σταθμός σχετικά με τις ψηφιακές αγορές παιχνιδιών (και όχι μόνο)

0


Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Gavin Newsom, υπέγραψε το νόμο AB 2426 για την αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με την «εξαφάνιση» των ψηφιακών αγορών, συμπεριλαμβανομένων των video games, των ταινιών, της μουσικής και των ηλεκτρονικών βιβλίων. Ο νόμος επιβάλλει στις ψηφιακές βιτρίνες των καταστημάτων να ενημερώνουν τους πελάτες ότι αποκτούν άδεια χρήσης αυτών των προϊόντων αντί ότι γίνονται πραγματικοί ιδιοκτήτες.

Με ισχύ από το επόμενο έτος, η νομοθεσία απαγορεύει στα ψηφιακά καταστήματα λιανικής πώλησης να χρησιμοποιούν εκφράσεις όπως «αγορά», εκτός εάν διευκρινίζουν με σαφήνεια ότι οι πελάτες δεν αποκτούν απεριόριστη πρόσβαση. Οι λιανοπωλητές πρέπει να γνωστοποιούν ότι οι άδειες αυτές μπορούν να ανακληθούν και να παρέχουν έναν κατάλογο των σχετικών περιορισμών. Οι εταιρείες που δεν συμμορφώνονται ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα για ψευδή διαφήμιση.

Ο νόμος αυτός προκύπτει καθώς οι πωλήσεις ψηφιακών παιχνιδιών αυξάνονται κατακόρυφα και τα μοντέλα συνδρομής κυριαρχούν στον κλάδο, προκαλώντας ερωτήματα σχετικά με την ιδιοκτησία. Η κοινότητα του gaming γνωρίζει όλο και περισσότερο ότι οι τίτλοι ενδέχεται να μην είναι προσβάσιμοι στο μέλλον, καθώς όλα εξαρτώνται από την ψηφιακή υποστήριξη που προσφέρουν οι εταιρείες. Για παράδειγμα, σκεφτείτε εάν θέλετε να παίξετε το Astro Bot το 2050 και να μην μπορείτε διότι ενδέχεται να έχει κλείσει η Sony (λέμε τώρα…).

Η νομοθεσία απαντά σε πρακτικές μεγάλων εταιρειών όπως η Sony και η Ubisoft. Νωρίτερα φέτος, η Ubisoft αφαίρεσε το The Crew από τους λογαριασμούς των παικτών αφού έκλεισε τους servers της, ενώ πέρυσι, η Sony ανέφερε ότι θα αφαιρούσε το αγορασμένο περιεχόμενο από τις βιβλιοθήκες των χρηστών, προτού ανακαλέσει αυτή την απόφαση.

«Καθώς οι λιανοπωλητές συνεχίζουν να απομακρύνονται από την πώληση φυσικών media, η ανάγκη για προστασία των καταναλωτών κατά την αγορά των ψηφιακών media γίνεται όλο και πιο σημαντική», δήλωσε σε δελτίο τύπου ο βουλευτής της Καλιφόρνια, Jacqui Irwin. «Το ΑΒ 2426 θα διασφαλίσει ότι η ψευδής και παραπλανητική διαφήμιση από πωλητές ψηφιακών media που λένε λανθασμένα στους καταναλωτές ότι οι αγορές τους είναι δικές τους, θα αποτελέσει παρελθόν».

Αν και ο νόμος αυξάνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους περιορισμούς των ψηφιακών αδειών, δεν εμποδίζει τα καταστήματα να ανακαλέσουν την πρόσβαση στο περιεχόμενο που έχει αγοραστεί. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, την αξία των φυσικών εκδόσεων είτε μιλάμε για παιχνίδια, είτε για ταινίες, μουσική και βιβλία…

[via]



Πηγή