Από το 1972, όταν και βγήκε στην αγορά η πρώτη κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών μέχρι και σήμερα, έχουν αλλάξει πολλά στην gaming βιομηχανία. Ενα μόνο δεν έχει αλλάξει, ο «πόλεμος» μεταξύ των εταιρειών. Playstation 5 και Xbox Series X μπαίνουν στο «ρινγκ» για ακόμα έναν γύρο.
Εδω και λίγες ημέρες, οι δύο εταιρείες κολοσσοί, Sony και Microsoft που μοιράζονται το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κονσολών, άνοιξαν ολοκληρωτικά τα χαρτιά τους αναφορικά με τη νέα γενιά. Ο λόγος για τις πλατφόρμες που παίρνουν τη σκυτάλη από το PlayStation 4 και το Xbox One. Οπως πάντα στη βιομηχανία, εδώ και μήνες γίνεται χαμός αναφορικά με αυτή τη νέα γενιά. Διαρροές, φήμες, δημοσιεύματα, αναλύσεις και κόντρες δέσποζαν στα social media και τα σχετικά μέσα ενημέρωσης.
Η πανδημία του κορωνοϊού χάλασε το «πανηγύρι» και μεγάλο μέρος του marketing των δύο εταιρειών, καθώς μεγάλα events ακυρώθηκαν, όπως και οι εκθέσεις που συνήθως είναι αυτές που δίνουν ώθηση στο διαφημιστικό κομμάτι. Οπως και να έχει, η αδημονία του κόσμου για την έκδοση των Playstation 5 και Xbox Series X είναι τεράστια.
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Το Xbox Series Χ της Microsoft που έκανε πρώτη τις σχετικές ανακοινώσεις, κυκλοφορεί στην Ελλάδα -ταυτόχρονα με τον υπόλοιπο κόσμο- στις 10 Νοεμβρίου και η τιμή του ανέρχεται στα 509,99 ευρώ. Περίπου 10 περισσότερα από ότι στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, η Microsoft λανσάρει μια δεύτερη κονσόλα, μικρότερης δυναμικής, μεγέθους και τιμής. Ο λόγος για το Xbox Series S το οποίο θα κοστίζει 309,99 ευρώ.
Από τη μεριά της, η Sony την περασμένη Πέμπτη παρουσίασε επίσης δύο εκδόσεις του PlayStation 5 που βγαίνουν στην αγορά στις 19 Νοεμβρίου, περίπου μια εβδομάδα αργότερα από τις «μεγάλες» αγορές. H πρώτη και κύρια κονσόλα, θα κοστίζει 499 ευρώ, ενώ η δεύτερη που δεν διαθέτει υποδεέστερα χαρακτηριστικά, θα κοστίζει 399 ευρώ. Ποια η διαφορά τους; Η φθηνότερη έκδοση του PS5 δεν υποστηρίζει δίσκους Blu-Ray και θα μπορεί κανείς να παίζει παιχνίδια μόνο μέσω ηλεκτρονικών εκδόσεων, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές τα τελευταία χρόνια.
Η κόντρα των δύο μεγάλων κονσολών δεν θα μπορούσε παρά να μεταφράζεται και σε αριθμούς. Τα χαρακτηριστικά άλλωστε αποτελούν την αφορμή για τις αντιπαραθέσεις των δύο πλευρών, ανά τα έτη που μάχονται. Οι διαφορές είναι ελάχιστες, αλλά το Xbox Series X είναι αυτό που παίρνει τη νίκη στα… σημεία ως προς τη δύναμη. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς. Το κενό μάλιστα ήταν μεγαλύτερο τότε.
Πάντως, αμφότερες οι πλευρές, έχουν κάνει ένα μεγάλο τεχνολογικό άλμα και σύμφωνα με τους δημιουργούς παιχνιδιών, αυτά που θα δούμε (και θα παίξουμε) τα επόμενα χρόνια δεν θα τα έχουμε ζήσει ξανά. Αυτό γιατί το gaming θα περάσει πλέον, με διάφορα μέσα, ως μια εμπειρία και όχι ως απλά ένας τρόπος διασκέδασης. Από τα χειριστήρια μέχρι τον ήχο, η εμπειρία θα είναι πολύ διαφορετική.
Sony και Microsoft έχουν μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση ως προς τον τρόπο που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια. To Playtstation ποντάρει πολλά τα τελευταία χρόνια στα παιχνίδια που μπορεί να παίξει κανείς αποκλειστικά και μόνο σε αυτή τη κονσόλα. «God of War», «Uncharted», «The Last of Us», «Horizon», «Days Gone» και πολλά ακόμα είναι μερικά τεράστια brand names στη βιομηχανία.
Από την άλλη τα «Halo» και «Gears» είναι κάποια από τα αποκλειστικά της Microsoft με φανατικούς «οπαδούς». Σε αυτή τη κατηγορία, δεν υπάρχει σύγκριση. Το Playstation διαθέτει πλέον μια βιβλιοθήκη αριστουργηματικών παιχνιδιών που δεν συγκρίνεται. To Xbox, όμως, απαντά με δύο λέξεις: «Game Pass».
Η Microsoft, αποτελεί έναν «γίγαντα» σε πολλούς τομείς. Η υποδομή που έχει ως εταιρεία δεν συγκρίνεται παρά με ελάχιστες στον κόσμο και μπορεί να υποστηρίξει ένα ευρύτατο δίκτυο παικτών απροβλημάτιστα. Δημιούργησε έτσι πριν μερικά χρόνια το «Game Pass». Κάτι που ήρθε να αλλάξει οριστικά το gaming όπως το γνωρίζαμε.
Για να το θέσουμε όσο πιο απλά γίνεται, το «Game Pass» είναι μια υπηρεσία ανάλογη του Netflix, αλλά με παιχνίδια. Διαθέτει μια τεράστια γκάμα-κατάλογο παιχνιδιών που κάποιος μπορεί να έχει στη διάθεση του μόνο με μια συνδρομή. Δεν χρειάζεται, δηλαδή, να αγοράζει παιχνίδια, αλλά να απολαμβάνει όσα έχει ο κατάλογος του Game Pass. Οι τίτλοι που συμπεριλαμβάνονται σε αυτό αλλάζουν με τον καιρό, όμως και αυτό διαθέτει μερικά βαριά χαρτιά όπως το «Red Dead Redemption 2», ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών. Αν σκεφτεί κανείς πως ένα καινούργιο παιχνίδι πλέον κοστίζει σχεδόν 70 ευρώ, τότε μπορεί να καταλάβει πως αυτό που προσφέρει η Microsoft είναι σχεδόν… κλεψιά.
Ωστόσο, η υπηρεσία έχει πολύ δρόμο ακόμα να κάνει για να «κατακτήσει» τη βιομηχανία. Οι παραδοσιακοί gamers που θέλουν το δισκάκι, μια συλλεκτική έκδοση ή να επιλέγουν εκείνοι τα παιχνίδια που θα επενδύουν και όχι κάποια λίστα, δεν έχουν πειστεί.
Το «μικρό» X box Series S, θα έχει τον ίδιο σκληρό δίσκο και τεχνολογία με το Xbox Series X, με έναν δίσκο των 512GB. Η ανάλυση που θα στοχεύει θα είναι 1440p, με τη Microsoft να υπόσχεται απόδοση επόμενης γενιάς με υποστήριξη για έως και 120FPS σε ορισμένα παιχνίδια. Πράγμα για το οποίο αρκετοί αμφιβάλλουν μέχρι στιγμής. Να τονισθεί, ότι απουσιάζει και από αυτή την έκδοση η υποδοχή δίσκου. Με τιμή στα 309,99 ευρώ πάντως, έρχεται με ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο για όσους θέλουν κάποια από τα στοιχεία της νέας γενιάς με χαμηλή τιμή.
Η μονομαχία του PlayStation με το Xbox κρατά χρόνια και μπορεί να εκφραστεί με διάφορους τρόπους. Ασία εναντίον Αμερικής, είναι από τους επικρατέστερους. Η βάση που έχει στις ασιατικές χώρες η Sony δεν συγκρίνεται, ενώ η Microsoft από τη μεριά της έχει με το μέρος της μεγάλο κομμάτι των ΗΠΑ που την υποστηρίζει φανατικά. Ως εκ τούτου, αυτό που πρεσβεύουν, διαφημίζουν και βάζουν στη βιτρίνα τους είναι πέρα για πέρα αντίθετο.
Οσον αφορά στη Sony, υπάρχει μια φιλοσοφία που αναφέρει πως η εμπειρία είναι πάνω από όλα. «Δεν υπάρχει όριο στο παιχνίδι», λέει το PlayStation που πλασάρει τα ξεχωριστά σε σενάριο και εμπειρία παιχνίδια της, ως το μέγιστο «αγαθό» της. Από την άλλη, το XBox έχει ως «δούρειο ίππο» για τους καταναλωτές την υπηρεσία. Ακούραστα, εύκολα και με σαφώς χαμηλότερο κόστος, η Microsoft προσφέρει πολλούς και μεγάλους τίτλους παιχνιδιών στους πελάτες της. Μια λιγότερο «ρομαντική», αλλά άκρως ρεαλιστική φιλοσοφία.
Νικητής σε αυτό τον «πόλεμο» δεν μπορεί να υπάρξει. Αυτό γιατί οι δύο εταιρείες μπορούν να είναι ταυτόχρονα νικήτριες. Η μεν να πάρει το μέρος των καταναλωτών που στοχεύει και η δε, το αντίστοιχο δικό της. Και τα κομμάτια της πίτας και των δύο, είναι εξίσου μεγάλα μιας και οι gamers πολλαπλασιάζονται συνεχώς.
Τι κοινό έχουν οι OpenAI, Anthropic και Meta; Είναι τεχνολογικοί γίγαντες που πρόσφατα δάνεισαν την…
«Θέλω να βγάλω (νέα) ταυτότητα» – «Τσίπουρο πίνεις;»: Γενέθλια για το mAigov, οι 10 πιο…
Μαζί με το νέο Gemini 2.0, η Google ανακοίνωσε σήμερα μια νέα λειτουργία που ονομάζεται…
Μια δυσχερής διακοπή υπηρεσιών έπληξε αρκετές από τις εφαρμογές της Meta, με χιλιάδες ανθρώπους παγκοσμίως…
Λιγότερο από ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο του Gemini 1.5, το τμήμα DeepMind της Google…
Η Meta ανακοίνωσε μια νέα λειτουργία του Instagram που ονομάζεται Trial Reels και σας επιτρέπει…
Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.
Leave a Comment