Ξεκινά ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 – Newsbeast

12


Ξεκίνησαν οι δηλώσεις συμμετοχής για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Πιλοτικά φέτος εισάγεται μία νέα κατηγορία για παιδιά του Νηπιαγωγείου.

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης  WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE.

Για πέμπτη χρονιά, χιλιάδες μαθητές από όλη τη χώρα θα συνεργαστούν, θα συναγωνιστούν, θα δημιουργήσουν και θα προτείνουν λύσεις για τον πλανήτη και τη χώρα. Το συναρπαστικό «ταξίδι» γνώσης των παιδιών και των εκπαιδευτικών τους θα διαρκέσει 5 μήνες, έως τη διεξαγωγή του τελικού τον Φεβρουάριο.

«Η COSMOTE επενδύει στην εκπαιδευτική ρομποτική γιατί πιστεύει σε έναν καλύτερο κόσμο με αφετηρία τα παιδιά. Μέσα από την καινοτομία και την τεχνολογία μπορούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας, να βρούμε λύσεις για πολλές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Γι’ αυτό είναι σημαντικό οι νέες γενιές να εξοικειώνονται με τις τεχνολογικές τάσεις της εποχής μας. Χαίρομαι πολύ που ήδη πάνω από 12 χιλιάδες παιδιά στην Ελλάδα έχουν γνωρίσει και έχουν αγαπήσει τη ρομποτική. Πιστεύω ότι ο αριθμός αυτός θα μεγαλώνει συνεχώς», είπε ο κ. Κώστας Νεμπής, Chief Commercial Officer Οικιακών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ.

Από πλευράς του, ο κ. Ιωάννης Σομαλακίδης, πρόεδρος του WRΟ Hellas, δήλωσε: «Κάθε χρόνο, όλο και περισσότεροι μαθητές στην Ελλάδα στρέφονται στην εκπαιδευτική ρομποτική. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν σε βάθος τις βασικές αρχές των φυσικών επιστημών, των μαθηματικών, του προγραμματισμού και της μηχανικής. Επιπλέον, βασική επιδίωξη του διαγωνισμού είναι οι μαθητές να μάθουν να εργάζονται ομαδικά, να υλοποιούν projects και να επιλύουν προβλήματα, δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τον 21ο αιώνα. Στόχος μας είναι όλα τα παιδιά της πατρίδας μας να εξοικειωθούν εμπράκτως με την εκπαίδευση STEM και με την τεχνολογία, όπως συμβαίνει αντίστοιχα σε άλλες προηγμένες οικονομικά και τεχνολογικά χώρες»

Οι θεματικές ενότητες του διαγωνισμού

Οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές από τις 13 περιφέρειες της χώρας, θα διαγωνιστούν στις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  • Για μαθητές Νηπιαγωγείου (4-5 ετών): «Μια βόλτα στην πόλη μου» (νέα πιλοτική κατηγορία)
  • Για μαθητές Δημοτικού (8-12 ετών): «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά στην ανάπτυξη των νησιών» και «Ποδόσφαιρο 2×2» (βασικές κατηγορίες) -«Εποικισμός του Άρη» (παράλληλη κατηγορία).
  • Για μαθητές Γυμνασίου (13-15 ετών): «Οι δρόμοι του κρασιού στη Βόρεια Ελλάδα» (βασική κατηγορία), «Πρωτέας» (παράλληλη πιλοτική κατηγορία αποκλειστικά για αρχάριες ομάδες Γυμνασίου) και «Δίαθλο+1» (πιλοτική κατηγορία για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου)
  • Για μαθητές Λυκείου (16-18 ετών): «Smart Cities» (βασική κατηγορία), «Δίαθλο+1» (πιλοτική κατηγορία για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου)

Όπως κάθε χρόνο, οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν την προετοιμασία μαθητικών ομάδων για τον διαγωνισμό, θα παρακολουθήσουν εντατικά σεμινάρια και workshops δωρεάν από τον WRO Hellas, σε σχεδιασμό και επιστημονική επιμέλεια του STEM Education.

Οι δηλώσεις συμμετοχής γίνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα wrohellas.gr μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου 2019.

Η σημασία της εκπαιδευτικής μεθόδου STEM

Η εκπαιδευτική ρομποτική, που βασίζεται στην εκπαιδευτική μεθοδολογία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), βοηθά τους μαθητές στην καλύτερη κατανόηση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, τη Μηχανικής και των Μαθηματικών. Μέσα από την εκπαιδευτική καινοτομία μπορεί να έρθει η πρόοδος και η εξέλιξη.

Είναι σημαντικό, οι σημερινοί μαθητές να αποκτούν απαραίτητα εφόδια, όπως η ομαδική εργασία και η υλοποίηση έργων με έμφαση στην επίλυση προβλημάτων, για να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις στην αγορά εργασίας. Η εκπαιδευτική μέθοδος STEM είναι απαραίτητη, γιατί οι γνώσεις τεχνολογίας, μηχανικής, και μαθηματικών θα είναι αναγκαίες για την πλειοψηφία των αναπτυσσόμενων επαγγελμάτων, όπως γίνεται αναφορά σε σχετική έρευνα για την Αμερική.





Πηγή