Μόλις χτες “έσκασε” το νέο σκάνδαλο για τη Facebook και τον τρόπο με τον οποίο παρέκαμπτε τους Όρους του App Store της Apple για να διανέμει σε χρήστες την εφαρμογή Facebook Research, με σκοπό να έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα τους πληρώνοντας τους έως και $20 το μήνα. Τελικά, δεν είναι μόνο η Facebook που αναζήτησε τρόπους να “ξεγελάσει” την Apple.
Αποδείχτηκε ότι και η Google πραγματοποίησε παρόμοιες ενέργειες με σκοπό να προωθήσει το Screenwise Meter, μια εφαρμογή VPN που επίσης αποκτούσε πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών με ανταμοιβή gift cards. Όπως και η Facebook, έτσι και η Google εκμεταλλεύτηκε το εταιρικό πιστοποιητικό της (υπενθυμίζουμε ότι αφορά τη διανομή εφαρμογών μόνο σε υπαλλήλους των εταιρειών για εσωτερική χρήση) για τη διανομή του Screenwise Meter ακόμη και σε ανήλικους χρήστες.
Το Screenwise Meter αποτελεί μέρος των προγραμμάτων Cross Media Panel και Google Opinion Rewards, όπου αμφότερα διαθέτουν συστήματα tracking για desktop web browsers, routers και τηλεοράσεις. Όσοι συμμετέχουν σε αυτά τα προγράμματα ανταμείβονται με πόντους που μπορούν να εξαργυρώσουν σε gift cards. Αυτά τα συστήματα tracking “βλέπουν” τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης, τις εφαρμογές που προτιμά, τις εκπομπές που παρακολουθεί στην τηλεόραση του, τη διεύθυνση IP, τα cookies και τον γενικό τρόπο χρήσης μιας συσκευής.
Μαθαίνουμε ποιες ώρες της ημέρας σερφάρεις στο Internet ή παρακολουθείς τηλεόραση, πόση ώρα μένεις σε μια ιστοσελίδα ή εφαρμογή, τι είδους ιστοσελίδες, εφαρμογές και τηλεοπτικά προγράμματα σε ενδιαφέρουν και πως αλληλεπιδράς με το περιεχόμενο όταν έχεις περισσότερες από μία οθόνες μπροστά σου
Η Google ισχυρίζεται ότι τα δεδομένα που λαμβάνει είναι ανώνυμα και ότι τα εκμεταλλεύεται καθαρά για να βελτιώσει τις υπηρεσίες της, όπως το YouTube, το Google Assistant και το Google Play, για να σερβίρει πιο στοχευμένες διαφημίσεις και για να κατανοήσει με ποιον τρόπο χρησιμοποιούνται οι υπηρεσίες της. Τονίζει, επίσης, ότι στο Screenwise Meter υπάρχει guest mode που επιτρέπει στον χρήστη να διακόψει προσωρινά αυτή την πρόσβαση όποτε το θελήσει.
Στον απόηχο των χτεσινών αποκαλύψεων για το Facebook Research, τόσο η Apple, όσο και η Facebook προχώρησαν σε ενέργειες κατάργησης της συγκεκριμένης εφαρμογής. Μένει να δούμε τι θα πράξει τώρα η Apple και για την περίπτωση της Google.
Η τελευταία, πάντως, εξέδωσε ανακοίνωση – απολογία για τις πρακτικές της που λέει τα εξής:
Η εφαρμογή Screenwise Meter για συσκευές iOS δεν θα έπρεπε να “τρέχει” κάτω από το εταιρικό πρόγραμμα της Apple. Αυτό ήταν ένα λάθος και απολογούμαστε γι’ αυτό. Έχουμε απενεργοποιήσει την εφαρμογή για iOS. Η χρήση της εφαρμογής είναι απόλυτα εθελοντική και έτσι ήταν πάντα. Είμαστε πάντοτε ξεκάθαροι απέναντι στους χρήστες για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα δεδομένα τους, δεν έχουμε πρόσβαση σε κρυπτογραφημένα δεδομένα άλλων εφαρμογών ή της συσκευής και οι χρήστες μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να σταματήσουν τη συμμετοχή τους
[via]
Πότισμα του γκαζόν με ένα κλικ στο κινητό – Ο ψηφιακός κηπουρός που ρίχνει 50%…
Τα μελλοντικά προϊόντα της Apple δεν θα είναι ποτέ τόσο κερδοφόρα όσο τα iPhone προειδοποίησε…
Ο δεύτερος κύκλος της πρωτότυπης σειράς του FX, The Old Man, με πρωταγωνιστή τον Jeff Bridges, είναι τώρα διαθέσιμος, με όλα τα…
Το Hogwarts Legacy των Avalanche Software και Warner Bros. Games ξεσήκωσε τον κόσμο του gaming…
Η Google διέρρευσε κατά λάθος τον επερχόμενο AI agent της, το Jarvis AI, ο οποίος…
Σήμερα το πρωί, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα κατά του αμερικανικού κατασκευαστή Corning για πιθανές…
Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.
Leave a Comment