεις, καθώς και σε χρήστες σε 100+ χώρες που εγγράφονται στο πείραμα “AI Overviews and more” στο Search Labs. Στην λίστα δεν συμπεριλαμβάνονται ευρωπαϊκές χώρες, κάτι που δεν πρόκειται να αλλάξει εάν δεν συμφωνήσει η ΕΕ.
Το AI Overview ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στο Google I/O 2023 και αρχικά ήταν γνωστό ως Search Generative Experience. Αφού πέρασε ένα χρόνο ως μέρος του πειραματικού δοκιμαστικού πεδίου Labs της εταιρείας, η Google μετέτρεψε τα AI Overviews ως την προεπιλεγμένη εμπειρία αναζήτησης τον Μάιο του 2024. Οι χρήστες ήταν εξίσου επιφυλακτικοί και επικριτικοί απέναντι στο νέο σύστημα, το οποίο παρείχε επικίνδυνες και λανθασμένες πληροφορίες στους χρήστες, συμβουλεύοντάς τους για το πόσες πέτρες πρέπει να τρώνε κάθε μέρα και φέρεται να τους έλεγε να προσθέσουν “περίπου 1/8 φλιτζανιού μη τοξική κόλλα στη σάλτσα για να της δώσουν μεγαλύτερη κολλητικότητα” και να τους βοηθήσουν να μην γλιστράει το τυρί από την πίτσα τους.
Παρά τα αρχικά προβλήματα εγκυρότητας, η Google προχώρησε τον Αύγουστο, επεκτείνοντας τη λειτουργία Overview για να καλύψει έξι επιπλέον χώρες: το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ινδία, την Ιαπωνία, την Ινδονησία, τη Βραζιλία και το Μεξικό. “Με τα AI Overviews βλέπουμε ότι οι χρήστες επισκέπτονται μια μεγαλύτερη ποικιλία ιστοσελίδων για βοήθεια σε πιο σύνθετες ερωτήσεις“, έγραψε τότε η εταιρεία. “Και όταν οι χρήστες κάνουν κλικ από σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης με AI Overviews, αυτά τα κλικ είναι υψηλότερης ποιότητας για τις ιστοσελίδες, γεγονός που σημαίνει ότι οι χρήστες είναι πιο πιθανό να περάσουν περισσότερο χρόνο στις ιστοσελίδες που επισκέπτονται“.
Τον Οκτώβριο, το πρόγραμμα έκανε “άλλο ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός”, σύμφωνα με την εταιρεία, ενσωματώνοντας πληρωμένες διαφημίσεις στα αποτελέσματά του, καθώς και δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να αξιοποιούν το Lens και να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τα κινούμενα αντικείμενα μέσα σε ένα συγκεκριμένο σημείο του video. Το Lens δεν παρέχει μόνο links σε οπτικά παρόμοια προϊόντα, αλλά και κριτικές για το συγκεκριμένο προϊόν που αναζητάτε, παρέχοντας συγκρίσεις τιμών και πληροφορίες σχετικά με το πού μπορείτε να κάνετε την αγορά.
Το αν τα AI Overviews θα φέρουν τελικά επανάσταση στην αναζήτηση, όπως ισχυρίζεται η Google, μένει να το δούμε μεσα στους επόμενους μήνες…