Η ΕΕ απαγορεύει στα κοινωνικά δίκτυα να διατηρούν τα προσωπικά δεδομένα για πολύ καιρό

0


Για άλλη μια φορά, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε απόφαση που εμποδίζει τη Meta να συγκεντρώνει και να διατηρεί σε υπερβολικό βαθμό τα δεδομένα των χρηστών. Το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ αποφάσισε ότι πρέπει να τεθούν όρια για το πόσο καιρό η Meta και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες των χρηστών για στρατηγικές στοχευμένης διαφήμισης.

Η ιστοσελίδα TechCrunch αναφέρει ότι το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ συντάχθηκε με προηγούμενη γνωμοδότηση που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Απρίλιο από δικαστικό σύμβουλο. Η προηγούμενη απόφαση προέτρεπε επίσης για όρια στο χρονικό διάστημα που οι εταιρείες θα μπορούσαν να διατηρούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών με σκοπό τη στοχευμένη διαφήμιση.

Οι αποφάσεις παρέπεμπαν τις κατευθυντήριες γραμμές της διατήρησης στον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) του μπλοκ που θέσπισε η ΕΕ το 2018. Η αιτιολογική σκέψη 65 του GDPR καθιερώνει το «δικαίωμα στη λήθη» και το δικαίωμα διόρθωσης και διαγραφής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η μη συμμόρφωση με τον GDPR θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμο 4% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών, αριθμός που θα μπορούσε να φτάσει τα δισεκατομμύρια για μια μεγάλη εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως η Meta. Πέρυσι, η Meta αναγκάστηκε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ επειδή απαίτησε παράνομα από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram και το WhatsApp να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Η ΕΕ και η Meta μαζί με άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Apple και η Google, έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με τη χρήση των προσωπικών δεδομένων αναφορικά με το Digital Markets Act. Η Meta αναμένει επί του παρόντος την απόφαση για πρόστιμο για την παραβίαση του Digital Markets Act της ΕΕ, όταν απαιτούσε από τους χρήστες να πληρώσουν για να απαγορεύσουν στην εταιρεία να συλλέγει και να μοιράζεται τα προσωπικά τους δεδομένα. Πέρυσι, το Δικαστήριο της ΕΕ έκρινε ότι η Meta έπρεπε να λάβει τη συγκατάθεσή της πριν από την παροχή προσωποποιημένων διαφημίσεων σε χρήστες στην περιοχή.

[via]



Πηγή