Ο Raymond Wong του περιοδικού Inverse δημοσίευσε μια εμπεριστατωμένη επισκόπηση του αυξανόμενου ενδιαφέροντος της Apple για την προώθηση του high-end gaming στους υπολογιστές Mac. Η δημοσίευση περιλαμβάνει σχόλια από τους διευθυντές μάρκετινγκ της Apple, Gordon Keppel και Leland Martin, οι οποίοι αποκαλύπτουν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία.
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που το gaming έχει βελτιωθεί στα Mac τα τελευταία χρόνια είναι η μετάβαση από τους επεξεργαστές Intel σε αυτούς της Apple, με αποτέλεσμα τα MacBooks να παρέχουν πλέον κορυφαίες επιδόσεις ανά Watt απόδοσης. Επιπλέον, τα πιο σύγχρονα chips M3, M3 Pro και M3 Max για Mac διαθέτουν hardware-accelerated τεχνολογίες Ray Tracing και Mesh Shading για βελτιωμένη απόδοση γραφικών, κάτι που είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τα high-end AAA παιχνίδια.
«Πλέον, κάθε Mac που κυκλοφορεί με επεξεργαστή της Apple μπορεί να τρέξει παιχνίδια ΑΑΑ με εκπληκτικό τρόπο. Το Apple Silicon έχει μεταμορφώσει τα mainstream συστήματά μας, τα οποία πήραν τεράστια ώθηση στα γραφικά με το M1, το M2 και τώρα με το M3 chip», δήλωσε ο Keppel.
Επίσης, η χρήση των επεξεργαστών της Apple έχει ως αποτέλεσμα ο Mac να έχει την ίδια αρχιτεκτονική hardware με το iPhone και το iPad, απλοποιώντας τη διαδικασία ανάπτυξης.
«Αν ρίξετε μια ματιά στη σειρά Mac πριν από λίγα χρόνια, υπήρχε ένα μείγμα τόσο ενσωματωμένων όσο και διακριτών GPU», δήλωσε ο Martin. «Αυτό μπορεί να αυξήσει την πολυπλοκότητα όταν αναπτύσσεις παιχνίδια. Επειδή έχεις να λάβεις υπόψη σου πολλές διαφορετικές μετατροπές του hardware. Σήμερα, το έχουμε ουσιαστικά εξαλείψει αυτό εντελώς με τους επεξεργαστές της Apple, δημιουργώντας πλέον μια ενιαία πλατφόρμα παιχνιδιών για iPhone, iPad και Mac. Από τη στιγμή που ένα παιχνίδι έχει σχεδιαστεί για μια πλατφόρμα, είναι μια απλή διαδικασία να το μεταφέρετε στις άλλες δύο. Αυτό το βλέπουμε να συμβαίνει με παιχνίδια όπως το Resident Evil Village που κυκλοφόρησε πρώτα [στο Mac] και στη συνέχεια στο iPhone και στο iPad».
Μια νέα τεχνολογία που ενσωματώθηκε στην οικογένεια επεξεργαστών M3 είναι το Dynamic Caching, το οποίο επιτρέπει στην GPU να κατανέμει τη χρήση της μνήμης σε πραγματικό χρόνο. Η Apple αναφέρει ότι αυτή η δυνατότητα «αυξάνει δραματικά τη χρήση και την απόδοση της GPU» για απαιτητικές εφαρμογές και παιχνίδια.
Η Apple έχει προβεί σε βελτιώσεις που σχετίζονται με τα παιχνίδια και από την πλευρά του λογισμικού. Το macOS Sonoma διαθέτει μια νέα λειτουργία Game Mode που δίνει προσωρινά προτεραιότητα στην απόδοση της CPU και της GPU για την εκτέλεση των παιχνιδιών. Η λειτουργία Game Mode μειώνει επίσης την καθυστέρηση ήχου των AirPods και μειώνει την καθυστέρηση εισόδου με δημοφιλή χειριστήρια παιχνιδιών τρίτων κατασκευαστών διπλασιάζοντας το sampling rate του Bluetooth.
Νωρίτερα φέτος, η Apple κυκλοφόρησε ένα νέο σετ εργαλείων που διευκολύνει τους προγραμματιστές παιχνιδιών να μεταφέρουν παιχνίδια από Windows σε Mac. Το toolkit παρέχει ένα περιβάλλον εξομοίωσης που επιτρέπει στους προγραμματιστές να τρέξουν το υπάρχον, μη τροποποιημένο Windows παιχνίδι τους σε Mac και να αξιολογήσουν γρήγορα πόσο καλά θα μπορούσε να τρέξει το παιχνίδι στο macOS πριν γράψουν οποιοδήποτε κώδικα.
«Σίγουρα έχουμε δει ενδιαφέρον από προγραμματιστές και εκδότες όπως η Kojima Productions και η Annapurna Interactive Games για το πώς να επωφεληθούν από τα δύο μέρη του Game Porting Toolkit», δήλωσε ο Martin. «Όταν κατεβάζετε το toolkit, υπάρχουν πραγματικά δύο μέρη. Υπάρχει αυτό το περιβάλλον εξομοίωσης και αυτό βοήθησε στην επίδειξη του σημερινού παιχνιδιού – βάζετε ένα υπάρχον Windows παιχνίδι και βλέπετε πόσο καλά θα μπορούσε να τρέξει σε Mac. Το δεύτερο μέρος είναι ο μετατροπέας σκιάσεων (shaders) Metal και βοηθά τους προγραμματιστές να μετατρέψουν τον κώδικα δεκάδων χιλιάδων shaders σε Metal. Και έχουν επαινέσει πόσο απίστευτα χρήσιμο είναι αυτό και πώς τους έχει εξοικονομήσει πολύ χρόνο στο χρονοδιάγραμμα ανάπτυξής τους».
Μέσα στη χρονιά κυκλοφόρησαν πολλά παιχνίδια υψηλού προφίλ για Mac, όπως το remake του Resident Evil 4, το Resident Evil Village, το Stray και το Baldur’s Gate 3. Το Death Stranding Director’s Cut και το Assassin’s Creed Mirage αναμένεται επίσης να κυκλοφορήσουν στον Mac το επόμενο έτος και ευελπιστούμε ότι θα αυξηθούν εκθετικά οι διαθέσιμο AAA τίτλοι.
[via]