Η περίφημη αλλαγή στην εμφάνιση του Gmail είναι πλέον γεγονός! Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα τις νέες λειτουργίες που μάθαμε πριν από μερικές ημέρες (π.χ. snoozing και confidential mode) και προχωρά σε ορισμένες αλλαγές στην εμφάνιση της desktop έκδοσης της δημοφιλούς υπηρεσίας. Το λανσάρισμα έχει ξεκινήσει από σήμερα το πρωί, αλλά προφανώς δεν είναι εφικτό να αλλάξει με μιας ταυτόχρονα σε όλους τους χρήστες και μάλιστα οι πρώτοι θα χρειαστεί να το ενεργοποιήσουν από τις ρυθμίσεις (πατήστε στο εικονίδιο με το γρανάζι και εκεί θα δείτε την επιλογή Try the new Gmail. Αν δεν υπάρχει, τότε θα χρειαστεί να περιμένετε λίγες ημέρες).
Όπως αναφέρει η Google στο επίσημο blog, οι αλλαγές στην εμφάνιση και στις λειτουργίες έγιναν με σκοπό να προσφέρουν υπηρεσίες επαγγελματικού επιπέδου σε όλους τους χρήστες και όχι μόνο σε αυτούς της επαγγελματικής σουίτας G Suite.
Confidential Mode: Νέο mode που επιτρέπει στον χρήστη να προσθέτει ημερομηνία λήξης σε κάποιο email, με αποτέλεσμα οι παραλήπτες να μην έχουν τη δυνατότητα να το προωθήσουν ή να το αντιγράψουν.
Integrated Rights Management (IRM): Ο χρήστης αποκτά τη δυνατότητα να μοιράσει συγκεκριμένες άδειες και ρόλους στους παραλήπτες του email. Για παράδειγμα, μπορεί να μπλοκάρει τη δυνατότητα προώθησης, την αντιγραφή, το download ή ακόμα και την εκτύπωση ενός συγκεκριμένου email, όπως περίπου ισχύει με τις άδειες επέμβασης σε κάποιο αρχείο του Google Docs. Η Google δεν μπορεί να αποκόψει πλήρως την εξαγωγή των πληροφοριών από αυτά τα emails, αλλά τουλάχιστον θα μπορέσει να περιορίσει την “κατά λάθος” διανομή από αμέλεια ή απροσεξία του παραλήπτη.
Two-factor authentication (2FA): Δυνατότητα προσθήκης του κλασικού μέτρου προστασίας 2 βημάτων σε κάθε email, έτσι ώστε ο παραλήπτης να πρέπει να πιστοποιήσει την ταυτότητα προτού μπορέσει να ανοίξει ένα εμπιστευτικό (confidential) email.
Email Snoozing: Στις κλασικές επιλογές αρχειοθέτησης (archive), διαγραφής (delete), επίσημανση ως αναγνωσμένο (mark as read) κλπ. προστίθεται τώρα και το snooze (αναβολή), έτσι ώστε να βλέπεις ξανά το email αργότερα. Η δυνατότητα snooze εμφανίζεται απλά αφήνοντας τον κέρσορα του mouse επάνω στο email που σε ενδιαφέρει
Email Nudging: Μια πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη για αυτούς που λαμβάνουν πολλά emails και ορισμένα από αυτά πρέπει να απαντηθούν σχετικά σύντομα. Η Google χρησιμοποιεί λειτουργία machine learning για να κατανοήσει ποια emails απαιτούν την απάντηση του χρήστη σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και του εμφανίζει σχετική ειδοποίηση μέσα στο inbox του. Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί βασίζεται αρκετά σε αυτόν των Smart Replies που έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους στο Gmail.
Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, η μεγαλύτερη αλλαγή στο περιβάλλον χρήσης αφορά την προσθήκη ενός drop-down panel στη δεξιά πλευρά. Σε αυτή την πλευρά ο χρήστης μπορεί να οργανώνει τις συναντήσεις του, να βγάζει πρόγραμμα για την ημέρα του, να κρατά σημειώσεις κλπ. χωρίς να φεύγει από το email που διαβάζει εκείνη τη στιγμή. Επιπλέον, το κλασικό μενού στην αριστερή πλευρά γίνεται επίσης drop-down για να εξοικονομείς χώρο και να επικεντρώνεσαι περισσότερο στο email. Κρατήστε, επίσης, το νέο offline mode που επιτρέπει στον χρήστη να δουλεύει επάνω στο γνώριμο περιβάλλον του Gmail ακόμη και όταν δεν βρίσκεται συνδεδεμένος σε κάποιο δίκτυο.
Εκτός από την desktop έκδοση, η Google αναβαθμίζει και τη mobile εφαρμογή του Gmail με την προσθήκη νέου αλγορίθμου που θα αντιλαμβάνεται ποια emails είναι σημαντικά έτσι ώστε να στέλνει ειδοποίηση στον χρήστη και ποια μπορεί να τα δει αργότερα, έτσι ώστε να μην του αποσπά την προσοχή για κάθε εισερχόμενο. Σημαντική προσθήκη και η δυνατότητα να διαγραφείς από τη λίστα κάποιου newsletter με ένα άγγιγμα.
[Google]