Η Ευρώπη είναι έτοιμη να υιοθετήσει το Digital Markets Act (DMA) στις 6 Μαρτίου 2024. Ως εκ τούτου, η Google αρχίζει να δοκιμάζει και να πραγματοποιεί αλλαγές σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στην περιοχή. Στο update που μοιράστηκε η εταιρεία αναφέρεται πώς το Android, το Chrome, η αναζήτηση και άλλες υπηρεσίες της Google θα αλλάξουν για τους Ευρωπαίους χρήστες στο προσεχές μέλλον.
Σύμφωνα με το DMA, η Google θα είναι υποχρεωμένη να εμφανίζει μια πρόσθετη οθόνη επιλογής κατά τη διαδικασία εγκατάστασης ενός Android smartphone, ενώ το ίδιο θα ισχύει και για τη desktop έκδοση του Chrome browser, αλλά και για την αντίστοιχη εφαρμογή για συσκευές iOS
Η Google μοιράζεται προς το παρόν δεδομένα χρηστών σε όλες τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει για τους χρήστες στην ΕΕ. Η εταιρεία λέει ότι θα εμφανίζει στους Ευρωπαίους πολίτες ένα συμπληρωματικό ενημερωτικό μήνυμα συγκατάθεσης για να τους ρωτήσει αν ορισμένες υπηρεσίες μπορούν να συνεχίσουν να μοιράζονται δεδομένα για ζητήματα όπως η εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων.
Επίσης, η Google θα προσφέρει στους Ευρωπαίους χρήστες την επιλογή να διατηρήσουν ορισμένες υπηρεσίες συνδεδεμένες, όπως το YouTube, το Search, οι υπηρεσίες διαφημίσεων, το Google Play, το Chrome και άλλες. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν να διατηρήσουν όλες αυτές τις υπηρεσίες συνδεδεμένες, να μην έχουν καμία από αυτές συνδεδεμένη ή να επιλέξουν ποιες από αυτές τις επιμέρους υπηρεσίες θέλουν να διατηρήσουν συνδεδεμένες. Όταν συνδεθούν, οι υπηρεσίες αυτές θα μπορούν να μοιράζονται τα δεδομένα των χρηστών μεταξύ τους και με όλες τις άλλες υπηρεσίες της Google.
Ωστόσο, η εταιρεία προειδοποιεί ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν εάν οι χρήστες επιλέξουν να μην συνδεθούν. Για παράδειγμα, αν καταργήσετε τη σύνδεση με το Search, το YouTube και το Chrome, οι συστάσεις όπως το “Τι να παρακολουθήσετε” στο Search και το Discover feed σας θα είναι λιγότερο εξατομικευμένες.
Τα αποτελέσματα αναζήτησης θα υποστούν αλλαγές και στην Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων, η Google θα τροποποιήσει τα αποτελέσματα για ερωτήματα όπως οι συστάσεις ξενοδοχείων ή η αγορά ενός προϊόντος.
Θα καθιερώσουμε ειδικές ενότητες που θα περιλαμβάνουν μια ομάδα συνδέσμων προς ιστοσελίδες σύγκρισης από όλο τον ιστό, καθώς και συντομεύσεις ερωτήσεων στην κορυφή της σελίδας αναζήτησης για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να βελτιώσουν την αναζήτησή τους, μεταξύ άλλων εστιάζοντας τα αποτελέσματα μόνο σε ιστοσελίδες σύγκρισης. Για κατηγορίες όπως τα ξενοδοχεία, θα αρχίσουμε επίσης να δοκιμάζουμε έναν ειδικό χώρο για τους ιστότοπους σύγκρισης και τους άμεσους προμηθευτές για να εμφανίζουμε πιο λεπτομερή μεμονωμένα αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων εικόνων, αξιολογήσεων και πολλά άλλα.
Τέλος, η Google θα δοκιμάσει επίσης το Data Portability API για προγραμματιστές, ώστε να βοηθήσει τους χρήστες να μεταφέρουν τα δεδομένα τους από τις υπηρεσίες της Google σε υπηρεσίες τρίτων.
Αν και η Google προχωρά σε αυτές τις αλλαγές εν όψει του DMA, δεν είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένη με την όλη κατάσταση.
Παρότι υποστηρίζουμε πολλές από τις επιδιώξεις του DMA σχετικά με τις επιλογές των καταναλωτών και τη διαλειτουργικότητα, οι νέοι κανόνες συνεπάγονται δύσκολες συμβιβαστικές λύσεις και ανησυχούμε ότι ορισμένοι από αυτούς τους κανόνες θα μειώσουν τις επιλογές που είναι διαθέσιμες στους πολίτες και τις επιχειρήσεις στην Ευρώπη.
Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά. Η Google λέει ότι θα μοιραστεί περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις τελικές αλλαγές που θα κάνει πριν από την προθεσμία του Μαρτίου.