Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί ακόμα και σήμερα θέμα «ταμπού» σε όλο τον κόσμο, όπως δείχνει η νέα έρευνα της Focus Bari.
Σύμφωνα με τα όσα αποτυπώνουν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από την Focus Bari και σε άλλες 17 χώρες μέσω του δικτύου YouGov, το κυρίαρχο συναίσθημα του κόσμου απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες είναι ο σκεπτικισμός.
Συγκεκριμένα, σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες (48%) αισθάνονται σκεπτικισμό όταν ακούν τον όρο «Τεχνητή Νοημοσύνη», έναντι του 32% που διακατέχεται από θετικά συναισθήματα και του 20% που διακατέχεται από αρνητικά.
Σημειώνεται, πάντως, ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Ελλάδα έρχεται περίπου στη μέση (23% έναντι 39% του πρώτου στη βαθμολογία Μεξικού) όσον αφορά στο συναίσθημα της αποδοχής προς την Τεχνητή Νοημοσύνη το οποίο εκφράζεται από μικρότερες ομάδες πληθυσμού σε όλες τις χώρες. Αντίστοιχα, στο συναίσθημα του φόβου, η χώρα μας έρχεται δεύτερη (28%) μετά την Πολωνία (29%).
Γιατί εμφανίζονται σκεπτικοί οι άνθρωποι απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη;
Στο πλαίσιο του σκεπτικισμού, κυρίαρχος είναι ο φόβος ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βρεθεί σε «λάθος χέρια» (51%), καθώς και η ανησυχία για το τι θα συμβεί αν η εξέλιξή της ξεφύγει από τον ανθρώπινο έλεγχο (50%).
Χαρακτηριστικό είναι, ωστόσο, πως όσοι γνωρίζουν περισσότερα για την Τεχνητή Νοημοσύνη (55%) έχουν θετικότερη άποψη και προσδοκίες σε σύγκριση με εκείνους που δεν έχουν αρκετή σχετική ενημέρωση (45) για τις δυνατότητές της.
Στα θετικά της Τεχνητής Νοημοσύνης περιλαμβάνονται οι επαναστατικές θετικές αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, καθώς και η «μεταμόρφωση» που αναμένεται να επιφέρει σε αρκετούς κλάδους, όπως η ιατρική, οι τηλεπικοινωνίες, η βιομηχανία, οι τραπεζικές και οικονομικές υπηρεσίες το ηλεκτρονικό εμπόριο, η βιομηχανία και άλλοι.
Ωστόσο, είναι λίγοι οι κλάδοι που το κοινό πιστεύει πως μπορούν να στηριχθούν περισσότερο στην αυτοματοποίηση παρά στον ανθρώπινο παράγοντα και τον εξειδικευμένο επαγγελματία.
Ενδεικτικά, στους περισσότερο αυτοματοποιημένους κλάδους θεωρείται ότι ανήκουν τα έξυπνα σπίτια (65%), οι ηλεκτρονικές αγορές (54%) και η βιομηχανία (52%), ενώ αυτοί που στηρίζονται περισσότερο στην ανθρώπινη προσέγγιση είναι, μεταξύ άλλων, οι κυβερνητικές πολιτικές (15%) και η διδασκαλία.