Η απάντηση της Google στο IGTV του Instagram (Facebook) ήρθε όσο πιο άμεσα γινόταν και στοχεύει ξεκάθαρα στους δημιουργούς περιεχομένου. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στο συνέδριο VidCon 2018, το YouTube εμπλουτίζεται με νέες λειτουργίες που θα τους βοηθήσουν να κερδίσουν περισσότερα χρήματα, αλλά και να χτίσουν καλύτερα τη σχέση τους με το κοινό που τους ακολουθεί.
Ξεκινώντας από την αρχή, η Google ανακοίνωσε ότι η υπηρεσία YouTube καταγράφει περισσότερους από 1.9 δισεκατομμύρια χρήστες που την επισκέπτονται τουλάχιστον μία φορά το μήνα από 90 χώρες και σε 90 διαφορετικές γλώσσες. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία για τους δημιουργούς, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι καταγράφηκε αύξηση κατά 35% στον αριθμό των χρηστών που κερδίζουν τουλάχιστον $10.000/έτος και κατά 40% στον αριθμό αυτών που κερδίζουν τουλάχιστον $100.000/έτος! Με τις νέες λειτουργίες, όμως, η αποκόμιση κέρδους θα επεκταθεί και εκτός του τομέα των διαφημίσεων.
Με τα Channel Memberships, οι δημιουργοί περιεχομένουν θα έχουν τη δυνατότητα να χρεώνουν τους συνδρομητές των καναλιών τους με $4.99/μήνα, έτσι ώστε οι τελευταίοι να έχουν πρόσβαση σε μοναδικά badges, νέα emojis, αποκλειστικότητες και ξεχωριστά καλούδια που ενδεχομένως θα προσφέρονται από το κανάλι (π.χ. περιορισμένου εύρους livestreams και videos). Η συγκεκριμένη δυνατότητα θα είναι ανοικτή μόνο για κανάλια που έχουν περισσότερους από 100.000 συνδρομητές.
Επιπλέον, το YouTube συνεργάζεται με την Teespring για τη δημιουργία αποκλειστικού εμπορεύματος για κάθε κανάλι με περισσότερα από 20 είδη (όπως μπλουζάκια και κούπες), τα οποία θα είναι διαθέσιμα μέσα από το κανάλι αρκεί να έχει τουλάχιστον 10.000 συνδρομητές.
Τέλος, η Google ανακοίνωσε τη λειτουργία Premieres που θα επιτρέπει στους δημιουργούς να ανεβάζουν προγραμμένα videos ως “ζωντανές μεταδόσεις” σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, έτσι ώστε να δημιουργούν το απαραίτητο hype για κάποιο γεγονός που θέλουν να προβάλουν. Όταν ο δημιουργός επιλέξει να δημοσιεύσει μία “Πρεμιέρα”, το YouTube θα δημιουργεί αυτόματα μια ξεχωριστή σελίδα που θα μπορεί να δει ο καθένας. Όταν ξεκινήσει η προβολή του video, οι χρήστες θα μπορούν να συνομιλούν μεταξύ τους και με τον δημιουργό σε πραγματικό χρόνο. Σαν να μαζευόμαστε όλοι μαζί για να παρακολουθήσουμε π.χ. μια ταινία σε προκαθορισμένη ώρα.
[YouTube]