Ο ενοχλητικά επίμονος μύθος του «airplane mode» -Από πού ξεκίνησε -Γιατί δεν ισχύει πλέον

0


Η αναγκαιότητα της «λειτουργίας αεροπλάνου», του γνωστού σε όλους μας «airplane mode» στα κινητά μας τηλέφωνα είναι σε μεγάλο βαθμό ένας μύθος.

Το να βάζετε το τηλέφωνό σας σε «λειτουργία αεροπλάνου» όταν επιβιβάζεστε σε μια πτήση μοιάζει (σχεδόν) με κοινή λογική.

Θα ήσασταν τρελοί αν γνωρίζατε ότι θα κρατούσατε το κινητό σας τηλέφωνο ανοικτό, και το σήμα του τηλεφώνου σας θα μπορούσε (όπως μας έλεγαν οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί) να επηρεάσει τα συστήματα πλοήγησης ενός αεροπλάνου, προκαλώντας ενδεχομένως μια καταστροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η αναγκαιότητα της «λειτουργίας αεροπλάνου», του γνωστού σε όλους μας «airplane mode» στα κινητά μας τηλέφωνα είναι σε μεγάλο βαθμό ένας μύθος και υπάρχει ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες σας ζητούν να απενεργοποιήσετε το τηλέφωνό σας εν ώρα πτήσης.

Τι είναι τα pico-cells

Η Ευρώπη αποφάσισε να επιτρέψει τις τηλεφωνικές κλήσεις και τη χρήση δεδομένων στις πτήσεις το 2022. Απαιτούν από όλα τα αεροπλάνα να εγκαταστήσουν «pico-cells», τα οποία είναι ουσιαστικά ένας «ελεγκτής κυκλοφορίας» που διασφαλίζει ότι τα τηλεφωνικά σήματα δεν διασταυρώνονται με τα συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου. Τα pico-cells δεν είναι καινούργια, ωστόσο, υπάρχουν εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.

Ακόμη και χωρίς pico-cell όμως, υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι το τηλέφωνό σας έχει ποτέ παρεμβληθεί στα ηλεκτρικά συστήματα ενός αεροπλάνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ διεξήγαγε μια μελέτη το 2012, η οποία βρήκε σχεδόν μηδενικές πειστικές περιπτώσεις διαταραχών των αεροσκαφών από τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Τα περισσότερα στοιχεία σχετικά με αυτό φαίνεται να είναι ανεπίσημα ή ξεπερασμένα.

Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος

Ο πραγματικός λόγος είναι ο εξής: Οι αεροπορικές εταιρείες πιστεύουν ότι οι άνθρωποι δεν θα σταματήσουν να μιλάνε στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια των πτήσεων, οδηγώντας σε περισσότερες περιπτώσεις «αεροπορικής οργής».

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ρυθμιστικές αρχές συνεχίζουν να απαγορεύουν τις τηλεφωνικές κλήσεις και τη χρήση δεδομένων στα αεροπλάνα- είναι απλά ενοχλητικό για τους γύρω.

Η «αεροπορική οργή» – ο βίαιος θυμός που στρέφεται κατά των αεροσυνοδών και των επιβατών και προκαλείται από τους στρεσογόνους παράγοντες των αεροπορικών ταξιδιών – είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στις Ηνωμένες Πολιτείες και γίνεται όλο και χειρότερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η FAA ανέφερε περισσότερους από 10.000 απείθαρχους επιβάτες μεταξύ 2021 και 2023, μια αύξηση περίπου 300% από το 2018-2020. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που οι μύθοι σχετικά με τη λειτουργία του κινητού τηλεφώνου εν πτήσει έχουν επιμείνει τόσο πολύ και για τόσες δεκαετίες.

Η Ευρώπη επέτρεψε τις τηλεφωνικές κλήσεις και τη χρήση δεδομένων στις πτήσεις το 2022 / PEXELS
Η Ευρώπη επέτρεψε τις τηλεφωνικές κλήσεις και τη χρήση δεδομένων στις πτήσεις το 2022 / PEXELS

Η προέλευση του «μύθου»

Το 1991, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC) απαγόρευσε τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα αεροπλάνα, επικαλούμενη το λόγο της «παρεμβολής του επίγειου δικτύου» . Κάποια στιγμή, αυτό μπορεί να ίσχυε, αλλά το 2005, ένα μέλος της FCC κατέθεσε στο Κογκρέσο ότι δεν αποτελεί πλέον ζήτημα λόγω των pico-cells.

«Με την πρόοδο στην τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων από το 1991, ο κανόνας [της FCC] που απαγορεύει τη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την πτήση, μπορεί να μην είναι απαραίτητος για την προστασία των επίγειων ή επίγειων δικτύων κινητής τηλεφωνίας», δήλωσε ο διοικητής της FAA Nicholas Sabatini στην κατάθεσή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά ο κανόνας που απαγορεύει τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα αεροπλάνα επέμεινε. Το 2013, η FCC απέκτησε νέο πρόεδρο, τον Tom Wheeler, ο οποίος ήθελε να αλλάξει το παρόν στάτους κβο, επιτρέποντας τις τηλεφωνικές κλήσεις και τη χρήση δεδομένων στις πτήσεις. Ξεκίνησε μια τεράστια διαμάχη, αλλά όχι για τις τεχνολογικές ανησυχίες. Το ζήτημα ήταν – όπως το υποθέσατε – ο πάράγοντας της ενόχλησης…

Ενόχληση στα 10.000 μέτρα ύψος

«Το να επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων στα αεροπλάνα ακούγεται σαν την υπόθεση ενός νέου ριάλιτι σόου», δήλωσε τότε ο βουλευτής του Όρεγκον Greg Walden στην Washington Post.

«Επιτρέψτε μου να πω εκ των προτέρων ότι το καταλαβαίνω. Δεν θέλω το άτομο στο διπλανό μου κάθισμα να γκρινιάζει στα 35.000 πόδια περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον», δήλωσε ο Wheeler το 2013.

Ωστόσο, οι ρυθμιστικές αρχές και οι αεροπορικές εταιρείες πίεσαν την FCC να διατηρήσει τον υπάρχοντα κανόνα της απαγόρευσης χρήσης των κινητών σε ισχύ, από φόβο ότι οι τηλεφωνικές κλήσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης θα δημιουργούσαν χάος στο αεροσκάφος.
Κάπως έτσι, το «airplane mode» είναι περισσότερο μια πράξη κοινής ευγένειας που μας επιβάλλεται, παρά μια προφύλαξη τεχνολογικής ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα συνέβαινε όντως χάος;

Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία πραγματική απόδειξη ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου θα αύξανε το «Plane Rage»: αυτό είναι απλώς μια εικασία.

Στις μέρες μας, μπορείτε να έχετε wifi σχεδόν σε κάθε πτήση με ένα μικρό αντίτιμο, επιτρέποντάς σας να κάνετε φωνητικές κλήσεις, να σερφάρετε στο διαδίκτυο και να παίζετε βιντεοπαιχνίδια. Ωστόσο, αν περισσότερα αεροπλάνα εγκαθιστούσαν pico-cells, θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό δωρεάν.

Υπάρχει πάντως ένας… σχεδόν συλλογικός φόβος σχετικά με τις πτήσεις που συμβάλλει στην πεποίθησή μας για την αναγκαιότητα του να κλείνουμε το κινητό μας τηλέφωνο, με τον φόβο ότι… το αεροσκάφος θα πέσει.

Όλοι θέλουμε να ακολουθούμε τους κανόνες της αεροπορικής εταιρείας, ώστε όλα να κυλούν ομαλά. Ο μύθος ότι η λειτουργία αεροπλάνου είναι απαραίτητη για την ασφάλειά μας είναι τόσο βαθιά ριζωμένος μέσα μας, που νιώθουμε ενοχές όταν δεν τη χρησιμοποιούμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πραγματικότητα είναι ότι τα κινητά τηλέφωνα δεν παρεμβαίνουν στα ηλεκτρικά συστήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης ή στις επίγειες ασύρματες υπηρεσίες εδώ και δεκαετίες. Ο πραγματικός λόγος που ενεργοποιείτε τη λειτουργία αεροπλάνου είναι απλά και μόνο… για τους συνεπιβάτες σας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 



Πηγή