Το CrowdTangle, ένα αποτελεσματικό εργαλείο δεδομένων δημοφιλές μεταξύ ακαδημαϊκών ερευνητών και δημοσιογράφων, θα καταργηθεί επίσημα αυτό το καλοκαίρι από τον ιδιοκτήτη του, τη Meta. “Αυτό το μήνυμα είναι για να σας ενημερώσουμε ότι το CrowdTangle δεν θα είναι πλέον διαθέσιμο μετά τις 14 Αυγούστου 2024“, αναφέρεται στο email του CrowdTangle που στάλθηκε στους χρήστες του.
Μέσω του CrowdTangle, η ακαδημαϊκή κοινότητα και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ήταν σε θέση να αναλύουν τι συμβαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram. Μπορούσαν να μελετήσουν το δημοφιλές περιεχόμενο και τους δημόσιους λογαριασμούς και, για παράδειγμα, να μελετήσουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης και της ρητορικής μίσους – θέματα που συχνά προκαλούσαν κύμα αρνητικής δημοσιότητας για τη Meta. Το εργαλείο δημιουργήθηκε από τρίτους και αποκτήθηκε το 2016 από την ίδια τη Meta. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία προέβη σε διάφορες κρίσιμες ενέργειες που υποδεικνύουν ότι το εργαλείο θα καταργηθεί κάποια στιγμή.
Το προαναφερθέν email ξεκαθαρίζει την τύχη του CrowdTangle τους τελευταίους μήνες της ύπαρξής του:
Τα δεδομένα στο CrowdTangle θα συνεχίσουν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο μέχρι τις 14 Αυγούστου 2024. Ωστόσο, λάβετε υπόψη ότι η πλατφόρμα θα βρίσκεται σε κατάσταση συντήρησης και η υποστήριξη της θα περιορίζεται σε σφάλματα που επηρεάζουν μεγάλο αριθμό χρηστών. Μετά τις 14 Αυγούστου 2024, δεν θα έχετε πλέον πρόσβαση στο περιβάλλον χρήσης ή στο API του CrowdTangle.
Η χρονική στιγμή της απόφασης της Meta επικρίνεται λόγω των επερχόμενων προεδρικών εκλογών των ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή θα εμποδίσει τους ερευνητές και τους δημοσιογράφους να παρακολουθούν και να αναλύουν δεδομένα που οδηγούν στην ημέρα των εκλογών. Η Meta τονίζει ότι δημιουργεί έναν διάδοχο με την ονομασία Meta Content Library. Η Wall Street Journal ανέφερε ότι η Meta το παρουσιάζει ως μια συνολική αναβάθμιση με νέα χαρακτηριστικά, όπως η δυνατότητα αναζήτησης περιεχομένου με βάση το πόσο ευρέως έχει προβληθεί και η προβολή δεδομένων σχετικά με τα δημόσια σχόλια, που δεν διέθετε το CrowdTangle.
Παρόλα αυτά, δύο ερευνητές με πρώιμη πρόσβαση στο Meta Content Library δεν εντυπωσιάστηκαν και αναφέρουν αρκετούς σημαντικούς περιορισμούς. Την άποψή τους συμμερίζεται ο συνιδρυτής και πρώην CEO της CrowdTangle, Brandon Silverman. “Παρά τους ισχυρισμούς της Meta, το Content Library δεν πλησιάζει προς το παρόν στο να αποτελέσει αντικαταστάτη του CrowdTangle“. Ωστόσο, πιστεύει ότι τα θεμέλια για το Meta Content Library είναι εξαιρετικά και υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν όλα τα σημαντικά κενά μεταξύ των δύο εργαλείων.
Τούτου λεχθέντος, πέρα από το πακέτο χαρακτηριστικών, υπάρχει μια ακόμη κρίσιμη παγίδα με το Meta Content Library. Το νέο εργαλείο είναι διαθέσιμο μόνο σε ερευνητές που διεξάγουν επιστημονική έρευνα ή έρευνα δημοσίου συμφέροντος και διατηρούν σχέση με ένα αναγνωρισμένο ακαδημαϊκό ή μη κερδοσκοπικό ίδρυμα. Αυτό σημαίνει ότι οι δημοσιογράφοι των εμπορικών μέσων ενημέρωσης θα μείνουν εκτός.
Αυτό συμπεριλαμβάνει και τους ελεγκτές γεγονότων από τα εμπορικά μέσα ενημέρωσης. Η μόνη εξαίρεση αφορά τους ελεγκτές γεγονότων που συνεργάζονται επίσημα με τη Meta (στο πλαίσιο του εσωτερικού της προγράμματος για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στο Facebook και το Instagram) και τους δημοσιογράφους που διεξάγουν έρευνα και διατηρούν σχέση με ένα αναγνωρισμένο μη κερδοσκοπικό ή ακαδημαϊκό ίδρυμα.
Η είδηση δεν είναι σημαντική μόνο για τις ΗΠΑ, αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο, διότι το 2024 φέρνει σημαντικές εκλογές που θα διεξαχθούν σε δεκάδες χώρες.
[via]