Categories: Technology

Νέα εποχή στις θαλάσσιες έρευνες και με ελληνική υπογραφή


Τρία χρόνια σκληρής δουλειάς από τους 16 βασικούς εταίρους της κοινοπραξίας ENDURUNS, για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αυτόνομου μη επανδρωμένου σκάφους επιφανείας USV (Unmanned Surface Vehicle), σε συνδυασμό με ένα μη επανδρωμένο βαθυσκάφος AUV (Autonomous Under water Vehicle), με στόχο την χρησιμοποίηση του βαθυσκάφους AUV σε εργασίες επιθεώρησης, και όχι μόνο, στον βυθό της θάλασσας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κατασκευάστριες και εταιρείες σχεδιασμού: GRAALTECH, COMEX, ENGITEC, SPACEAPPS, ONAIR, METBALTIC, VALSTYBES IMONE KLAIPEDOS VALSTYBINIO JURU UOSTO DIREKCIJA, HYSYTECH, Z-GROUP, THE UNIVERSITY OF BIRMINGHAM, UNIVERSIDAD DE CASTILLA, SCIENTIFIC RESEARCH DEMOKRITOS, CONSIGLIO NAZIONALE DELLE RICERCHE (CNR) και TUCO, παρουσίασαν στην πόλη Klaipeda της Λιθουανίας, την τελική εφαρμογή πλεύσης και επικοινωνίας του συστήματος των δύο σκαφών, από τις 16-19 Ιουλίου 2023.

Ως Φορέας Επιθεώρησης των κατασκευαστικών στοιχείων και των 2 σκαφών, η SWISS APPROVAL, η οποία χρησιμοποίησε εξελιγμένες μεθόδους ελέγχου προηγμένης τεχνολογίας, όπως υψηλής ανάλυσης Θερμογραφία, Phased Array για τα μεταλλικά μέρη, κλπ., καθώς διέθετε την δυνατότητα εφαρμογής και άλλων μεθόδων ελέγχου, αναλόγως του υλικού και είδους της επιθεώρησης.

Επιθεώρηση από τη Swiss Approval

Ένας εξαιρετικός ερευνητής, ως «Επιστημονικός Υπεύθυνος /Συντονιστής» του έργου, ο ελληνικής καταγωγής, Καθηγητή της Σχολής Μεταλλουργίας και Υλικών του Πανεπιστημίου του Birmingham, ο κ. Μαγιορκίνος Παπαηλίας, που μας κάνει υπερήφανους σε διεθνές επίπεδο και διαπρέπει εκτός των στενών γεωγραφικών ορίων της χώρας μας, είχε τον απόλυτο συντονισμό όλων των τεχνικών εργασιών κατά την φάση υλοποίησης του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O κ. Μαγιορκίνος Παπαηλίας και άλλοι συνεργάτες

Η απόλυτη εξειδίκευσή του σε υλικά και μη καταστροφικούς ελέγχους, τον καθιστά σημείο επιστημονικής αναφοράς σε διεθνές επίπεδο. Για τον λόγο αυτό, ο κ. Παπαηλίας Μαγιορκινός θα είναι εκτός των άλλων και ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας για την αξιολόγηση των «δημοσιεύσεων» του Διεθνούς Συνεδρίου Συγκολλήσεων – IIW/EWF, που θα γίνει στη Ρόδο από τις 07-12 Ιουλίου 2024.

Ένα διεθνές project υπό την επωνυμία Enduruns, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος Horizon 2020 και την κορεατική κυβέρνηση, και αφορά όπως είπαμε στον σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός συστήματος μη επανδρωμένων σκαφών, επιφανείας και βυθού, με δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ τους, τα οποία σκάφη, θα μπορούν να τροφοδοτούνται ενεργειακά από κυψέλες υδρογόνου, εκτός από τις μπαταρίες λιθίου που σήμερα στην πιλοτική εφαρμογή έχουν ήδη εγκατασταθεί και λειτουργούν. Συντονίστρια εταιρεία, η διακεκριμένη σε θέματα έρευνας, τεχνολογίας και σύνθετων εφαρμογών, Ελληνική εταιρεία ALTUS, COMMERCIAL AND MANUFACTURING SA.

Η ώσμωση των τριών παραπάνω βασικών συνισταμένων, και η εξαιρετική τεχνική και κατασκευαστική επάρκεια και των 16 συντελεστών – νομικών προσώπων – του έργου, οδήγησε σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, που σηματοδοτεί τη νέα εποχή στις θαλάσσιες έρευνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας USV έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ως μητρικό σκάφος υποστήριξης για το υβριδικό βαθυσκάφος AUV, το οποίο εξέρχεται από κρύπτη με ειδικό μηχανισμό που βρίσκεται στο πρυμναίο τμήμα του USV, κατά την έναρξη μιας αποστολής. Το σκάφος επιφανείας κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, καθώς οι μπαταρίες λιθίου φορτίζονται από τα φωτοβολταϊκά πάνελ και τις κυψέλες υδρογόνου.

Με
τη βοήθεια του ακουστικού μόντεμ που
βρίσκεται εντός των σκαφών, το USV
αλληλοεπιδρά με το βαθυσκάφος με αποστολή
και λήψη δεδομένων. Μέσω του δορυφορικού
συστήματος που διαθέτει το σκάφος,
πραγματοποιείται ο τηλεχειρισμός του
από το απομακρυσμένο κέντρο διοίκησης
και συντονισμού, καθώς επίσης μπορεί
να αποστέλλει σε πραγματικό χρόνο
εικόνες, μετρήσεις και παραμέτρους της
αποστολής που επιχειρεί.

Η κατασκευή του σκάφους επιφανείας αποτελείται από υαλονήματα fiberglass και είναι εξαιρετικά ανθεκτική για δυσμενείς συνθήκες θάλασσας και αέρα. Έχει 9 μέτρα μήκος και 2 μέτρα πλάτος. Το μικτό βάρος είναι 4,5 τόνοι και το απόβαρο 3 τόνοι. Διαθέτει δύο τιμόνια, ενώ η πρόωσή πραγματοποιείται με δύο ηλεκτρικές προπέλες που βρίσκονται εμπρός από τα τιμόνια.

Το σκάφος επιφανείας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Tο πρωτότυπο μη επανδρωμένο βαθυσκάφος AUV έχει το υδροδυναμικό σχήμα της τορπίλης, και έχει τη δυνατότητα να εξέρχεται και να εισέρχεται στο μητρικό σκάφος USV. Μπορεί να καταδύεται έως τα 6.000 μέτρα βάθος, εφόσον η κατασκευή του αποτελείται από τιτάνιο, ενώ η τρέχουσα κατασκευή με αλουμίνιο, ενδείκνυται για βάθη έως 1000 μέτρα. H SWISS APPROVAL, επιθεώρησε την ακεραιότητα και συνοχή του αλουμινίου κατασκευής, με την σύγχρονη μέθοδο Υπερήχων Phased Array, και επεξεργάστηκε το σήμα των υπερήχων με ειδικό λογισμικό εφαρμογής, που διέθετε την δυνατότητα απεικόνισης TFM (Total Focusing Method).

Οι
δυνατότητες του βαθυσκάφους AUV
στο θαλάσσιο βυθό είναι πολλαπλές, και
περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών,
όπως χαρτογράφηση βυθού υψηλής ανάλυσης,
γεωλογικές και γεωφυσικές έρευνες,
επιθεώρηση υποβρύχιων κατασκευών
,
που ιδιαίτερα ενδιαφέρει τον Φορέα
Επιθεώρησης Swiss
Approval,
επιτήρηση και ανάλυση χημικών συστατικών
κ.α. Οι ενεργειακές ανάγκες του βαθυσκάφους,
καλύπτονται από κυψέλες καυσίμου
υδρογόνου και μπαταριών λιθίου.

Οι
μπαταρίες λιθίου μπορούν επίσης να
επαναφορτίζονται αυτόματα όταν βρίσκεται
εντός του μητρικού σκάφους επιφανείας
USV. Το
βαθυσκάφος έχει 6 μέτρα μήκος και 60 cm
διάμετρο. Το βάρος του εκτός νερού είναι
900 kgr. Η
πρόωση πραγματοποιείται με 4 ηλεκτροκίνητες
προπέλες. Δύο πτερύγια που διαθέτει στο
πρυμναίο τμήμα, βοηθούν στην αλλαγή
βαθών στη θάλασσα με ελάχιστη χρήση
ενέργειας.

Η ενέργεια που παρέχεται στα δύο ειδικά θαλάσσια οχήματα USV και AUV είναι απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον και συμβάλει στην προστασία του πλανήτη. Μέσω ειδικών ρυθμίσεων που αποστέλλονται από το απομακρυσμένο κέντρο συντονισμού, τα δύο θαλάσσια οχήματα έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν στο ελάχιστο την κατανάλωση ενέργειας, συμβάλλοντας σημαντικά στην εξοικονόμηση της, χωρίς να επηρεάζεται η αποστολή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Project ENDURUNS σηματοδοτεί το μέλλον των ερευνών στους ωκεανούς και τις θάλασσες του πλανήτη και φανερώνει παράλληλα τη διεθνή τάση της ναυτιλίας στην αναζήτηση χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον και ταυτόχρονα οικονομικών πηγών ενέργειας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 



Πηγή

iTech News

Leave a Comment

Recent Posts

Διαθέσιμο πλέον και για Xbox!

Πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Death Stranding στο PlayStation, οι παίκτες του Xbox…

23 λεπτά ago

Skeleton Crew, έρχεται στο Disney+ στις 4 Δεκεμβρίου

Το Disney+, αποκάλυψε το νέο trailer και poster, της νέας σειράς της Lucasfilm, Star Wars: Skeleton…

38 λεπτά ago

Τι είναι και γιατί αποτελεί τη «ραχοκοκκαλιά» της Πυρηνικής Σύντηξης

Υπάρχει ένας σοβαρός λόγος που εξηγεί γιατί δεν έχουμε ακόμη αντιδραστήρες πυρηνικής σύντηξης ικανούς να…

48 λεπτά ago

Η SEGA ετοιμάζει νέο Virtua Fighter μετά από 18 χρόνια!

Η SEGA δουλεύει πάνω σε ένα νέο παιχνίδι Virtua Fighter για πρώτη φορά από το…

1 ώρα ago

Αποκαλύφθηκε παγκόσμια κακόβουλη εκστρατεία με θύματα χρήστες fintech

Η ομάδα Παγκόσμιας Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky (GReAT) αποκάλυψε μια κακόβουλη παγκόσμια εκστρατεία, στην…

3 ώρες ago

Τεχνητή νοημοσύνη ή άνθρωποι; Ποιες εργασίες ωφελούνται περισσότερο από τη χρήση ΑΙ

Με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης, μια νέα μελέτη από ερευνητές του MIT εξέτασε ποιες εργασίες θα μπορούσαν…

4 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.