*του Ben Gomes, VP, Search, News and Assistant
Στην πόλη όπου μεγάλωσα, στην Ινδία, υπήρχε μια καλή βιβλιοθήκη – του Βρετανικού Συμβουλίου. Για τα δυτικά πρότυπα θα την έλεγε κάποιος μέτρια, ενώ για να πάω εκεί έπρεπε να αλλάξω δύο λεωφορεία. Παρόλα αυτά ήμουν τυχερός, γιατί υπήρχαν πολλά περισσότερα παιδιά, που δεν είχαν καθόλου πρόσβαση σε πληροφορίες – όπως είχα εγώ. Η δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορίες ήταν, τελικά, εκείνη που άλλαξε τη ζωή μου, οδηγώντας με στις Η.Π.Α. για να σπουδάσω Πληροφορική και προσφέροντάς μου τεράστιες δυνατότητες, που δεν θα είχα χωρίς τις σπουδές αυτές.
Όταν, πριν από 20 χρόνια, ξεκίνησε η Google, η αποστολή μας ήταν να οργανώσουμε τις πληροφορίες του κόσμου και να τις κάνουμε παγκοσμίως προσβάσιμες και χρήσιμες. Αυτό, τότε, φαινόταν σαν ένα απίστευτα φιλόδοξο σχέδιο – ακόμη και αν αναλογιστούμε, ότι το 1998, το Διαδίκτυο περιλάμβανε μόλις 25 εκατομμύρια σελίδες (περίπου, δηλαδή, όσες περιλαμβάνουν τα βιβλία μιας μικρής βιβλιοθήκης).
Σήμερα, το ευρετήριό μας περιλαμβάνει εκατοντάδες δισεκατομμύρια σελίδες – δηλαδή, περισσότερες πληροφορίες από όσες θα μπορούσαν να χωρέσουν όλες οι βιβλιοθήκες του κόσμου μαζί. Έχουμε μεγαλώσει τόσο, ώστε να εξυπηρετούμε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας το Search σε περισσότερες από 150 γλώσσες και σε πάνω από 190 χώρες.
Μέσα από όλα αυτά, έχουμε παραμείνει επικεντρωμένοι στην αποστολή μας. Στην πραγματικότητα, ο πυρήνας των υπηρεσιών μας, από τότε που ξεκινήσαμε έως και σήμερα δεν έχει μεταβληθεί: παρέχουμε όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση στις πληροφορίες. Και ενώ, σε ό, τι αφορά στην τεχνολογία και στις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα , οι βασικές αρχές του Search παραμένουν οι ίδιες.
Με αφορμή τα 20ά γενέθλια της Google, ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια πρώτη ματιά από το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας του Search και από το πώς εργαζόμαστε για να κάνουμε τις πληροφορίες πιο προσιτές και χρήσιμες για τους ανθρώπους παντού. Το νέο αυτό κεφάλαιο καθορίζεται από τρεις θεμελιώδεις μεταβολές ως προς το πώς σκεφτόμαστε το Search:
Πίσω από κάθε μία από αυτές τις μεταβολές είναι η πρόοδος που έχουμε κάνει στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ), βελτιώνοντας την ικανότητά μας να κατανοούμε τη γλώσσα με τρόπους που δεν ήταν εφικτοί όταν ξεκίνησε η Google. Αυτό είναι απίστευτα συναρπαστικό, δεδομένου ότι, πριν από 20 και πλέον χρόνια, που διδασκόμουν τα περί νευρωνικών δικτύων στο σχολείο, έβλεπα ότι δεν λειτουργούσαν και τόσο καλά!
Τώρα, όμως, έχουμε φτάσει στο σημείο όπου τα νευρωνικά δίκτυα μπορούν να μας βοηθήσουν να κάνουμε ένα τεράστιο άλμα, από την κατανόηση των λέξεων προς την κατανόηση των εννοιών. Οι νευρωνικές ενσωματώσεις, μια προσέγγιση που αναπτύχθηκε στον τομέα των ομώνυμων δικτύων, μας επιτρέπουν να μετασχηματίζουμε λέξεις σε συγκεχυμένες αναπαραστάσεις των υποκείμενων εννοιών και στη συνέχεια να ταιριάζουμε τις έννοιες που διατυπώνονται στο ερώτημα με τις έννοιες στο έγγραφο. Η τεχνική αυτή ονομάζεται νευρωνική αντιστοίχιση και μπορεί να μας επιτρέψει να απαντήσουμε σε ερωτήματα όπως: “γιατί η τηλεόρασή μου δείχνει κάπως παράξενη;”, εμφανίζοντας τα πιο σχετικά με την ερώτηση αποτελέσματα, ακόμα και αν δεν υπάρχουν οι ακριβείς λέξεις στη σελίδα. (Παρεμπιπτόντως, ο λόγος που συμβαίνει αυτό ονομάζεται εφέ σαπουνόπερας).
Το να βρει κάποιος τη σωστή πληροφόρηση σχετικά με την τηλεόρασή του είναι χρήσιμο τη συγκεκριμένη στιγμή. Το AI, όμως, μπορεί να έχει πολύ πιο ουσιαστικά αποτελέσματα – όπως, να προβλέψει περιοχές που μπορεί να επηρεαστούν από πλημμύρες ή να βοηθήσει να εντοπιστούν οι καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης. Με άλλα λόγια, το AI μπορεί να βελτιώσει ριζικά την ικανότητά μας να καθιστούμε τις πληροφορίες πιο προσιτές και χρήσιμες.
Στη Google έχω εργαστεί για το Search από τις πρώτες μέρες της δημιουργίας του και ένα από τα πράγματα που με εμπνέει να συνεχίζω πάνω σ’ αυτό, είναι το πόσο διαχρονικό και συνδεδεμένο είναι με την αποστολή μας. Η παροχή μεγαλύτερης πρόσβασης στις πληροφορίες αποτελεί το θεμέλιο αυτού που κάνουμε και βρίσκουμε διαρκώς περισσότερους τρόπους για να βοηθάμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζονται. Αυτό μας ωθεί να συνεχίσουμε να κάνουμε το Search όλο και καλύτερο για τους χρήστες μας. Και γι ‘αυτό η δουλειά μας εδώ δεν τελειώνει ποτέ.
Είναι η έκτη ημέρα της καθημερινής περιόδου δωρεάν προσφορών του Epic Games Store και απλά…
Από τι αποτελείται η ύλη που αντιλαμβανόμαστε στο Σύμπαν; Αρχικά, υπάρχουν οι συνήθεις ύποπτοι, όπως…
Τα σχέδια της Apple να λανσάρει ένα iPhone με μηδενικά περιθώρια οθόνης (bezels) ενδέχεται να…
Οι καταναλωτές που θα επιλέξουν για τις εορταστικές τους αγορές, προηγμένα προϊόντα τεχνολογίας σε COSMOTE…
Φανταστείτε μια τηλεόραση που σας μεταφέρει σε άλλους κόσμους, με χρώματα τόσο ζωντανά που νιώθετε…
Η ρωσική εταιρεία hosting RUVDS ανακοίνωσε τα σχέδιά της να μεταφέρει έναν server σε μία…
Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.
Leave a Comment