Το πρώτο τεχνολογικό… σκάνδαλο του 2019 έρχεται από το Λος Αντζελες των ΗΠΑ και αφορά στην εφαρμογή Weather Channel (του Weather.com).
Οι σχεδιαστές της πλέον δημοφιλούς εφαρμογής για τον καιρό κατηγορούνται από τις εισαγγελικές αρχές του Λος Αντζελες ότι παραπλανούσαν τους χρήστες, καθώς πουλούσαν σε τρίτους προσωπικά δεδομένα που συνέλλεγαν για εκείνους, από τα κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές.
Σύμφωνα με τα όσα αναγράφονται στην αγωγή που κατατέθηκε σε δικαστήριο του Λος Αντζελες, χάρη στην εφαρμογή, οι υπεύθυνοι γι’ αυτήν ήταν σε θέση να παρακολουθούν τις κινήσεις των χρηστών, ενώ μετά παραχωρούσαν τα στοιχεία αυτά σε άλλες εταιρείες έναντι αμοιβής, εν αγνοία των χρηστών.
Η Weather Channel διαφημίζεται ως «η εφαρμογή για τον καιρό που έχουν ‘κατεβάσει’ οι περισσότεροι χρήστες παγκοσμίως». Οι μηνιαίοι χρήστες της υπολογίζονται σε περίπου 45 εκατομμύρια. Όσοι «κατεβάζουν» τη δωρεάν εφαρμογή, καλούνται να συναινέσουν για να επιτρέψουν την πρόσβαση στην τοποθεσία τους, ώστε να παίρνουν εξατομικευμένες προγνώσεις για τον καιρό. Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, το 80% περίπου των χρηστών δέχονται, όμως δεν ενημερώνονται ότι στη συνέχεια η εταιρεία θα έχει ίδιον όφελος από αυτά τα δεδομένα.
«Σκεφτείτε πόσο Οργουελιανό μοιάζει το να ζει κανείς σε έναν κόσμο όπου μια ιδιωτική εταιρεία καταγράφει πιθανώς κάθε μέρος που πάτε, κάθε λεπτό της μέρας. Αν θέλετε να θυσιάσετε αυτή την πληροφορία για μια εταιρεία, σίγουρα θα πρέπει να το κάνετε έχοντας σαφώς ενημερωθεί εκ των προτέρων για το τι διακυβεύεται», δήλωσε ο εισαγγελέας του Λος ‘Αντζελες Μάικλ Φόιερ.
Ο αμερικανικός κολοσσός πληροφορικής ΙΒΜ αγόρασε το 2015 αντί δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων την εφαρμογή από τη Weather Company, αλλά όχι το τηλεοπτικό κανάλι Weather Channel που ανήκει σε άλλη εταιρεία. Η διαχείριση της εφαρμογής δεν γίνεται από την ίδια την ΙΒΜ, αλλά από τις εταιρείες TWC Product και Technology LLC, οι οποίες έχουν πουλήσει τα δεδομένα των χρηστών σε τουλάχιστον δέκα άλλες εταιρείες, ώστε οι τελευταίες να αναλύσουν την καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών και να μπορούν να τους στείλουν στοχευμένες διαφημίσεις. Εκπρόσωπος της ΙΒΜ δήλωσε ότι η εφαρμογή ήταν πάντα ξεκάθαρη για τη χρήση των δεδομένων γεωεντοπισμού για τη θέση των χρηστών.
Η αγωγή που εκδικάζεται στο αμερικανικό δικαστήριο, αποσκοπεί στο να σταματήσει την πρακτική της πώλησης των στοιχείων της εφαρμογής σε τρίτους και επιζητεί ποινή έως 2.500 δολαρίων για κάθε παραβίαση που έχει λάβει χώρα. Η όποια απόφαση του δικαστηρίου θα έχει ισχύ μόνο στην Καλιφόρνια.