Η Nvidia αποκάλυψε στο CES 2025 μια μεγάλη αναβάθμιση της τεχνολογίας Deep Learning Super Sampling (DLSS). Το DLSS 4 θα περιλαμβάνει νέες δυνατότητες νευρωνικής απεικόνισης που, στα συστήματα με τις νέες GPUs της σειράς RTX 50, μπορούν να κάνουν Multi Frame Generation, δημιουργώντας «έως και τρία επιπλέον καρέ ανά παραδοσιακά απεικονιζόμενο καρέ, συνεργαζόμενα με την πλήρη σουίτα τεχνολογιών DLSS για να πολλαπλασιάσουν τα ποσοστά καρέ έως και 8X σε σχέση με την παραδοσιακή απεικόνιση με ωμή δύναμη».
Σύμφωνα με την Nvidia, αυτή είναι μια αρκετά μεγάλη αναβάθμιση για να καταστήσει εφικτό το gaming 4K στα 240fps, πλήρως ray-traced. Επίσης, σε μια αναβάθμιση που θα λειτουργήσει σε όλες τις GeForce RTX GPUs, τα παιχνίδια DLSS με Ray Reconstruction, Super Resolution και DLAA μπορούν να αναβαθμιστούν σε νέα μοντέλα AI μετασχηματιστών που χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία με τα εργαλεία AI όπως το ChatGPT, κάτι που όπως λέει είναι κάτι πρωτόγνωρο για τη βιομηχανία γραφικών.
Η Nvidia αναφέρει ότι το νέο μοντέλο παραγωγής καρέ είναι κατά 40% ταχύτερο και χρησιμοποιεί 30% λιγότερη VRAM από το παλιό. Με την αντικατάσταση των παλαιών Convolutional Neural Networks με το νέο μοντέλο μετασχηματισμού της, ο ισχυρισμός είναι ότι τα παραγόμενα pixels θα έχουν λιγότερο ghosting, περισσότερες λεπτομέρειες και μεγαλύτερη σταθερότητα σε μια σκηνή για μια πιο καθαρή εικόνα συνολικά.
Η Nvidia υπόσχεται ότι θα υπάρξουν 75 παιχνίδια και εφαρμογές που θα υποστηρίζουν την Multi Frame Generation από την πρώτη ημέρα, με τα Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Indiana Jones and the Great Circle και Star Wars Outlaws να την υποστηρίζουν όταν οι GPUs της σειράς RTX 50 κυκλοφορήσουν στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ «πάνω από 50 παιχνίδια» θα έχουν υποστήριξη για τα νέα χαρακτηριστικά DLSS που βασίζονται σε μετασχηματιστές και μπορούν να τρέξουν σε όλο το hardware GeForce RTX.
Θα θέλαμε να δούμε πώς η νέα τεχνολογία παραγωγής καρέ επηρεάζει την καθυστέρηση, αλλά η Nvidia ανακοίνωσε επίσης το Reflex 2 με την τεχνολογία Frame Warp, η οποία λέει ότι μπορεί να μειώσει το latency έως και 75%:
Καθώς ένα καρέ απεικονίζεται από την GPU, η CPU υπολογίζει τη θέση της κάμερας του επόμενου καρέ στο pipeline, με βάση την τελευταία είσοδο του ποντικιού ή του χειριστηρίου. Το Frame Warp λαμβάνει δείγματα της νέας θέσης της κάμερας από την CPU και παραμορφώνει το πλαίσιο που μόλις απεικονίστηκε από τη GPU σε αυτή τη νεότερη θέση της κάμερας. Η στρέβλωση πραγματοποιείται όσο το δυνατόν αργότερα, λίγο πριν το καρέ που απεικονίζεται σταλεί στην οθόνη, διασφαλίζοντας ότι η πιο πρόσφατη είσοδος του ποντικιού αντικατοπτρίζεται στην οθόνη.
Τα στοιχεία της Nvidia δείχνουν ότι το Reflex 2 μειώνει την καθυστέρηση από 27ms με το Reflex 1 σε μόλις 14ms στις δοκιμές με το The Finals. Αναφέρει ότι η τεχνολογία «έρχεται σύντομα» τόσο στο The Finals όσο και στο Valorant για τους παίκτες με GPU της Series 50 πρώτα, πριν είναι διαθέσιμη σε άλλο hardware RTX.
Το DLSS 4 έρχεται περίπου δύο χρόνια αφότου η Nvidia παρουσίασε το DLSS 3 με το Frame Generation για την ενίσχυση της απόδοσης σε διάφορα παιχνίδια. Στη συνέχεια, η Nvidia εισήγαγε το DLSS 3.5 τον Αύγουστο του 2023 με μια τεχνική Ray Reconstruction με τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει την ποιότητα του ray tracing και να εισαγάγει το path tracing (full ray tracing) σε επιλεγμένους τίτλους.
[via]