Σημαντική εξέλιξη για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων

3


Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται στα πρόθυρα μιας σημαντικής ανακάλυψης με την ανάπτυξη μιας μπαταρίας μεγαλύτερης διάρκειας που διαθέτει μονοκρυσταλλικά ηλεκτρόδια. Σύμφωνα με νέα έρευνα, η καινοτομία αυτή θα μπορούσε να επιτρέψει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να διανύουν εκατομμύρια χιλιόμετρα, δηλαδή να ξεπερνούν κατά πολύ τη διάρκεια ζωής των ίδιων των οχημάτων.

Τα ευρήματα που δημοσιεύονται στο περιοδικό Journal of The Electrochemical Society αναδεικνύουν τη δυνατότητα να φέρουν επανάσταση στις επιδόσεις και τη βιωσιμότητα των EV, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Παραδοσιακά, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου βασίζονται σε πολυκρυσταλλικά ηλεκτρόδια που αποτελούνται από πολυάριθμα μικρά σωματίδια, το καθένα από μικρότερους κρυστάλλους.

Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, τα σωματίδια αυτά αναπτύσσουν ρωγμές καθώς τα ιόντα κινούνται μέσα και έξω κατά τη διάρκεια των κύκλων φόρτισης και εκφόρτισης, περιορίζοντας τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Αντίθετα, τα μονοκρυσταλλικά ηλεκτρόδια είναι κατασκευασμένα από ομοιόμορφους κρυστάλλους, οι οποίοι είναι πολύ πιο ανθεκτικοί στη μηχανική καταπόνηση και τις ρωγμές. Αυτό θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για μπαταρίες EV με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Οι ερευνητές παρουσίασαν αυτή την ενισχυμένη αντοχή σε μια δοκιμή έξι ετών, κατά την οποία μια μονοκρυσταλλική μπαταρία υποβλήθηκε σε πάνω από 20.000 κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης και διατήρησε το 80% της αρχικής της χωρητικότητας.

Αυτό ισοδυναμεί με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διανύει περίπου 8 εκατομμύρια χιλιόμετρα, μια δραματική βελτίωση σε σύγκριση με τις σημερινές μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες συνήθως χρειάζονται αντικατάσταση μετά από περίπου 300.000 χιλιόμετρα. Τέτοιες μπαταρίες EV με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής θα μπορούσαν να έχουν βαθιές επιπτώσεις στη βιωσιμότητα.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι όσο περισσότερο οδηγείτε ένα EV, τόσο μικρότερο γίνεται το αποτύπωμα άνθρακα. Ως εκ τούτου, οι λιγότερες αντικαταστάσεις μπαταριών μειώνουν τα απόβλητα και μειώνουν το κόστος για τους καταναλωτές, καθιστώντας την ιδιοκτησία EV πιο ελκυστική. Αυτές οι μπαταρίες θα μπορούσαν επίσης να έχουν μια δεύτερη ζωή στην αποθήκευση ενέργειας σε κλίμακα δικτύου.

Μόλις αποσυρθούν από τα EV, αυτές οι μπαταρίες μεγαλύτερης διάρκειας μπορούν να αποθηκεύουν ανανεώσιμη ενέργεια, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, εξασφαλίζοντας ένα πιο πράσινο μέλλον. Παρόλο που οι μπαταρίες μονοκρυσταλλικών ηλεκτροδίων είναι διαθέσιμες στο εμπόριο, δεν χρησιμοποιούνται ακόμη ευρέως στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Η Tesla, ένας από τους χορηγούς της μελέτης, έχει ήδη κατοχυρώσει με πατέντα παρόμοια τεχνολογία, με τα μέλη της ερευνητικής ομάδας να αναφέρονται ως συν-εφευρέτες. Και, καθώς η υιοθέτηση των EV αυξάνεται, καινοτομίες όπως αυτή θα είναι το κλειδί για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

[via]



Πηγή