Categories: Technology

Σάλος στις ΗΠΑ: Η εφαρμογή Weather Channel πωλούσε προσωπικά δεδομένα χρηστών


Το πρώτο τεχνολογικό… σκάνδαλο του 2019 έρχεται από το Λος Αντζελες των ΗΠΑ και αφορά στην εφαρμογή Weather Channel (του Weather.com). 

Οι σχεδιαστές της πλέον δημοφιλούς εφαρμογής για τον καιρό κατηγορούνται από τις εισαγγελικές αρχές του Λος Αντζελες ότι παραπλανούσαν τους χρήστες, καθώς πουλούσαν σε τρίτους προσωπικά δεδομένα που συνέλλεγαν για εκείνους, από τα κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές. 

Σύμφωνα με τα όσα αναγράφονται στην αγωγή που κατατέθηκε σε δικαστήριο του Λος Αντζελες, χάρη στην εφαρμογή, οι υπεύθυνοι γι’ αυτήν ήταν σε θέση να παρακολουθούν τις κινήσεις των χρηστών, ενώ μετά παραχωρούσαν τα στοιχεία αυτά σε άλλες εταιρείες έναντι αμοιβής, εν αγνοία των χρηστών. 

Η Weather Channel διαφημίζεται ως «η εφαρμογή για τον καιρό που έχουν ‘κατεβάσει’ οι περισσότεροι χρήστες παγκοσμίως». Οι μηνιαίοι χρήστες της υπολογίζονται σε περίπου 45 εκατομμύρια. Όσοι «κατεβάζουν» τη δωρεάν εφαρμογή, καλούνται να συναινέσουν για να επιτρέψουν την πρόσβαση στην τοποθεσία τους, ώστε να παίρνουν εξατομικευμένες προγνώσεις για τον καιρό. Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, το 80% περίπου των χρηστών δέχονται, όμως δεν ενημερώνονται ότι στη συνέχεια η εταιρεία θα έχει ίδιον όφελος από αυτά τα δεδομένα.

«Σκεφτείτε πόσο Οργουελιανό μοιάζει το να ζει κανείς σε έναν κόσμο όπου μια ιδιωτική εταιρεία καταγράφει πιθανώς κάθε μέρος που πάτε, κάθε λεπτό της μέρας. Αν θέλετε να θυσιάσετε αυτή την πληροφορία για μια εταιρεία, σίγουρα θα πρέπει να το κάνετε έχοντας σαφώς ενημερωθεί εκ των προτέρων για το τι διακυβεύεται», δήλωσε ο εισαγγελέας του Λος ‘Αντζελες Μάικλ Φόιερ.

Ο αμερικανικός κολοσσός πληροφορικής ΙΒΜ αγόρασε το 2015 αντί δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων την εφαρμογή από τη Weather Company, αλλά όχι το τηλεοπτικό κανάλι Weather Channel που ανήκει σε άλλη εταιρεία. Η διαχείριση της εφαρμογής δεν γίνεται από την ίδια την ΙΒΜ, αλλά από τις εταιρείες TWC Product και Technology LLC, οι οποίες έχουν πουλήσει τα δεδομένα των χρηστών σε τουλάχιστον δέκα άλλες εταιρείες, ώστε οι τελευταίες να αναλύσουν την καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών και να μπορούν να τους στείλουν στοχευμένες διαφημίσεις. Εκπρόσωπος της ΙΒΜ δήλωσε ότι η εφαρμογή ήταν πάντα ξεκάθαρη για τη χρήση των δεδομένων γεωεντοπισμού για τη θέση των χρηστών.

Η αγωγή που εκδικάζεται στο αμερικανικό δικαστήριο, αποσκοπεί στο να σταματήσει την πρακτική της πώλησης των στοιχείων της εφαρμογής σε τρίτους και επιζητεί ποινή έως 2.500 δολαρίων για κάθε παραβίαση που έχει λάβει χώρα. Η όποια απόφαση του δικαστηρίου θα έχει ισχύ μόνο στην Καλιφόρνια.



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Romulus, διαθέσιμο από σήμερα στο Disney+

Η ταινία θρίλερ, επιστημονικής φαντασίας, «Alien: Romulus», της 20th Century Studios, είναι τώρα διαθέσιμη, αποκλειστικά…

6 ώρες ago

Ξεκινά ο 3ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Κυβερνοασφάλειας

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις εγγραφών για τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Κυβερνοασφάλειας (ΠΜΔΚ), ο οποίος θα διεξαχθεί…

6 ώρες ago

Επίσημα με οθόνες OLED και μεγάλη ανθεκτικότητα

Η Garmin ανακοίνωσε τη νέα σειρά Instinct 3, την πιο πρόσφατη προσθήκη στη σειρά ανθεκτικών…

6 ώρες ago

Ανέπαφες πληρωμές με τραπεζική κάρτα σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ

Σε νέα εποχή εισέρχονται από σήμερα, 15 Ιανουαρίου, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με πιο…

7 ώρες ago

Νέες λειτουργίες και αντίδραση σε μηνύματα με διπλό tap

Το WhatsApp γιορτάζει το νέο έτος με την παρουσίαση μερικών νέων λειτουργιών που επισημοποιήθηκαν σήμερα.…

10 ώρες ago

Winter Sales: Ασυναγώνιστες προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας από την Huawei

Με τον χειμώνα να κυριαρχεί και να δημιουργεί την τέλεια ατμόσφαιρα για νέες τεχνολογικές ανακαλύψεις,…

11 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.