Η Aeon, μια μεγάλη ιαπωνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, έχει θέσει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης που αξιολογεί και επιδιώκει να «τυποποιήσει» τα χαμόγελα των εργαζομένων.
Την 1η Ιουλίου, η εταιρεία ανακοίνωσε την υιοθέτηση ενός «συστήματος τεχνητής νοημοσύνης που αξιολογεί το χαμόγελο», το οποίο ονομάστηκε «Mr Smile», σε 240 καταστήματα σε όλη την Ιαπωνία, καθιστώντας την Aeon την πρώτη εταιρεία που χρησιμοποιεί μια τέτοια τεχνολογία. Το Mr Smile, που αναπτύχθηκε από την ιαπωνική εταιρεία InstaVR, υποστηρίζεται ότι αξιολογεί με ακρίβεια τη συμπεριφορά των εργαζομένων και βαθμολογεί τη συνολική τους στάση με βάση πάνω από 450 παράγοντες, όπως ο χαιρετισμός, οι εκφράσεις του προσώπου, η ένταση και ο τόνος της φωνής τους.
Η Aeon αναφέρει ότι στόχος της είναι, «να τυποποιήσει τα χαμόγελα των μελών του προσωπικού και να ικανοποιήσει στο μέγιστο βαθμό τους πελάτες». Το Mr Smile ενσωματώνει στοιχεία που μοιάζουν με παιχνίδι για να ενθαρρύνει το προσωπικό να βελτιώσει τη βαθμολογία του και, κατά συνέπεια, τη «στάση εξυπηρέτησης» στο μέγιστο.
Η Aeon αναφέρει ότι διεξήγαγε μια επιτυχημένη δοκιμή του συστήματος AI σε οκτώ καταστήματα της, στην οποία συμμετείχαν περίπου 3.400 εργαζόμενοι και η «στάση εξυπηρέτησης» λέγεται ότι βελτιώθηκε κατά 1,6 φορές σε διάστημα τριών μηνών πριν από την πρόσφατη επέκταση σε όλα τα καταστήματα της.
Τώρα μένει να εφαρμόσει και ένα σύστημα κοινωνικής αξιολόγησης, σαν αυτό που είχαμε δει σε ένα από τα κορυφαία επεισόδια του Black Mirror, το Nosedive…
[via]