Categories: Google

Όχι μόνο η Facebook. Η Google ξεγέλασε και αυτή την Apple για να μαζεύει δεδομένα από τους χρήστες


Μόλις χτες “έσκασε” το νέο σκάνδαλο για τη Facebook και τον τρόπο με τον οποίο παρέκαμπτε τους Όρους του App Store της Apple για να διανέμει σε χρήστες την εφαρμογή Facebook Research, με σκοπό να έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα τους πληρώνοντας τους έως και $20 το μήνα. Τελικά, δεν είναι μόνο η Facebook που αναζήτησε τρόπους να “ξεγελάσει” την Apple.

Αποδείχτηκε ότι και η Google πραγματοποίησε παρόμοιες ενέργειες με σκοπό να προωθήσει το Screenwise Meter, μια εφαρμογή VPN που επίσης αποκτούσε πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών με ανταμοιβή gift cards. Όπως και η Facebook, έτσι και η Google εκμεταλλεύτηκε το εταιρικό πιστοποιητικό της (υπενθυμίζουμε ότι αφορά τη διανομή εφαρμογών μόνο σε υπαλλήλους των εταιρειών για εσωτερική χρήση) για τη διανομή του Screenwise Meter ακόμη και σε ανήλικους χρήστες.

Το Screenwise Meter αποτελεί μέρος των προγραμμάτων Cross Media Panel και Google Opinion Rewards, όπου αμφότερα διαθέτουν συστήματα tracking για desktop web browsers, routers και τηλεοράσεις. Όσοι συμμετέχουν σε αυτά τα προγράμματα ανταμείβονται με πόντους που μπορούν να εξαργυρώσουν σε gift cards. Αυτά τα συστήματα tracking “βλέπουν” τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης, τις εφαρμογές που προτιμά, τις εκπομπές που παρακολουθεί στην τηλεόραση του, τη διεύθυνση IP, τα cookies και τον γενικό τρόπο χρήσης μιας συσκευής.

Μαθαίνουμε ποιες ώρες της ημέρας σερφάρεις στο Internet ή παρακολουθείς τηλεόραση, πόση ώρα μένεις σε μια ιστοσελίδα ή εφαρμογή, τι είδους ιστοσελίδες, εφαρμογές και τηλεοπτικά προγράμματα σε ενδιαφέρουν και πως αλληλεπιδράς με το περιεχόμενο όταν έχεις περισσότερες από μία οθόνες μπροστά σου

Η Google ισχυρίζεται ότι τα δεδομένα που λαμβάνει είναι ανώνυμα και ότι τα εκμεταλλεύεται καθαρά για να βελτιώσει τις υπηρεσίες της, όπως το YouTube, το Google Assistant και το Google Play, για να σερβίρει πιο στοχευμένες διαφημίσεις και για να κατανοήσει με ποιον τρόπο χρησιμοποιούνται οι υπηρεσίες της. Τονίζει, επίσης, ότι στο Screenwise Meter υπάρχει guest mode που επιτρέπει στον χρήστη να διακόψει προσωρινά αυτή την πρόσβαση όποτε το θελήσει.

Στον απόηχο των χτεσινών αποκαλύψεων για το Facebook Research, τόσο η Apple, όσο και η Facebook προχώρησαν σε ενέργειες κατάργησης της συγκεκριμένης εφαρμογής. Μένει να δούμε τι θα πράξει τώρα η Apple και για την περίπτωση της Google.

Η τελευταία, πάντως, εξέδωσε ανακοίνωση – απολογία για τις πρακτικές της που λέει τα εξής:

Η εφαρμογή Screenwise Meter για συσκευές iOS δεν θα έπρεπε να “τρέχει” κάτω από το εταιρικό πρόγραμμα της Apple. Αυτό ήταν ένα λάθος και απολογούμαστε γι’ αυτό. Έχουμε απενεργοποιήσει την εφαρμογή για iOS. Η χρήση της εφαρμογής είναι απόλυτα εθελοντική και έτσι ήταν πάντα. Είμαστε πάντοτε ξεκάθαροι απέναντι στους χρήστες για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα δεδομένα τους, δεν έχουμε πρόσβαση σε κρυπτογραφημένα δεδομένα άλλων εφαρμογών ή της συσκευής και οι χρήστες μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να σταματήσουν τη συμμετοχή τους

[via]



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Πώς η SpaceX του Έλον Μασκ θέλει να κερδίσει έδαφος στην Ιταλία

Πώς η SpaceX του Έλον Μασκ θέλει να κερδίσει έδαφος στην Ιταλία - Newsbeast play…

8 ώρες ago

Ερευνητής ισχυρίζεται ότι έλυσε το «παράδοξο του παππού» και ότι είναι εφικτό!

Το ταξίδι στο χρόνο έχει από καιρό απορριφθεί ως αδύνατο, εν μέρει λόγω του διαβόητου…

9 ώρες ago

Ένα εξαιρετικό simulation game για τον «μαύρο χρυσό» διαθέσιμο δωρεάν στο Epic Games Store

Τα εορταστικά δώρα του Epic Games Store ολοκληρώθηκαν, αλλά το κατάστημα δεν φαίνεται να σχεδιάζει…

9 ώρες ago

Εκτόξευση στις αναζητήσεις για διαγραφή των Facebook, Instagram και Threads!

Οι αναζητήσεις στο Google Search για το πώς να ακυρώσετε και να διαγράψετε λογαριασμούς στο…

9 ώρες ago

Αυτές είναι οι νέες κάρτες γραφικών RTX 50 Series της MSI [CES 2025]

Η MSI παρουσίασε στο CES 2025 τις καινοτόμες κάρτες γραφικών NVIDIA GeForce RTX 50 Series,…

11 ώρες ago

Οι έξι τάσεις που διαμορφώνουν τις πληρωμές το 2025

Οι ψηφιακές πληρωμές αυξάνονται παγκοσμίως καθώς οι αγορές μέσα από ιστοτόπους, εφαρμογές ή πλατφόρμες καταστημάτων…

11 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.