Η Samsung παρουσίασε στο άνοιγμα της διεθνούς έκθεσης κινητής τηλεφωνίας «Mobile World Congress» στη Βαρκελώνη τη νέα «ναυαρχίδα» της, το smartphone Galaxy S9. Η κορεατική εταιρεία παρουσίασε επίσης το μεγαλύτερο μεγέθους Samsung Galaxy S9+.
Η έκθεση ξεκίνησε σήμερα και θα διαρκέσει έως την 1η Μαρτίου. Το νέο S9 θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στις 16 Μαρτίου.
Τα smartphones S9 και S9+, που μοιάζουν αρκετά με τα προηγούμενα S8 και S8+ και τα οποία θα κοστίζουν 849 και 949 ευρώ αντίστοιχα (50 ευρώ περισσότερα από τους προκατόχους τους), διαθέτουν βελτιωμένες κάμερες, καθώς επίσης πολλές πρόσθετες δυνατότητες και εφαρμογές, που αποσκοπούν στο να «τραβήξουν» τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. λογισμικό που μετατρέπει τις «σέλφι» αυτόματα σε emoji).
Τα νέα S9, που είναι διαθέσιμα σε μαύρο, μπλε και μωβ χρώμα, έχουν ισχυρό οκταπύρηνο επεξεργαστή Samsung Exynos 9810, κάμερα με οπτικά διπλού διαφράγματος, ήχο Dolby Atmos, οθόνη sAMOLED QHD+ 5,8 ιντσών (2960×1440 πίξελ), μπαταρία χωρητικότητας 3.000 mAh και μόντεμ LTE Cat.18 για ταχύτητες έως 1.2Gbps. Το S9+ έχει οθόνη 6,2 ιντσών.
Η κύρια κάμερα των 12 ΜΡ διαθέτει αισθητήρα Super Speed Dual Pixel και τον πιο φωτεινό φακό που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε smartphone (F1.5), για φωτογραφίες ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Τα νέα μοντέλα διαθέτουν επίσης το νέο εργαλείο Bixby με τεχνητή νοημοσύνη (μεταξύ άλλων επιτρέπει στο χρήστη να στρέψει την κάμερα σε μια πινακίδα ή μενού σε ξένη γλώσσα και να έχει αυτόματη μετάφραση), έξυπνη αναγνώριση του χρήστη, δυνατότητες AR (επαυξημένης πραγματικότητας) και τα προσωποποιημένα My Emoji.
Μετά την ταπεινωτική μαζική ανάκληση του Galaxy Note 7, η Samsung επανήλθε δριμύτερη με το S8, που αποδείχθηκε δημοφιλές στους καταναλωτές.
Αναλυτές εξέφρασαν πάντως αμφιβολίες, σύμφωνα με το BBC , το Reuters και το Γαλλικό Πρακτορείο, που επικαλείται το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αν οι αναβαθμίσεις του S9 θα είναι αρκετές για να προσελκύσουν τόσους πολλούς καταναλωτές, οι οποίοι μπορεί να περιμένουν το επόμενο μοντέλο S10.
Nokia
Η Nokia παρουσίασε στην ίδια έκθεση δύο νέα μοντέλα, το Nokia 8 Sirocco και το Matrix 8110. Το πρώτο είναι σχεδόν αδύνατο να το λυγίσει κανείς με το χέρι, ενώ το δεύτερο έχει μια νοσταλγική και ρετρό εμφάνιση που παραπέμπει στα δημοφιλή μοντέλα της εταιρείας στη δεκαετία του 1990.
Η «ναυαρχίδα» της Nokia, το σκληροτράχηλο Nokia 8 Sirocco, που χρησιμοποιεί ως λειτουργικό σύστημα το Android Oreo, διαθέτει πλαίσιο από χάλυβα και είναι ένα από τα πιο ανθεκτικά μοντέλα στην αγορά. Θα κοστίζει 749 ευρώ και θα κυκλοφορήσει στην αγορά τον Απρίλιο.
Το πολύ φθηνότερο Matrix 8110 (με τιμή 79 ευρώ), που διαθέτει το λειτουργικό σύστημα Kai, δυνατότητες 4G και μοιάζει λίγο με μπανάνα, φιλοδοξεί να αναβιώσει -με το σχεδιασμό και την αρίθμησή του- την παλιά μεγάλη εμπορική επιτυχία της Nokia.
Παρά την ονομασία τους, και τα δύο νέα μοντέλα κατασκευάζονται στην πραγματικότητα από τη νεοσύστατη φινλανδική εταιρεία HMD Global, που έχει αγοράσει το διάσημο εμπορικό σήμα και η οποία ανακοίνωσε ότι το 2017 πούλησε περίπου 70 εκατομμύρια συσκευές διεθνώς.
Η παγκόσμια αγορά
Η παγκόσμια αγορά smartphones εμφανίζει πλέον τάση στασιμότητας ή και συρρίκνωσης λόγω κορεσμού των καταναλωτών. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC, το 2017 πωλήθηκαν συνολικά 1,46 δισεκατομμύρια κινητά τηλέφωνα (μείωση 0,5% σε σχέση με το 2016).
Στο τέταρτο τρίμηνο του 2017 οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones μειώθηκαν κατά 9% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016.
Οι περισσότερες συσκευές πέρσι πωλήθηκαν από τη Samsung (317,7 εκατομμύρια – μερίδιο αγοράς 21,7%).
Ακολουθούν η Apple (215,8 εκατ. – μερίδιο 14,8%), η Huawei (154,2 εκατ. – μερίδιο 10,6%), η Oppo (111,7 εκατ. – μερίδιο 7,6%) και η Xiaomi (92,7 εκατ. – μερίδιο 6,3%).
Όμως ενώ το 2017 οι πωλήσεις αυξήθηκαν έναντι του 2016 μόνο κατά 2% για τη Samsung και 0,2% για την Apple, οι τρεις κινεζικές εταιρείες εμφάνισαν θεαματικές αυξήσεις πωλήσεων σε ετήσια βάση (Huawei 10,7%, Oppo 12% και Xiaomi 75%).
Η Huawei θα παρουσιάσει το νέο κορυφαίο μοντέλο της στο Παρίσι τον Μάρτιο, το οποίο αναμένεται να διαθέτει περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη και ανταγωνιστική τιμή.
Εκτός από τα κινεζικά τηλέφωνα, συνεχή άνοδο εμφανίζει και η Nokia, η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Counterpoint Research, είναι -ένα μόλις χρόνο μετά την «νεκρανάστασή» της- το Νο 1 διεθνώς στις πωλήσεις φθηνών τηλεφώνων που δεν είναι smartphones, No 11 στα έξυπνα κινητά και Νο 6 στη συνολική αγορά κινητών τηλεφώνων.
Όπως φαίνεται ήδη από την έκθεση της Βαρκελώνης οι εταιρείες προσπαθούν να δελεάσουν τους καταναλωτές ενσωματώνοντας στα νέα μοντέλα τους κυρίως την τεχνητή νοημοσύνη και το 5G (για τα επερχόμενα ασύρματα δίκτυα πέμπτης γενιάς), καθώς επίσης ακόμη καλύτερες κάμερες και μεγαλύτερες οθόνες.
Τα πρώτα δίκτυα 5G αναμένονται να έχουν υλοποιηθεί στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία και στη Νότια Κορέα έως το τέλος του 2018 και οι εταιρείες ποντάρουν σε αυτό για να αναζωογονηθεί η καταναλωτική ζήτηση.