Categories: Google

Νέο πρόστιμο €1.49 δισ. από την ΕΕ στη Google για καταχρηστικές πρακτικές στην online διαφήμιση


Νωρίς σήμερα το πρωί είχαμε την ανακοίνωση της Google σχετικά με τη συμμόρφωση της στις επιταγές της ΕΕ για ενημέρωση των χρηστών συσκευών Android στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις επιλογές που έχουν για web browser και μηχανή αναζήτησης. Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες, όμως, μέχρι να έρθει στη δημοσιότητα η είδηση για επιβολή νέου προστίμου ύψους €1.49 δισ. από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτή τη φορά για “καταχρηστικές πρακτικές στον τομέα της online διαφήμισης”.

Σύμφωνα με την Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, κ. Margrethe Vestager, η Google θωράκισε τον εαυτό της από την πίεση του ανταγωνισμού υπογράφοντας αποκλειστικά διαφημιστικά συμβόλαια με τους εκδότες περιεχομένου. Η Google το έπραξε αυτό κυρίως μέσω της υπηρεσίας AdSense, η οποία κατέχει το 70% της αγοράς online διαφήμισης στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία.

Σε ό,τι αφορά το μέγεθος του προστίμου, η ΕΕ δικαιολόγησε την απόφαση της αναφέροντας χαρακτηριστικά:

Το πρόστιμο που επιβάλλεται από την Επιτροπή λαμβάνει υπόψιν τη διάρκεια και τη βαρύτητα του αδικήματος. Ο υπολογισμός έγινε με βάση το μέγεθος του τζίρου της Google από τις online διαφημίσεις στην Ευρώπη.

Από το 2006, η Google είχε προσθέσει συμβάσεις αποκλειστικότητας στα σύμφωνα συνεργασίας με ιστοσελίδες και διαφημιστές. Αυτό σημαίνει ότι οι εκδότες απαγορευόταν να τοποθετήσουν διαφημίσεις τους ανταγωνιστικών μηχανών αναζήτησης στις ιστοσελίδες τους, ενώ το 2009 τροποποίησε κάπως τη σύμβαση αρκεί το “κουτί αναζήτησης” της Google να ήταν πιο εμφανές. Το 2016 αφαίρεσε οριστικά αυτούς τους όρους. Παρόλα αυτά, η ΕΕ ελέγχει την εταιρεία για αυτήν την περίοδο 2006-2016.

Δεν γνωρίζουμε αν η Google θα αμφισβητήσει το νέο πρόστιμο με κάποια έφεση, αλλά έχουμε μια πρώτη δήλωση από τον αντιπρόεδρο του τμήματος Global Affairs, κ. Kent Walker, στην ιστοσελίδα Engadget.

Πάντοτε συμφωνούσαμε με την άποψη ότι οι υγειείς, αναπτυσσόμενες αγορές ωφελούν όλους μας. Έχουμε πραγματοποιήσει ήδη πληθώρα αλλαγών στα προϊόντα μας για να καθησυχάσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μέσα στους επόμενους μήνες θα δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη

[via]



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Το «Εxperience AI» της Google έρχεται να εκπαιδεύσει τους εκπαιδευτικούς σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης

Το «Εxperience AI» της Google έρχεται να εκπαιδεύσει τους εκπαιδευτικούς σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης -…

7 ώρες ago

OpenAI, Meta και Anthropic υπέκυψαν…

Τι κοινό έχουν οι OpenAI, Anthropic και Meta; Είναι τεχνολογικοί γίγαντες που πρόσφατα δάνεισαν την…

13 ώρες ago

«Θέλω να βγάλω (νέα) ταυτότητα» – «Τσίπουρο πίνεις;»: Γενέθλια για το mAigov, οι 10 πιο συχνές και οι 5 πιο περίεργες ερωτήσεις

«Θέλω να βγάλω (νέα) ταυτότητα» – «Τσίπουρο πίνεις;»: Γενέθλια για το mAigov, οι 10 πιο…

13 ώρες ago

Η αναζήτηση στο Διαδίκτυο σε άλλο επίπεδο με την AI της Google

Μαζί με το νέο Gemini 2.0, η Google ανακοίνωσε σήμερα μια νέα λειτουργία που ονομάζεται…

22 ώρες ago

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram, WhatsApp και Threads

Μια δυσχερής διακοπή υπηρεσιών έπληξε αρκετές από τις εφαρμογές της Meta, με χιλιάδες ανθρώπους παγκοσμίως…

22 ώρες ago

Επίσημα το νέο AI μοντέλο της Google

Λιγότερο από ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο του Gemini 1.5, το τμήμα DeepMind της Google…

22 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.