Categories: Internet

Ο αλγόριθμος αγνοεί τις επιλογές Dislike και Not Interested των χρηστών


Το κουμπί Dislike στα videos του YouTube είναι διαθέσιμο εδώ και αρκετά χρόνια με σκοπό να δώσει στους θεατές την δυνατότητα να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους για κάποιο video χωρίς να αφήσουν κάποιο σχόλιο. Θα περίμενε κανείς ότι με αυτόν τον τρόπο θα επηρεαζόταν κάπως η λειτουργία του αλγορίθμου της υπηρεσίας για την εμφάνιση παρεμφερών videos, αλλά μια νέα έρευνα του Mozilla δείχνει πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Ο οργανισμός πραγματοποίησε μια μακρόχρονη έρευνα για να μελετήσει την συμπεριφορά του YouTube απέναντι στις επιλογές Dislike, Not interested και Don’t Recommend This Channel σε συνεργασία με 20.000 εθελοντές και δημοσίευσε τα ευρήματα της σε μια αναφορά με τίτλο “Does This Button Work? Investigating YouTube’s Ineffective User Controls”.

Σύμφωνα με την Rebecca Ricks, ερευνήτρια του Mozilla,

Καταλαβαίνουμε ότι οι χρήστες δεν βλέπουν καμία επίδραση των επιλογών τους στο περιεχόμενο που τους εμφανίζεται. Η έρευνα μας επιβεβαιώνει αυτές τις εμπειρίες και από τα δεδομένα βλέπουμε ότι τελικά οι χρήστες δεν μπορούν να επηρεάσουν τον αλγόριθμο του YouTube.

Η αρχή έγινε με 2758 συμμετέχοντες και το 68% εξ αυτών δήλωσε πως ο αλγόριθμος αγνοεί παντελώς τις προτιμήσεις τους. Στη συνέχεια, ο Mozilla ακολουθήσε μια ποσοτικοποιημένη μέθοδο για να επικυρώσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Συγκεκριμένα, πρόσθεσε το κουμπί Stop Recommending επάνω στα προτεινόμενα videos, κάτι που θεωρητικά θα ενεργοποιούσε τον αλγόριθμο. Με αυτό το έξτρα κουμπί μπορούσε να παρατηρεί την πορεία των videos που είχαν απορριφθεί από τους χρήστες και διαπίστωσε ότι το 67% από αυτά συνέχισαν να εμφανίζονται κανονικά στα προτεινόμενα.

Επίσης, ο αλγόριθμος αδυνατεί να κατανοήσει ποια videos θα πρέπει να σταματήσει να προτείνει. Για παράδειγμα, οι χρήστες που άφηναν Dislike σε videos με θέμα τον πόλεμο ή ζητούσαν από το YouTube να σταματήσει να προτείνει τέτοιου είδους videos, συνέχισαν να βλέπουν στο feed τους περιεχόμενο σχετικό με τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Το πιο αποτελεσματικό εργαλείο φαίνεται ότι είναι το Don’t Recommend Channel, το οποίο λειτούργησε στο 43 % των περιπτώσεων, ενώ το λιγότερο αποτελεσματικό εργαλείο είναι το Not Interested, καθώς λειτούργησε μόνο στο 11% των περιπτώσεων.

Ο Mozilla τονίζει πως η Google έχει την δυνατότητα να διορθώσει τον αλγόριθμο της, αρκεί να υπάρχει θέληση…

[Mozilla]

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Δωράρα για τους λάτρεις του Castlevania στο Epic Games Store!

Ακόμα ένα διπλό giveaway μόλις έφτασε στο Epic Games Store, αν και αυτή τη φορά…

8 ώρες ago

Ο ESA υπογράφει συμβάσεις για την ανάπτυξη των ικανοτήτων γεωπαρατήρησης της Ελλάδας

Οι έξι συμβάσεις εντάσσονται στο Ελληνικό δορυφορικό διαστημικό πρόγραμμα, το οποίο αποτελεί μια νέα πρωτοβουλία.…

8 ώρες ago

Πρόστιμο €800 εκατ. λόγω Facebook Marketplace

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο ύψους σχεδόν 800 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta, αφού οι ρυθμιστικές…

9 ώρες ago

Η ακτινοβολία Hawking και οι αρχέγονες μαύρες τρύπες μπορεί να αλλάξουν την Φυσική όπως την ξέρουμε!

Οι αρχέγονες μαύρες τρύπες (PBH), οι οποίες πιστεύεται ότι σχηματίστηκαν αμέσως μετά το Big Bang,…

9 ώρες ago

Netcompany: Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη

Με πρωτοβουλία της Netcompany, μητρικής εταιρείας της Netcompany-Intasoft, πραγματοποιήθηκε μια πρωτοποριακή σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού…

10 ώρες ago

Διαθέσιμη η ξεχωριστή εφαρμογή για iOS!

Η Google λάνσαρε την εξειδικευμένη εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης Gemini για χρήστες iPhone, επεκτείνοντας την προηγούμενη…

13 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.