Categories: Facebook

Στροφή σε second hand αγορές και επισκευές των συσκευών αποκαλύπτει η έρευνα της Klarna


Η Klarna, κορυφαία υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνας “Circularity Insights Report”, η οποία παρουσιάζει τις αναδυόμενες καταναλωτικές τάσεις που σχετίζονται με κυκλικές πρακτικές στους τομείς της μόδας και των ηλεκτρονικών ειδών για το 2024. Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 3.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

Οι καταναλωτές, ιδίως οι νεότερες γενιές, γνωρίζουν όλο και περισσότερο τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη των πιο βιώσιμων, κυκλικών πρακτικών, όπως η επισκευή συσκευών και οι αγορές από δεύτερο χέρι. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, εξακολουθεί να υπάρχει ένα αξιοσημείωτο χάσμα μεταξύ διάθεσης και πραγματικής συμπεριφοράς, ενώ το κόστος, η δυνατότητα υλοποίησης και η ευκολία εμποδίζουν την υιοθέτηση αυτών των πρακτικών. 

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας

Καλή γνώση για τα οικονομικά οφέλη της κυκλικότητας

Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών γνωρίζει τα οικονομικά οφέλη των κυκλικών πρακτικών, με τις επισκευές και τις αγορές από δεύτερο χέρι να θεωρούνται σημαντικοί τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων. Ειδικότερα, το 69% των καταναλωτών έχει ή αναμένει πιθανή εξοικονόμηση χρημάτων από την κυκλική μόδα, τις επισκευές και τις ενοικιάσεις, ενώ το 66% σημειώνει παρόμοια οφέλη για τις αγορές ηλεκτρονικών ειδών από δεύτερο χέρι. Τα άτομα κάτω των 35 έχουν καλύτερη γνώση από ό,τι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Προτεραιότητα στις φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές

Περισσότεροι από τους μισούς (54%) καταναλωτές σε όλες τις δημογραφικές ομάδες, δηλώνουν αδιάφοροι να έχουν τα τελευταία gadgets, ενώ το 42% δείχνει μειωμένο ενδιαφέρον για τις νέες κυκλοφορίες προϊόντων σε σύγκριση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή, πάνω από το ένα τρίτο (36%) των καταναλωτών ανησυχούν περισσότερο για το οικολογικό τους αποτύπωμα από ό,τι πριν από έναν χρόνο.

Ανάπτυξη της αγοράς second hand, κυρίως από την Gen Z

Το 70% των καταναλωτών αγόρασε μόνο καινούργια ρούχα τον τελευταίο χρόνο, τάση που είναι ακόμα πιο έντονη στις ακόλουθες κατηγορίες: 82% για τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές/tablets, 84% για παπούτσια και αξεσουάρ και 87% για ηλεκτρονικά είδη ψυχαγωγίας. Ωστόσο, οι νεότεροι καταναλωτές, ιδίως η γενιά Z, παρουσιάζουν μία πολλά υποσχόμενη τάση, καθώς είναι τρεις φορές πιο πιθανό να επιλέξουν μεταχειρισμένα ηλεκτρονικά είδη από ό,τι οι καταναλωτές άνω των 55 ετών. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει μία στροφή προς περισσότερο βιώσιμες καταναλωτικές συνήθειες, καθώς και μία πιθανή επέκταση της αγοράς μεταχειρισμένων ειδών.

Το παράδοξο της επισκευής: γνώση έναντι δράσης

Ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) πιστεύουν ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν επιδιορθωθεί είναι εξίσου καλές με τις καινούργιες, υπάρχει ένα αξιοσημείωτο χάσμα συμπεριφοράς: η πλειοψηφία των καταναλωτών επέλεξε να μην επισκευάσει τις ηλεκτρονικές συσκευές ψυχαγωγίας (85%) και τα κινητά τηλέφωνα (71%) την τελευταία φορά που χάλασαν. Παρόμοιες τάσεις παρατηρούνται και στην κατηγορία της μόδας, με το 77% να αποφεύγει τις επιδιορθώσεις ρούχων. Αυτή η ανακολουθία αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τα brands και τις επιχειρήσεις να ενθαρρύνουν και να διευκολύνουν τις επιλογές επισκευής, στρέφοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε περισσότερο βιώσιμες πρακτικές.

Τα εμπόδια προς τη δράση είναι διαφορετικά

Τα κύρια εμπόδια στην υιοθέτηση κυκλικών πρακτικών διαφέρουν από τομέα σε τομέα. Στα ηλεκτρονικά είδη, τα κυριότερα εμπόδια που αναφέρθηκαν από τους καταναλωτές για την επισκευή είναι το κόστος (57%) και η δυνατότητα υλοποίησης (33%), ενώ συχνά η ασυμβατότητα του λογισμικού και οι ημερομηνίες λήξης καθιστούν δύσκολο για τους καταναλωτές να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ηλεκτρονικών συσκευών τους. Στον τομέα της μόδας, επικρατούν η δυνατότητα υλοποίησης (31%), η ευκολία (30%) και η χρησιμότητα (27%) ως τα κύρια εμπόδια. Η χαμηλή αξία μεταπώλησης προϊόντων αποτελεί έναν επιπλέον ανασταλτικό παράγοντα για το 21% των καταναλωτών στην κατηγορία ρούχα και το 27% για ηλεκτρονικά είδη. 

Το “Circularity Insights Report” είναι διαθέσιμο εδώ.

Μεθοδολογία

Η έρευνα διεξήχθη σε συνεργασία με την Opinium μεταξύ 27 Σεπτεμβρίου και 3 Οκτωβρίου 2023 με αντιπροσωπευτικό δείγμα 3.000 ενηλίκων (16 ετών και άνω) από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία (1.000 συμμετέχοντες ανά αγορά).



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Αλγόριθμοι «μυρίζουν» τα ισχυρότερα αρώματα που έχει το ουίσκι

Αλγόριθμοι «μυρίζουν» τα ισχυρότερα αρώματα που έχει το ουίσκι - Newsbeast play …

6 ώρες ago

Κινέζοι αστροναύτες έσπασαν το ρεκόρ με διαστημικό περίπατο διάρκειας 9 ωρών!

Δύο Κινέζοι αστροναύτες ολοκλήρωσαν τον μεγαλύτερο διαστημικό περίπατο όλων των εποχών, αφιερώνοντας εννέα ώρες εργασίας…

7 ώρες ago

Η ΕΕ πιέζει την Apple να ανοίξει τα AirDrop, AirPlay κ.ά. στις συσκευές Android

Ένας νέος γύρος προτάσεων της ΕΕ υποδεικνύει κατηγορηματικά ότι η Apple θα πρέπει να διαθέσει…

7 ώρες ago

Μια εικόνα από το Google Street View βοήθησε να λυθεί υπόθεση δολοφονίας

Μια εικόνα του Google Street View έπαιξε ρόλο στην επίλυση μιας έρευνας για αγνοούμενο στην…

7 ώρες ago

Παντοτινά χημικά σε σχεδόν όλα τα λουράκια για smartwatches και fitness bands!

Πριν από λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Advances in…

8 ώρες ago

Γράψε Squid Game στο Google Search και σε περιμένει μια έκπληξη!

Έχουν απομείνει μόνο λίγες ημέρες για την επιστροφή της επιτυχημένης σειράς Squid Game της Netflix…

8 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.