Η Meta μειώνει κατά 40% την τιμή συνδρομής για Facebook και Instagram χωρίς διαφημίσεις

0


Η Meta βρίσκεται εδώ και καιρό σε αντιπαράθεση με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την προσέγγισή της στις στοχευμένες διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram. Η εταιρεία ελπίζει να κατευνάσει τις ρυθμιστικές αρχές με κάποιες αλλαγές στο διαφημιστικό της μοντέλο, οι οποίες περιλαμβάνουν τη μείωση της τιμής της συνδρομής χωρίς διαφημίσεις. Από τις 13 Νοεμβρίου, το πρόγραμμα θα κοστίζει 40% λιγότερο – 6 ευρώ το μήνα για εγγραφές μέσω web και 8 ευρώ για όσους εγγράφονται σε συσκευή iOS ή Android. Η χρέωση για κάθε πρόσθετο λογαριασμό στο Facebook και το Instagram είναι €4 ανά μήνα στο διαδίκτυο και €5 μέσω κινητού.

Η εταιρεία θα ρίξει αυτόματα τους τρέχοντες συνδρομητές στη χαμηλότερη τιμολόγηση, ενώ αναφέρει ότι θα ρωτά και πάλι τους χρήστες στην Ευρώπη αν θα ήθελαν να εγγραφούν. Όταν δουν αυτή την προτροπή (η οποία μπορεί να αγνοηθεί μόνο για ορισμένο χρονικό διάστημα), θα υπάρχει μια τρίτη επιλογή για τους χρήστες του Facebook και του Instagram στην ΕΕ, την οποία θα μπορούν να επιλέξουν.

Όσοι δεν θέλουν να πληρώσουν για μια συνδρομή μπορούν αντ’ αυτού να επιλέξουν να βλέπουν μόνο διαφημίσεις που βασίζονται σε όσα βλέπουν σε μια δεδομένη συνεδρία στις εφαρμογές. Η Meta θα συνυπολογίζει επίσης μερικούς βασικούς δείκτες δεδομένων, όπως «η ηλικία, η τοποθεσία, το φύλο και ο τρόπος με τον οποίο ένα άτομο ασχολείται με τις διαφημίσεις».

Αυτές οι λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις δεν θα είναι φυσικά τόσο προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα ενός συγκεκριμένου χρήστη, όπως σημειώνει η εταιρεία. Ως εκ τούτου, οι χρήστες είναι ίσως λιγότερο πιθανό να κάνουν κλικ σε τέτοιες διαφημίσεις. Για να αντισταθμίσει αυτό το πρόβλημα και για να διασφαλίσει ότι αυτή η επιλογή δεν θα πλήξει πολύ την κερδοφορία της Meta, οι χρήστες που επιλέγουν την επιλογή των λιγότερο εξατομικευμένων διαφημίσεων θα συναντούν μερικές φορές διαφημίσεις που δεν μπορούν να παρακαμφθούν. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, αυτές θα εμφανίζονται σε πλήρη οθόνη.

«Τέτοιες διακοπές διαφημίσεων είναι συνηθισμένες σε άλλες υπηρεσίες και προσφέρονται ήδη από πολλούς από τους ανταγωνιστές μας», υποστηρίζει η Meta. «Αυτή η αλλαγή θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να παρέχουμε αξία στους διαφημιζόμενους, η οποία διασφαλίζει ότι μπορούμε να προσφέρουμε στους χρήστες μια λιγότερο εξατομικευμένη εμπειρία διαφημίσεων χωρίς χρέωση».

Οι στοχευμένες διαφημίσεις αποτελούν τον μεγαλύτερο παράγοντα εσόδων της Meta, αλλά οι αξιωματούχοι της ΕΕ φέρονται να πιέζουν την εταιρεία να προσφέρει μια δωρεάν, λιγότερο εξατομικευμένη επιλογή στις εφαρμογές της. Η Meta έχει υποστηρίξει ότι αυτό θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στα αποτελέσματά της. Παρόλο που φαινομενικά έχει υποχωρήσει στα αιτήματα των αξιωματούχων, η πτυχή των διαφημίσεων χωρίς δυνατότητα παράλειψης μπορεί να ερμηνευτεί ως κακόβουλη συμμόρφωση, καθώς επιδεινώνει την εμπειρία του χρήστη.

Η Meta ισχυρίζεται ότι αυτές οι αλλαγές στο διαφημιστικό της μοντέλο «ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ και υπερβαίνουν τα όσα απαιτούνται» από τους νόμους του μπλοκ. Η εταιρεία εισήγαγε τη συνδρομή της χωρίς διαφημίσεις πριν από ένα χρόνο για να συμμορφωθεί με νόμους όπως το Digital Markets Act (DMA), καθώς και με αυστηρότερες ερμηνείες του GDPR. Προηγουμένως είχε διαταχθεί να ζητά άδεια από τους χρήστες στο μπλοκ πριν τους εμφανίσει εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Ωστόσο, η ΕΕ δεν είδε με καλό μάτι αυτήν την προσέγγιση. Η έρευνα σχετικά με το μοντέλο «συγκατάθεση ή πληρωμή» βρίσκεται σε εξέλιξη. Τον Ιούλιο, η ΕΕ δήλωσε ότι, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά της πορίσματα, η Meta παραβίαζε το DMA με αυτό το σχέδιο.

Αυτές οι τελευταίες αλλαγές λέγεται ότι αποτελούν την προσπάθεια της Meta να διευθετήσει την υπόθεση, αλλά σύμφωνα με την Journal, οι συζητήσεις της ΕΕ με την εταιρεία δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το ρυθμιστικό όργανο του μπλοκ έχει προθεσμία μέχρι τα τέλη Μαρτίου για να ολοκληρώσει την έρευνά του και να λάβει την τελική του απόφαση. Εάν διαπιστώσει ότι η Meta έχει πράγματι παραβιάσει το DMA, η εταιρεία θα μπορούσε να επιβαρυνθεί με πρόστιμο έως και 10% των ετήσιων παγκόσμιων εσόδων της. Με βάση τα συνολικά έσοδά της για το 2023, θα μπορούσε να πρέπει να πληρώσει έως και 13 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου.

[via]



Πηγή