Η δική περί μονοπωλίου κατά της Google ίσως επηρεάσει σημαντικά την Apple

0


Η Apple και η Google έχουν συνάψει μια επικερδή συμφωνία για να διατηρήσουν το Google Search ως την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης του Safari browser. Ωστόσο, η συμφωνία αυτή ενδέχεται να πρέπει να τερματιστεί, καθώς το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ διεξάγει μια αντιμονοπωλιακή δίκη με επίκεντρο την Google.

Προηγούμενες αναφορές αποκάλυψαν ότι η Google πληρώνει στην Apple έως και 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης του iPhone. Έτσι, παρόλο που η Apple δεν δικάζεται, αν το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κρίνει ότι η Google διατηρεί παράνομα την κυριαρχία της στις αγορές μηχανών αναζήτησης και διαφημίσεων αναζήτησης, αυτό θα μπορούσε να είναι άσχημα νέα για την Apple.

Σύμφωνα με την τελευταία αναφορά του The Information, η Google προσπαθεί να εξαρτάται λιγότερο από την Apple για να προστατευτεί από αυτή την πιθανή πτώση εσόδων. Επί του παρόντος, η Google αντλεί περίπου 56 δισεκατομμύρια δολάρια από τα διαφημιστικά έσοδα του Safari στο iPhone, τα οποία αποτελούν περίπου το ένα τέταρτο όλων των εσόδων της από την αναζήτηση.

Εάν ο δικαστής αποφανθεί υπέρ της αντιμονοπωλιακής αγωγής, η Google θα χάσει την πρόσβαση σε περίπου 70% των αναζητήσεων στο iPhone. Για να αποτρέψει αυτό το ενδεχόμενο, η Google εργάζεται για να μειώσει την εξάρτησή της από τη συμφωνία με την Apple.

Για παράδειγμα, η Google ενθαρρύνει τους χρήστες iPhone να μεταβούν από το Safari στις εφαρμογές Google και Chrome. Το δημοσίευμα υπογραμμίζει ορισμένες από τις προσπάθειες για να κάνουν τους χρήστες να αλλάξουν, όπως η λειτουργία αναζήτησης εικόνων Lens και το Discover feed.

Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι η Google θα πρέπει να εύχεται ο δικαστής να μην δεχόταν την υπόθεση αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, καθώς μέσα σε πέντε χρόνια, η Google κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό των αναζητήσεων στο iPhone μέσω των δικών της εφαρμογών μόλις από 25% σε περίπου 30%.

Ανάλογα με την απόφαση κατά της Google, αυτό θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο καθορίζονται οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις και οι ανταγωνιστικές πρακτικές της Apple. Στην ΕΕ, για παράδειγμα, η Apple πρέπει να δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να επιλέγουν μεταξύ διαφόρων web browsers για να αποφασίσουν ποιο από αυτά θα είναι το κύριο πριν ολοκληρώσουν τη διαμόρφωση του iPhone.

[via]



Πηγή