Categories: Facebook

Ο χρόνος απόκρισης σε περιστατικά υψηλού κινδύνου μειώθηκε κατά 17%


Κάθε χρόνο, η Kaspersky παρουσιάζει μια έκθεση με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης των περιστατικών MDR που εντοπίστηκαν από την ομάδα Kaspersky SOC. Σε αυτήν την έκθεση, οι ειδικοί επισημαίνουν περιστατικά που απαιτούν δράση από τους πελάτες, χωρίζοντάς τα σε τύπους υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου. Τα περιστατικά υψηλού κινδύνου είναι επιθέσεις που προκαλούνται από ανθρώπους ή κακόβουλο λογισμικό, οι οποίες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα συστήματα πληροφορικής του πελάτη. Τα περιστατικά μεσαίου κινδύνου δεν περιέχουν ενδείξεις άμεσης ανθρώπινης εμπλοκής στην επίθεση, αλλά ενδέχεται να επηρεάσουν την υποδομή του πελάτη χωρίς όμως σοβαρές συνέπειες, ενώ τα περιστατικά χαμηλού κινδύνου δεν επηρεάζουν τα συστήματα πληροφορικής του πελάτη, αλλά απαιτούν τη λήψη ορισμένων προληπτικών μέτρων.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Kaspersky MDR Analyst, το 2023 η ομάδα Kaspersky SOC χρειάστηκε κατά μέσο όρο 36,37 λεπτά για να αναφέρει περιστατικά υψηλού κινδύνου – 17% ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Αναφορικά με τα περιστατικά μεσαίας σοβαρότητας, τα οποία συχνά οφείλονται σε κακόβουλο λογισμικό και είναι τα πιο συνηθισμένα, σημειώθηκε αύξηση στους χρόνους απόκρισης από 30 σε σχεδόν 33 λεπτά, γεγονός που εξηγείται από τη γενική αύξηση τέτοιων περιστατικών.

Τέλος, τα περιστατικά με χαμηλό κίνδυνο, συνήθως συνέπειες δυνητικά ανεπιθύμητου λογισμικού, πέρασαν περισσότερο χρόνο στην ουρά πριν αναλυθούν από την ομάδα SOC, με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονής να ανέρχεται σε λίγο περισσότερο από 48 λεπτά.

Σχετικά με την αποτελεσματικότητα της απόκρισης, περίπου το 74% των περιστατικών επιλύθηκαν μετά από μία μόνο ειδοποίηση, υποδεικνύοντας ότι τα σενάρια απόκρισης ήταν σαφή, οδηγώντας στον αποτελεσματικό τερματισμό των επιθέσεων.

Περίπου το 24% των περιστατικών απαιτούσαν προσοχή βάσει 2-10 ειδοποιήσεων, υποδεικνύοντας περιπτώσεις όπου η αυτόματη επίλυση δεν ήταν επαρκής και απαιτούσε τη συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα. Στα σχετικά παραδείγματα περιλαμβάνονται συνεχιζόμενες επιθέσεις, όπως απόπειρες εκμετάλλευσης μετά από παραβίαση δικτύου ή εκστρατείες phishing, οι οποίες συχνά απαιτούν μη αυτόματη έρευνα μετά από πολλαπλές ειδοποιήσεις.

Ένα μικρό ποσοστό (2%) των περιστατικών αφορούσε περισσότερες από 10 ειδοποιήσεις. Οι λόγοι περιελάμβαναν πολύπλοκες απειλές που απαιτούσαν διεξοδική έρευνα πριν από τη δράση ή καταστάσεις όπου ο πελάτης επέλεξε μόνο παρακολούθηση, όπως σε ασκήσεις στον κυβερνοχώρο.

«Τα περιστατικά υψηλού κινδύνου με άμεση ανθρώπινη συμμετοχή πρέπει να αντιμετωπιστούν γρήγορα και αποφασιστικά για να περιοριστεί η ζημιά και να αποφευχθούν οι οικονομικές απώλειες και η βλάβη στη φήμη της εταιρείας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στοχεύουμε πάντα στη μείωση του χρόνου απόκρισης σε τέτοια κρίσιμα περιστατικά. Με την πολυεπίπεδη προστασία που προσφέρει το MDR μας, μπορούμε να συνεχίσουμε να καταπολεμούμε αποτελεσματικά τους κυβερνοεγκληματίες σε αυτό το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο απειλών», δήλωσε ο Sergey Soldatov, Head of Security Operations Center της Kaspersky.

Ανταποκρινόμενη στα ευρήματα της ανάλυσης MDR, η Kaspersky συνιστά στους οργανισμούς τα εξής:

  1. Πραγματοποιείτε τακτική απογραφή των μελών σε ομάδες με πρόσβαση σε πολλά αρχεία, για να έχετε μια επίσημη διαδικασία για τα προνόμια και τη διαχείριση της πρόσβασης.
  2. Εφαρμόστε πρακτικές εντοπισμού απειλών σε συνδυασμό με την κλασική παρακολούθηση βάσει ειδοποιήσεων.
  3. Διεξάγετε μια σειρά ασκήσεων στον κυβερνοχώρο για να δοκιμάσετε την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στην εταιρεία σας.
  4. Υιοθετήστε μια πολυεπίπεδη προσέγγιση ασφάλειας για την προστασία από περιστατικά. Αυτό περιλαμβάνει ισχυρή προστασία τερματικού σημείου, ασφάλεια δικτύου και πληροφόρηση απειλών σε συνεργασία με ειδικούς στον κυβερνοχώρο.
  5. Σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό κυβερνοασφάλειας, χρησιμοποιήστε υπηρεσίες διαχειριζόμενης ασφάλειας, όπως το Kaspersky Managed Detection and Response (MDR), το Kaspersky Compromise Assessment και το Kaspersky Incident Response για να αποκτήσετε πρόσθετη τεχνογνωσία και να καλύψετε ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης περιστατικών, από την αναγνώριση απειλών έως τη συνεχή προστασία και αποκατάσταση.



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Η πρόβλεψη ενός επιστήμονα για τις μελλοντικές μας δεξιότητες -Θα γίνουμε «ψηφιακοί υπερήρωες» μέχρι το 2030;

Ο επιστήμονας πληροφορικής Louis B. Rosenberg προβλέπει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μας κληροδοτήσει με…

15 ώρες ago

Majorana: Το σωματίδιο – φάντασμα που μπορεί να λύσει το μεγαλύτερο αίνιγμα του Σύμπαντος!

Μια κρυμμένη οικογένεια «σωματιδίων-φαντασμάτων» μπορεί να είναι υπεύθυνη για όλη τη Σκοτεινή Ύλη στο Σύμπαν,…

16 ώρες ago

Μήπως η κατάργηση του fact-checking στις πλατφόρμες Facebook και Instagram στις ΗΠΑ είναι απλά ένα δέντρο στο δάσος;

Μήπως η κατάργηση του fact-checking στις πλατφόρμες Facebook και Instagram στις ΗΠΑ είναι απλά ένα…

20 ώρες ago

Το X επισημαίνει τους λογαριασμούς παρωδίας με σχετικές ετικέτες

Οι λογαριασμοί παρωδίας στο X (πρώην Twitter) πρόκειται να γίνουν πιο ξεκάθαροι. Συγκεκριμένα, ο επίσημος…

22 ώρες ago

Ακόμα πιο καθαρά renders και πρώτο σχόλιο από την εταιρεία για τις διαρροές

Η Nintendo βρίσκεται σε ετοιμότητα για την παρουσίαση του Nintendo Switch 2, κάτι που πιθανότατα…

22 ώρες ago

Η πρώτη ιπτάμενη επιβατική μοτοσικλέτα στον κόσμο [CES 2025]

Η «πρώτη ιπτάμενη επιβατική μοτοσικλέτα στον κόσμο», που ονομάζεται Skyrider X1, μόλις παρουσιάστηκε στο CES…

22 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.