Categories: Mobile

Ψεύτικες FaceApp εφαρμογές «μολύνουν» τους χρήστες με adware


Ακόμα ένα δημοφιλές app κατέλαβε τα Social Media. Σε αυτή την εποχή, όπου οι χρήστες υιοθετούν μια μόδα επειδή είναι διασκεδαστική ή απλά trendy, το FOMO (Fear Of Messing Out), δηλαδή ο φόβος του να χάσεις τις τάσεις, μπορεί να επισκιάσει τις βασικές συνήθειες ασφάλειας – όπως ο έλεγχος της άδειας χρήσης που ζητάει μία εφαρμογή. Σε πρόσφατη έρευνά μας, διαπιστώσαμε ότι η πλειονότητα (63%) των καταναλωτών δεν διαβάζει καθόλου τις άδειες χρήσης και το 43% απλώς κάνει τικ σε όλα τα δικαιώματα απορρήτου όταν εγκαθιστά μία εφαρμογή. Παρότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε πριν από 3 χρόνια, είναι δεδομένο ότι τα ευρήματά για τις ψηφιακές συνήθειες των χρηστών παραμένουν παρόμοια.

Η Kaspersky έχει εντοπίσει μία ψεύτικη εφαρμογή που σχεδιάστηκε για να ξεγελάσει τους χρήστες ώστε να πιστέψουν ότι είναι η αυθεντική έκδοση του FaceApp, με σκοπό να «μολύνουν τα θύματά τους με ένα adware module που ονομάζεται MobiDash. Μόλις κατεβάσετε αυτήν την εφαρμογή από ανεπίσημες πηγές και την εγκαταστήσετε, παρουσιάζει εσκεμμένα ένα «σφάλμα» και αυτομάτως διαγράφεται. Στη συνέχεια ένα κακόβουλο module της εφαρμογής παραμένει διακριτικά στη συσκευή, εμφανίζοντας διαφημίσεις.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Kaspersky, περισσότεροι από 500 μοναδικοί χρήστες έχουν αναφέρει το πρόβλημα τις τελευταίες 2 ημέρες, με την πρώτη αναφορά να καταγράφηκε στις 7 Ιουλίου. Έπειτα από έρευνα στην κακόβουλη εφαρμογή ανιχνεύτηκαν περισσότερα από 800 module.

Όπως ανέφερε ο Igor Golovin, ερευνητής ασφαλείας της Kaspersky.

Οι άνθρωποι πίσω από το MobiDash συχνά κρύβουν αυτό το adware module σε πλαστές εφαρμογές που αντιγράφουν εφαρμογές που κυριαρχούν στις τάσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι δραστηριότητες των πλαστών εκδόσεων του FaceApp μπορούν να εντατικοποιηθούν, ειδικά αν μιλάμε για εκατοντάδες στόχους σε λίγες μόνο μέρες. Προτρέπουμε τους χρήστες να μην κάνουν λήψη εφαρμογών από ανεπίσημες πηγές και να εγκαθιστούν λύσεις ασφαλείας στις συσκευές τους για να αποφευχθούν τυχόν ζημίες

Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει κάτι επιβλαβές στο να συμμετέχουν οι χρήστες σε online challenges ή να εγκαθιστούν καινούριες εφαρμογές. Ο κίνδυνος παραμονεύει όταν οι χρήστες παραχωρούν στις εφαρμογές απεριόριστη πρόσβαση σε επαφές, φωτογραφίες, προσωπικά μηνύματα και προσωπικά αρχεία γενικότερα. Με αυτήν την κίνηση επιτρέπουν στους δημιουργούς των εφαρμογών, ακόμα και των νόμιμων, να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που πρέπει να παραμένουν προσωπικά. Όταν τα ευαίσθητα αυτά δεδομένα έχουν χακαριστεί ή καταχραστεί, μια δημοφιλής εφαρμογή μπορεί να μετατραπεί σε πύλη μέσω της οποίας οι χάκερ μπορούν να εκμεταλλευτούν και να διαδώσουν κακόβουλους ιούς.

Αυτή την κατάσταση προσπαθούμε συνεχώς να αποτρέψουμε στην Kaspersky. Προτείνουμε οι διαδικτυακοί χρήστες να βρίσκονται συνεχώς σε εγρήγορση και να είναι πιο προσεκτικοί σε ό,τι κάνουν στο Internet και στις συνδεδεμένες συσκευές που χρησιμοποιούν.

Μερικές βασικές συμβολές που μπορούμε να δώσουμε είναι οι εξής:

  • Να κατεβάζετε εφαρμογές μόνο από έμπιστες πηγές και πάντα να διαβάζετε τις κριτικές και τα σχόλια για οτιδήποτε κατεβάζετε.
  • Επιλέξτε με σύνεση τις εφαρμογές που θέλετε να εγκαταστήσετε.
  • Διαβάστε προσεκτικά την άδεια χρήσης.
  • Να είστε πάντα προσεκτικοί με τις άδειες που παραχωρείτε στις εφαρμογές.
  • Αποφύγετε να πατάτε απλά «επόμενο» κατά τη διαδικασία εγκατάστασης.
  • Εγκαταστήστε μία λύση ασφαλείας σε όλες τις συνδεδεμένες σας συσκευές.



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Η TCL φέρνει την επανάσταση στο έξυπνο σπίτι [CES 2025]

Στην CES 2025, η TCL κάνει την τεχνολογία πιο ανθρώπινη, προσφέροντας στους καταναλωτές μια καθηλωτική…

4 ώρες ago

Ανακοίνωσε επένδυση $20 δισ. για κέντρα δεδομένων στις ΗΠΑ

Ο επερχόμενος πρόεδρος Donald Trump άνοιξε τη συνέντευξη Τύπου στο Mar-a-Lago στις 7 Ιανουαρίου ανακοινώνοντας…

5 ώρες ago

Απίστευτα υψηλό το κόστος ανάπτυξης των παιχνδιών

Η Activision κυκλοφορεί κάθε χρόνο παιχνίδια Call of Duty εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες και…

5 ώρες ago

Τέλος τα φίλτρα ομορφιάς σε Instagram, WhatsApp και Facebook – Τι αλλάζει και γιατί αποφασίστηκε

Τέλος τα φίλτρα ομορφιάς σε Instagram, WhatsApp και Facebook – Τι αλλάζει και γιατί αποφασίστηκε…

5 ώρες ago

Αγωγή κατά της Meta διότι εκπαιδεύει τα AI μοντέλα της με προστατευμένο περιεχόμενο

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει κατακτήσει τον κόσμο και φαίνεται να είναι το θέμα της μόδας…

5 ώρες ago

Η εταιρεία δεν δίνει δεκάρα για τους πειρατές του Windows

Ένας πρώην υπάλληλος της Microsoft δημοσιεύει στο X ότι η Microsoft δεν ενδιαφέρεται για την…

5 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.