Το ping pong φαίνεται να είναι το άθλημα που επιλέγουν οι εταιρείες τεχνολογίας για να παρουσιάσουν τα ρομποτικά τους προϊόντα. Η ιαπωνική εταιρεία Omron, για παράδειγμα, έγινε πρωτοσέλιδο πριν από αρκετά χρόνια με το ρομπότ πινγκ-πονγκ που μπορούσε άνετα να διατηρήσει μια μάχη με έναν άνθρωπο παίκτη, επιδεικνύοντας παράλληλα την τεχνολογία αισθητήρων και ελέγχου της εταιρείας.
Και με την τεχνητή νοημοσύνη (AI) να εξελίσσεται πρόσφατα αλματωδώς, αρχίζουμε τώρα να βλέπουμε πιο προηγμένους ρομποτικούς παίκτες πινγκ-πονγκ που θα μπορούσαν σύντομα να βάλουν σε δοκιμασία ακόμα και τους καλύτερους ανθρώπους παίκτες.
Για παράδειγμα, δείτε αυτή την εντυπωσιακή προσπάθεια των μηχανικών της DeepMind της Google. Σε μια νέα εργασία με τίτλο “Achieving Human Level Competitive Robot Table Tennis“, η ομάδα δήλωσε ότι δημιούργησε έναν “σταθερά ερασιτέχνη παίκτη ανθρώπινου επιπέδου” που συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη και έναν βιομηχανικό ρομποτικό βραχίονα.
Ένα video δείχνει το AI-powered ρομπότ να παίρνει γρήγορες αποφάσεις για να εκτελέσει μια σειρά από χτυπήματα backhand και forehand. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι επίσης σε θέση να επιστρέφει χτυπήματα που σερβίρονται με ελαφρύ σπιν, επιδεικνύοντας την ικανότητα να διαβάζει το σπιν της μπάλας και να προσαρμόζει ανάλογα τον τρόπο με τον οποίο χτυπάει τη μπάλα. Είναι επίσης σε θέση να χειριστεί μπάλες που έρχονται προς το μέρος του με υψηλές και χαμηλές ταχύτητες, από όλα τα σημεία του τραπεζιού, καθώς και μπάλες που έρχονται προς το μέρος του από σημαντικό ύψος, αφού έχουν κάνει μεγάλη αναπήδηση στο τραπέζι. Είναι πραγματικά πολύ εντυπωσιακό.
“Η επίτευξη ταχύτητας και επιδόσεων σε ανθρώπινο επίπεδο σε πραγματικές εργασίες είναι ένα κεντρικό ζητούμενο για την ερευνητική κοινότητα της ρομποτικής“, αναφέρουν οι ερευνητές στην εργασία τους. “Αυτή η εργασία κάνει ένα βήμα προς αυτόν τον στόχο και παρουσιάζει τον πρώτο εκπαιδευμένο ρομποτικό πράκτορα που φτάνει σε ερασιτεχνικό ανθρώπινο επίπεδο απόδοσης στην ανταγωνιστική επιτραπέζια αντισφαίριση“.
Μέσα από μια σειρά δοκιμαστικών αναμετρήσεων, το ρομπότ κέρδισε το 100% των παιχνιδιών που έπαιξε εναντίον ανθρώπων αρχάριων και το 55% εναντίον έμπειρων παικτών. Ωστόσο, είναι σαφές ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, καθώς έχασε όλα τα παιχνίδια του εναντίον προχωρημένων παικτών. Συνολικά, το ρομπότ κέρδισε το 45% των 29 παιχνιδιών που έπαιξε.
[via]