Categories: Mobile

Το μπλοκάρισμα των ad blockers ενδέχεται να είναι παράνομο στην Ευρώπη


Η απόφαση της Google να μπλοκάρει οριστικά όλους τους ad blockers ή έστω όσους μπορεί μιας και οι χρήστες βρήκαν εναλλακτικούς τρόπους να γλιτώσουν από τις διαφημίσεις, έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε πολύ κόσμο διότι σχεδόν ταυτόχρονα η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις των πακέτων συνδρομής του YouTube Premium.

Μπορεί μέχρι στιγμής να μην υπάρχει κάποια επίσημη αντίδραση από τους αρμόδιους φορείς για την νομιμότητα του μπλοκαρίσματος, αλλά ήδη έχει κατατεθεί στην ιρλανδική επιτροπή προστασίας των προσωπικών δεδομένων (DPC) μια αίτηση για να ελεγχθεί αν το σύστημα μπλοκαρίσματος της Google παραβιάζει τους κανόνες περί ιδιωτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η συγκεκριμένη αίτηση κατατέθηκε, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα The Verge, από τον Alexander Hanff, ειδικό στον τομέα περί ιδιωτικότητας, ο οποίος σημειώνει τα εξής:

Τα προγράμματα εντοπισμού των ad blockers είναι ουσιαστικά spyware και προφανώς δεν είναι αποδεκτό να χρησιμοποιούνται χωρίς την ρητή συγκατάθεση των χρηστών. Θεωρώ ότι τέτοιου είδους τεχνολογία που κατασκοπεύει τις συσκευές μου είναι ανήθικη και παράνομη στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Hanff καταθέτει τέτοιου είδους αίτηση για τον εντοπισμό των ad blockers, καθώς είχε προχωρήσει σε παρόμοια ενέργεια το 2016. Τότε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αποφασίσει πως αυτά τα συστήματα υπόκεινται στο άρθρο 5.3 της οδηγίας περί ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο, που ουσιαστικά υποχρεώνει τις ιστοσελίδες να ζητούν την συγκατάθεση του χρήστη προτού αποθηκεύσουν ή αποκτήσουν πρόσβαση στις συσκευές του (όπως π.χ. μέσω cookies). Παρόλα αυτά, η ίδια επιτροπή άλλαξε απόφαση το 2017 αναφέροντας ότι οι ιστοσελίδες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα ελέγχου εάν κάποιος χρήστης εκμεταλλεύεται λογισμικό ad blocking για να μπλοκάρει τις διαφημίσεις χωρίς την έγκριση της ιστοσελίδας.

Θα περιμένουμε με ενδιαφέρον την έκβαση και αυτής της υπόθεσης, η οποία μπορεί να εξαναγκάσει τη Google να κάνει πίσω, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την χρήση των ad blockers στην Ευρώπη.

[via]

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Η TCL φέρνει την επανάσταση στο έξυπνο σπίτι [CES 2025]

Στην CES 2025, η TCL κάνει την τεχνολογία πιο ανθρώπινη, προσφέροντας στους καταναλωτές μια καθηλωτική…

5 ώρες ago

Ανακοίνωσε επένδυση $20 δισ. για κέντρα δεδομένων στις ΗΠΑ

Ο επερχόμενος πρόεδρος Donald Trump άνοιξε τη συνέντευξη Τύπου στο Mar-a-Lago στις 7 Ιανουαρίου ανακοινώνοντας…

5 ώρες ago

Απίστευτα υψηλό το κόστος ανάπτυξης των παιχνδιών

Η Activision κυκλοφορεί κάθε χρόνο παιχνίδια Call of Duty εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες και…

5 ώρες ago

Τέλος τα φίλτρα ομορφιάς σε Instagram, WhatsApp και Facebook – Τι αλλάζει και γιατί αποφασίστηκε

Τέλος τα φίλτρα ομορφιάς σε Instagram, WhatsApp και Facebook – Τι αλλάζει και γιατί αποφασίστηκε…

5 ώρες ago

Αγωγή κατά της Meta διότι εκπαιδεύει τα AI μοντέλα της με προστατευμένο περιεχόμενο

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει κατακτήσει τον κόσμο και φαίνεται να είναι το θέμα της μόδας…

5 ώρες ago

Η εταιρεία δεν δίνει δεκάρα για τους πειρατές του Windows

Ένας πρώην υπάλληλος της Microsoft δημοσιεύει στο X ότι η Microsoft δεν ενδιαφέρεται για την…

5 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.