Categories: Technology

ΕΕ κατά WhatsApp: Σε συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες η εφαρμογή- Τι αλλάζει


Το WhatsApp δεσμεύτηκε να είναι πιο διαφανές ως προς τις αλλαγές στους όρους παροχής υπηρεσιών του, μετά από παρέμβαση της ΕΕ.

Έπειτα από διάλογο με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (δίκτυο CPC), το WhatsApp δεσμεύτηκε να είναι πιο διαφανές ως προς τις αλλαγές στους όρους παροχής υπηρεσιών του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η εταιρεία θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν ενημερώσεις όταν διαφωνούν μαζί τους και θα εξηγεί ξεκάθαρα πότε μια τέτοια απόρριψη οδηγεί τον χρήστη να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του WhatsApp.

Επίσης, το WhatsApp επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν κοινοποιούνται σε τρίτα μέρη ή άλλες εταιρείες Meta – συμπεριλαμβανομένου του Facebook – για διαφημιστικούς σκοπούς. Ο διάλογος συντονίστηκε από τη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και την Ιρλανδική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών και διευκολύνθηκε από την Επιτροπή.

«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις του WhatsApp να αλλάξει τις πρακτικές του για συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ, να ενημερώνει ενεργά τους χρήστες για τυχόν αλλαγές στη σύμβασή τους και να σέβεται τις επιλογές τους, αντί να τους ρωτά κάθε φορά που ανοίγουν την εφαρμογή. Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να κατανοήσουν σε τι συμφωνούν και τι συνεπάγεται συγκεκριμένα αυτή η επιλογή, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα».

H WhatsΑpp επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών

Το δίκτυο CPC έστειλε για πρώτη φορά επιστολή στο WhatsApp τον Ιανουάριο του 2022, έπειτα από ειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ από τις ενώσεις μέλη της σχετικά με εικαζόμενες αθέμιτες πρακτικές στο πλαίσιο των ενημερώσεων της WhatsApp στους όρους παροχής υπηρεσιών και την πολιτική απορρήτου τους. Τον Ιούνιο του 2022, το Δίκτυο CPC έστειλε μια δεύτερη επιστολή στο WhatsApp, επαναλαμβάνοντας το αίτημά τους ότι οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται ξεκάθαρα για το επιχειρηματικό μοντέλο τoυ WhatsApp και, ειδικότερα, για το εάν το WhatsApp αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που σχετίζονται με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έπειτα από συζητήσεις μεταξύ του Δικτύου CPC, της Επιτροπής και του WhatsApp, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.

Επισκόπηση των δεσμεύσεων

Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, το WhatsApp θα:

  • εξηγεί ποιες αλλαγές σκοπεύει να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους
  • περιλαμβάνει τη δυνατότητα απόρριψης των ενημερωμένων όρων παροχής υπηρεσιών τόσο ευδιάκριτα όσο και τη δυνατότητα αποδοχής τους
  • βεβαιώνει ότι οι ειδοποιήσεις που ενημερώνουν για τις ανανεωμένες ενημερώσεις μπορούν να παραβλεφθούν ή η αναθεώρηση των ενημερώσεων μπορεί να καθυστερήσει, καθώς και να υπάρχει σεβασμός στις επιλογές των χρηστών και να μην στέλνονται επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις

Tα επόμενα βήματα

Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο το WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων στις πολιτικές του και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση – συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επιβολής προστίμων.

Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη της Επιτροπής και η τελευταία σάρωση του CPC σχετικά με τα «σκοτεινά μοτίβα» έδειξε ότι πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν «σκοτεινά μοτίβα», για παράδειγμα καθιστώντας πιο δύσκολη την απεγγραφή από μια υπηρεσία παρά την εγγραφή σε αυτήν. Το Δίκτυο CPC, με την υποστήριξη της Επιτροπής, θα συνεχίσει να εντείνει τις προσπάθειές του για την αντιμετώπιση τέτοιων παράνομων πρακτικών όπου εμφανίζονται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 



Πηγή

iTech News

Leave a Comment

Recent Posts

Creative και TGIF ενώνουν τις δυνάμεις τους και φέρνουν καθηλωτικό ήχο στις καρέκλες gaming [CES 2025]

Η Creative Technology και η TGIF συνεργάζονται για να προσφέρουν στους gamers την τέλεια ισορροπία…

5 ώρες ago

Επίσημα με Snapdragon 8 Gen3 και μπαταρία 6000mAh!

Ανακοινώθηκε επίσημα πριν από λίγη ώρα το νέο OnePlus 13R και φέρνει μαζί του έναν…

6 ώρες ago

Το μέλλον της μέτρησης αρτηριακής πίεσης από wearables!

Στον κόσμο των wearables, η ανίχνευση της αρτηριακής πίεσης θεωρείται το επόμενο ιερό δισκοπότηρο για…

6 ώρες ago

Νέα σειρά gaming laptops με Intel Core Ultra και γραφικά RTX 50 Series

Η Acer ανακοίνωσε στο CES 2025 σημαντικές αναβαθμίσεις στις επιδόσεις και στα χαρακτηριστικά των νέων…

7 ώρες ago

Μια διαφορετική και πρωτοποριακή προσέγγιση για την υλοποίηση κβαντικών υπολογιστών!

Οι κβαντικοί υπολογιστές θα μπορούσαν μια μέρα να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός…

7 ώρες ago

Επιστρέφει το πολιτικό περιεχόμενο στα Facebook, Instagram και Threads

Στο πλαίσιο μιας σημαντικής αναθεώρησης των πολιτικών της για τον έλεγχο του περιεχομένου που ανακοινώθηκε…

7 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.