Ρεκόρ εσόδων παρά το App Tracking Transparency της Apple

13


Η απόφαση της Apple να ασκήσει κατά το μέγιστο δυνατό έντονες πιέσεις στους ανταγωνιστές της με την προσθήκη του App Tracking Transparency στο iOS 14.5 για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις από τη Facebook.

Επί της ουσίας, η Apple αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή τη νέα πολιτική προστασίας των δεδομένων των χρηστών, απαιτώντας από τους developers εφαρμογών να ζητούν ρητά τη συγκατάθεση τους για τη συλλογή των δεδομένων τους και την παρακολούθηση της δραστηριότητάς τους.

Βάσει της ενέργειας της εταιρείας φυσικό επακόλουθο ήταν ότι όλοι οι δημιουργοί εφαρμογών, όπως είναι και η Facebook, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τρομερές αλλαγές στο μοντέλο των διαφημίσεων τους, με σοβαρό αντίκτυπο και στα κέρδη τους.

Από την «πληττόμενη» πλευρά, ο CEO της Facebook, Mark Zuckerberg, είχε αναφέρει ότι η Apple δεν αποσκοπεί στην προστασία των χρηστών της, αλλά ότι επιχειρεί με έμμεσο τρόπο να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σε μία προσπάθεια να σώσει την κατάσταση, η Facebook στράφηκε προς τους χρήστες εμφανίζοντας μία σειρά μηνυμάτων στις εφαρμογές της, επιχειρώντας να τους πείσει για την αποδοχή της παρακολούθησης της δραστηριότητας τους.

Ποιος ήταν ο αντίκτυπος των ενεργειών της Apple για τα κέρδη της Facebook;

Η Facebook εξακολουθεί να συγκεντρώνει δισεκατομμύρια έσοδα από τη διαφήμιση, όπως αποδεικνύεται από τα τελευταία αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2021.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σημείωσε έσοδα από τις διαφημίσεις ύψους 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μία αύξηση που αποτυπώνεται με το ποσοστό του 56% συγκριτικά με πέρυσι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των κερδών της εταιρείας, κερδίζοντας 10.4 δισεκατομμύρια δολάρια σε αντίθεση με τα 5.2 δισεκατομμύρια δολάρια του 2020.

Ωστόσο, ο CFO της Facebook, David Wehner παραδέχτηκε ότι το πλήγμα των νέων κανόνων της Apple αναμένεται κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας Branch Metrics, λιγότερο από το 33% των χρηστών iOS έχουν επιτρέψει την παρακολούθηση της δραστηριότητας τους, ενώ το υπόλοιπο 67% των χρηστών iOS αρνήθηκαν κατηγορηματικά τη συλλογή των δεδομένων τους. Επομένως, το ποσό που δαπανούσαν οι διαφημιζόμενοι για την προβολή τους σε συσκευές iOS μειώθηκε κατά ένα τρίτο από την 1η Ιουνίου έως την 1η Ιουλίου.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr

[via]





Πηγή