Η επόμενη έκδοση θα έχει νοημοσύνη επιπέδου Ph.D!

0


Η επόμενη μεγάλη εξέλιξη του ChatGPT φημολογείται εδώ και πολύ καιρό. Το GPT-5, ή όπως αλλιώς θα ονομαστεί, έχει συζητηθεί αόριστα πολλές φορές τον τελευταίο χρόνο, αλλά χθες, η Mira Murati, Διευθύνουσα Σύμβουλος Τεχνολογίας του OpenAI, έδωσε ορισμένες πρόσθετες διευκρινίσεις σχετικά με τις δυνατότητές του.

Σε μια συνέντευξη με το Dartmouth Engineering που δημοσιεύτηκε στο X (πρώην Twitter), η Murati περιγράφει το άλμα από το GPT-4 στο GPT-5 σαν να μεγαλώνει κάποιος από μαθητής λυκείου μέχρι το πανεπιστήμιο.

Αν κοιτάξετε την πορεία της βελτίωσης, συστήματα όπως το GPT-3 ήταν ίσως νοημοσύνη επιπέδου νηπίου“, λέει η Murati. “Και στη συνέχεια, συστήματα όπως το GPT-4 είναι περισσότερο σαν έξυπνη νοημοσύνη λυκείου. Και στη συνέχεια, τα επόμενα δύο χρόνια, αναζητούμε τη νοημοσύνη σε επίπεδο διδακτορικού για συγκεκριμένες εργασίες. Τα πράγματα αλλάζουν και βελτιώνονται αρκετά γρήγορα“.

Είναι ενδιαφέρον ότι ο υπεύθυνος της συνέντευξης της ζήτησε να διευκρινίσει το χρονοδιάγραμμα, ρωτώντας αν θα έρθει μέσα στο επόμενο έτος. Η Murati γνέφει με το κεφάλι και στη συνέχεια διευκρινίζει ότι θα έρθει σε ενάμιση χρόνο. Αν αυτό είναι αλήθεια, το GPT-5 μπορεί να μην κυκλοφορήσει πριν από τα τέλη του 2025 ή τις αρχές του 2026.

Άλλωστε, οι πρώτες φήμες για τον χρόνο λανσαρίσματος του GPT-5 έλεγαν ότι θα γίνει στα τέλη του 2023. Και στη συνέχεια, όταν αυτό δεν αποδείχθηκε, οι αναφορές ανέφεραν ότι θα κυκλοφορούσε αργότερα αυτό το καλοκαίρι. Αυτό αποδείχθηκε ότι ήταν το GPT-4o, το οποίο αποτελεί μια εντυπωσιακή έκδοση, αλλά δεν είναι το είδος της κλιμακούμενης λειτουργίας της νοημοσύνης στην οποία αναφέρεται εδώ η Murati.

Όσον αφορά τον ισχυρισμό σχετικά με την ευφυΐα, επιβεβαιώνει αυτό που έχει ειπωθεί για το GPT-5 στο παρελθόν. Ο Kevin Scott, CTO της Microsoft, ισχυρίζεται ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης επόμενης γενιάς θα είναι “ικανά να περάσουν εξετάσεις διδακτορικού” χάρη στην καλύτερη μνήμη και τις λειτουργίες συλλογισμού.

Η Murati παραδέχεται ότι η νοημοσύνη “επιπέδου διδακτορικούισχύει μόνο για ορισμένες εργασίες. “Αυτά τα συστήματα είναι ήδη σε ανθρώπινο επίπεδο σε συγκεκριμένες εργασίες και, φυσικά, σε πολλές εργασίες δεν είναι“.



Πηγή