Categories: Internet

Ο αλγόριθμος αγνοεί τις επιλογές Dislike και Not Interested των χρηστών


Το κουμπί Dislike στα videos του YouTube είναι διαθέσιμο εδώ και αρκετά χρόνια με σκοπό να δώσει στους θεατές την δυνατότητα να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους για κάποιο video χωρίς να αφήσουν κάποιο σχόλιο. Θα περίμενε κανείς ότι με αυτόν τον τρόπο θα επηρεαζόταν κάπως η λειτουργία του αλγορίθμου της υπηρεσίας για την εμφάνιση παρεμφερών videos, αλλά μια νέα έρευνα του Mozilla δείχνει πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Ο οργανισμός πραγματοποίησε μια μακρόχρονη έρευνα για να μελετήσει την συμπεριφορά του YouTube απέναντι στις επιλογές Dislike, Not interested και Don’t Recommend This Channel σε συνεργασία με 20.000 εθελοντές και δημοσίευσε τα ευρήματα της σε μια αναφορά με τίτλο “Does This Button Work? Investigating YouTube’s Ineffective User Controls”.

Σύμφωνα με την Rebecca Ricks, ερευνήτρια του Mozilla,

Καταλαβαίνουμε ότι οι χρήστες δεν βλέπουν καμία επίδραση των επιλογών τους στο περιεχόμενο που τους εμφανίζεται. Η έρευνα μας επιβεβαιώνει αυτές τις εμπειρίες και από τα δεδομένα βλέπουμε ότι τελικά οι χρήστες δεν μπορούν να επηρεάσουν τον αλγόριθμο του YouTube.

Η αρχή έγινε με 2758 συμμετέχοντες και το 68% εξ αυτών δήλωσε πως ο αλγόριθμος αγνοεί παντελώς τις προτιμήσεις τους. Στη συνέχεια, ο Mozilla ακολουθήσε μια ποσοτικοποιημένη μέθοδο για να επικυρώσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Συγκεκριμένα, πρόσθεσε το κουμπί Stop Recommending επάνω στα προτεινόμενα videos, κάτι που θεωρητικά θα ενεργοποιούσε τον αλγόριθμο. Με αυτό το έξτρα κουμπί μπορούσε να παρατηρεί την πορεία των videos που είχαν απορριφθεί από τους χρήστες και διαπίστωσε ότι το 67% από αυτά συνέχισαν να εμφανίζονται κανονικά στα προτεινόμενα.

Επίσης, ο αλγόριθμος αδυνατεί να κατανοήσει ποια videos θα πρέπει να σταματήσει να προτείνει. Για παράδειγμα, οι χρήστες που άφηναν Dislike σε videos με θέμα τον πόλεμο ή ζητούσαν από το YouTube να σταματήσει να προτείνει τέτοιου είδους videos, συνέχισαν να βλέπουν στο feed τους περιεχόμενο σχετικό με τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Το πιο αποτελεσματικό εργαλείο φαίνεται ότι είναι το Don’t Recommend Channel, το οποίο λειτούργησε στο 43 % των περιπτώσεων, ενώ το λιγότερο αποτελεσματικό εργαλείο είναι το Not Interested, καθώς λειτούργησε μόνο στο 11% των περιπτώσεων.

Ο Mozilla τονίζει πως η Google έχει την δυνατότητα να διορθώσει τον αλγόριθμο της, αρκεί να υπάρχει θέληση…

[Mozilla]

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Η Apple υπόσχεται επενδύσεις 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια

Η Apple υπόσχεται επενδύσεις 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια -…

5 ώρες ago

Θα επενδύσει $500 δισ. στις ΗΠΑ μέσα στα επόμενα 4 χρόνια

Η Apple ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 500 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ τα επόμενα τέσσερα…

7 ώρες ago

Υπερυπολογιστής αποκαλύπτει τον σχηματισμό του νέφους Oort στα όρια του Ηλιακού Συστήματος

Το νέφος Oort, το μυστηριώδες κέλυφος παγωμένων αντικειμένων στην άκρη του Ηλιακού Συστήματος, μπορεί να…

7 ώρες ago

Υποθαλάσσια σήραγγα κόστους $20 τρισ. για Λονδίνο

Ένα φιλόδοξο σχέδιο υποδομών προτείνει την κατασκευή μιας υπερατλαντικής σήραγγας που θα συνδέει τη Νέα…

7 ώρες ago

Ταξίδια που μένουν αξέχαστα: Το WORLD PASS powered by Telekom πήγε Αυστρία & Ουγγαρία

Αυστρία και Ουγγαρία. Δύο χώρες γεμάτες ιστορία, πολιτισμό και απαράμιλλη ομορφιά. Δύο μοναδικοί προορισμοί που…

8 ώρες ago

Οι επίσημες φωτογραφίες αποκαλύπτουν εκπληκτικό design

Ο CEO της Xiaomi, Lei Jun, μοιράστηκε διάφορες εικόνες του επερχόμενου Xiaomi 15 Ultra και…

8 ώρες ago