Την αυξανόμενη σημασία της ψηφιακής ευγένειας σε έναν κόσμο που η online παρουσία μας τείνει να είναι εξίσου συχνή με τη φυσική, υπογραμμίζει η Microsoft Ελλάδας με αφορμή τη φετινή Ημέρα Ασφαλέστερου Διαδικτύου.
Στο πλαίσιο του Safer Internet Day 2020 φιλοξενήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Microsoft στο Μαρούσι 120 μαθητές και μαθήτριες από το 1ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας, που παρακολούθησαν εκπαιδευτικό σεμινάριο του Διεθνούς Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας με εισηγητή τον Μανώλη Σφακιανάκη, ιδρυτή του ινστιτούτου και την Κέλλυ Ιωάννου, κλινική εγκληματολόγο, διευθύντρια του Ινστιτούτου.
Στο πλαίσιο του σεμιναρίου, παρουσιάστηκαν ένας «δεκάλογος» για την ασφάλεια στο διαδίκτυο με ιδιαίτερη έμφαση στην ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων και του online gaming.
Ξεχωριστή συζήτηση έγινε και για τo cyberbullying ή online bullying- ένα κοινωνικό πρόβλημα της εποχής. Η καταχρηστική συμπεριφορά εις βάρος κάποιου λιγότερο ισχυρού με σκοπό να τον βλάψει, μειώσει ή παρενοχλήσει και η έκθεση των παιδιών μέσω μηνυμάτων, κοινωνικών δικτύων ή παιχνιδιών στον κίνδυνο του cyberbullying είναι μία συχνή συμπεριφορά στον online κόσμο.
Η Microsoft σήμερα, με ανακοίνωση της, με αφορμή την Ημέρα ασφαλούς Διαδικτύου, καλεί όλους τους μαθητές όχι μόνο να μην προχωρούν ή ενδίδουν σε μηνύματα μίσους ή απαξίωσης στο διαδίκτυο, αλλά και να μιλούν όταν αντιλαμβάνονται ότι ανάλογες συμπεριφορές που πλήττουν άλλους συνανθρώπους μας.
«Η δέσμευση της Microsoft στην υπεύθυνη ψηφιακή συμπεριφορά είναι αδιάλειπτη. Εκπαιδεύοντας σήμερα την επόμενη γενιά ψηφιακών πολιτών κάνουμε το πρώτο βήμα για έναν καλύτερο ψηφιακό κόσμο που θα βασίζεται στις αρχές της εν συναίσθησης, του σεβασμού της διαφορετικότητας, του ανοιχτού διαλόγου και της αξιοπρέπειας» τόνισε η Ευγενία Μπόζου, Διευθύντρια Επικοινωνίας στη Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Η Microsoft παγκοσμίως δραστηριοποιείται στην Ημέρα Ασφαλέστερου Διαδικτύου κάθε χρόνο από τότε που ξεκίνησε το 2004. Το θέμα του τρέχοντος έτους είναι για άλλη μια φορά “Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο”.
Παράλληλα, στις 11 Φεβρουαρίου δημοσιεύθηκαν και τα αποτελέσματα του Microsoft Digital Civility Index (DCI), που αποτελεί μία στοχευμένη έρευνα για την ψηφιακή συμπεριφορά σε δείγμα πολιτών από 25 χώρες. Φέτος ο δείκτης που προσμετρά τον τόνο και την ένταση των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα της τετραετίας.
Ωστόσο, σε υψηλά επίπεδα παρέμεινε η εμπιστοσύνη προς την τεχνολογία αφού σύμφωνα με τους ερωτηθέντες τα επόμενα χρόνια η τεχνολογία θα βοηθήσει στην ενσωμάτωση καλών ψηφιακών τρόπων:
●Το 50% είπε ότι η τεχνολογία και οι εταιρίες κοινωνικής δικτύωσης θα δημιουργήσουν εργαλεία και ρυθμιστικά πλαίσια που θα ενθαρρύνουν το σεβασμό και την πολιτισμένη ψηφιακή συμπεριφορά, ενώ παράλληλα θα τιμωρούν την παρέκκλιση από τον κώδικα καλών τρόπων
●To 50% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί η ικανότητα να προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα και την ιδιωτικότητά μας
●Το 34% πιστεύει ότι θα περιοριστεί η ψηφιακή σεξουαλική παρενόχληση κατά των γυναικών, το 33% ότι θα εκφοβίζονται λιγότεροι ενώ ένα ποσοστό 33% πιστεύει ότι ο πολιτικός διάλογος στο διαδίκτυο θα γίνει πιο παραγωγικός.
Στην ερώτηση για τις αξίες που χρειάζεται ο ψηφιακός κόσμος κυριάρχησαν, ο σεβασμός (66%), η ασφάλεια (57%), η ελευθερία (33%), η πολιτισμένη συμπεριφορά (32%) και η ευγένεια (26%). Η εν συναίσθηση συγκέντρωσε πάνω από 20% ενώ ακολούθησαν αξίες όπως η συμπερίληψη, η συμπόνια και η περιέργεια.
Ένα ακόμη αρνητικό συμπέρασμα ήταν η σημαντική αύξηση στις τάσεις συναισθηματικού και ψυχολογικού πόνου και αρνητικών συνεπειών που προκύπτουν από την έκθεση σε online κινδύνους. Τα αποτελέσματα προέρχονται από το “Civility, Safety and Interactions Online – 2019”, το οποίο μετράει τις αντιλήψεις των ενηλίκων σχετικά με την ψηφιακή ζωή και την έκθεσή τους σε 21 διαδικτυακούς κινδύνους από τέσσερις κατηγορίες: φήμη, συμπεριφορά, σεξουαλικός προσανατολισμός και προσωπικά θέματα/ παρεμβάσεις.
Η εξωτερική εμφάνιση και η πολιτική τοποθέτηση είναι οι κύριοι παράγοντες online επιθέσεων, με το 31% όλων των ερωτηθέντων να αναφέρει ως προβληματικά και τα δύο αυτά θέματα. Ο σεξουαλικός προσανατολισμός ήταν κοντά στο 30%, ενώ η θρησκεία και η φυλή ανήλθαν σε 26% και 25% αντίστοιχα.
Με βάση την έρευνα, η αδικαιολόγητη ψηφιακή συμπεριφορά παρατηρείται κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα (66%), ιστότοπους κοινής χρήσης μέσων (24%), φόρουμ συζητήσεων (24%), ανώνυμα κοινωνικά μέσα (23%) και ιστότοπους παιχνιδιών (20%).
Αναφορικά με τη συχνότητα, το 40% όλων των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αντιμετώπισαν ανεπιθύμητο σεξουαλικό ενδιαφέρον, σεξουαλική προσβολή και ανεπιθύμητη επαφή τρεις ή περισσότερες φορές στη διάρκεια της ζωής τους.
Φτάσαμε αισίως στο 9ο δωρεάν game του Epic Games Store για τη φετινή εορταστική περίοδο,…
Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε ότι φέρνει την υψηλή τεχνολογία οθονών της σε ένα…
Το Parker Solar Probe της NASA έδωσε σήμα ζωής, παρέχοντας την πολυαναμενόμενη επιβεβαίωση ότι κατάφερε…
Ο καθαρισμός του σπιτιού έχει γίνει πολύ πιο εύκολος με την πρόοδο της τεχνολογίας, και…
Νοσοκομεία στο Λονδίνο χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για την ανίχνευση κινδύνου διαβήτη τύπου 2 - Newsbeast…
Ένα δισεκατομμύριο σημεία λέιζερ βοήθησαν να ξαναζωντανέψει η Παναγία των Παρισίων - Newsbeast play …
Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.
Leave a Comment