Nέα έρευνα για την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τα σχολεία στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Vodafone, αποκαλύπτοντας ένα ευρύτερο κενό στις δεξιότητες AI πανευρωπαϊκά και ένα κατακερματισμένο σκηνικό πολλών ταχυτήτων σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτής και το γνωστικό υπόβαθρο για την ωφέλιμη αξιοποίησή της. Η έρευνα, με τίτλο «Ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση», διενεργήθηκε από την εταιρεία μελετών Ipsos σε επτά ευρωπαϊκές χώρες και δείγμα 7.000 μαθητών ηλικίας 12 – 17 ετών, με τα αποτελέσματά της να υποδηλώνουν ότι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και των ψηφιακών εργαλείων στα σχολεία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε σημείο καμπής.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 27% του συνολικού δείγματος αισθάνθηκε να μένει πίσω όταν κλήθηκε να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη στο σχολείο, με τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα να έχουν μικρότερες πιθανότητες να αναπτύξουν δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης, σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που προέρχονται από πιο εύπορα νοικοκυριά.
Συνολικά, προκύπτει ότι το έλλειμα ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ των δασκάλων, καθώς και η απουσία της τεχνητής νοημοσύνης από τα σχολεία και την εκπαιδευτική πολιτική προκαλεί ένα χάσμα δεξιοτήτων AI. Ενδεικτικά, ενώ το 74% των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, λιγότερα από τα μισά αισθάνονται επαρκώς προετοιμασμένα από τα σχολεία τους για να ασχοληθούν με αυτή τη νέα τεχνολογία. Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι οι τεράστιες δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης αναγνωρίζονται ευρέως από το εκπαιδευτικό οικοσύστημα, αλλά ταυτόχρονα αποτυπώνει μη επαρκή διάθεση πόρων για την ένταξή της στη μαθησιακή διαδικασία.
Τα κύρια ευρήματα της έρευνας θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα εξής:
Ο Joakim Reiter, Διευθυντής Εξωτερικών και Εταιρικών Υποθέσεων του Ομίλου Vodafone και διαχειριστής του Vodafone Foundation, δήλωσε σχετικά: «Η έρευνά μας αποκαλύπτει ένα αναδυόμενο κενό δεξιοτήτων τεχνητής νοημοσύνης, που θα μπορούσε να διευρύνει περαιτέρω τις ψηφιακές ανισότητες, ιδιαίτερα για παιδιά από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα. Για να αξιοποιήσει πλήρως η Ευρώπη τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ο εκπαιδευτικός τομέας και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να διασφαλίσουν ότι αυτή η νέα τεχνολογία θα αποτελεί μέρος του προγράμματος σπουδών για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης ή περιοχής».
Το Threads έχει εξελιχθεί σημαντικά από το λανσάρισμα του το 2023. Η πλατφόρμα προέκυψε ως…
Από τότε που ο Elon Musk έκλεισε τη συμφωνία για την εξαγορά του Twitter (πλέον X),…
Τα παντοτινά χημικά, επιστημονικά γνωστά ως υπερ- και πολυφθοροαλκυλικές ουσίες (PFAS), υπάρχουν από τη δεκαετία…
Η Oracle και μια ομάδα επενδυτών που περιλαμβάνει τη Microsoft βρίσκονται σε συζητήσεις για την…
Lee Byung – Chul: Ο επιχειρηματίας που μετέτρεψε τη Samsung από παντοπωλείο σε πραγματικό τεχνολογικό…
Ο CEO της Meta, Mark Zuckerberg, πιστεύει ότι το 2025 θα είναι το έτος της…
Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.
Leave a Comment