Η βρετανική ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού έχει ζητήσει από τη Facebook να πουλήσει την διαδικτυακή πλατφόρμα Giphy, την οποία αγόρασε για 400 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι. Το αίτημα οφείλεται σε μία έρευνα που διεξήχθη, η οποία ανέδειξε ηχηρές ανησυχίες σχετικά με τον ανταγωνισμό.
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (Competition and Markets Authority) υποστηρίζει ότι η σύνδεση του Facebook με το Giphy θα βλάψει τον ανταγωνισμό μεταξύ των πλατφορμών των κοινωνικών μέσων και θα απομακρύνει πιθανούς ανταγωνιστές στην αγορά των διαφημίσεων προβολής.
Τα ευρήματα της CMA είναι προσωρινά, αλλά αν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι ανησυχίες της είναι έγκυρες, η Facebook θα αναγκαστεί να ακυρώσει τη συμφωνία.
Η CMA είπε ότι «ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των ζητημάτων ανταγωνισμού που εντοπίσαμε είναι η Facebook να πουλήσει το Giphy σε κατάλληλο αγοραστή».
Παράλληλα, η CMA επεσήμανε ότι η Facebook θα μπορούσε να αρνηθεί σε άλλες πλατφόρμες να έχουν πρόσβαση σε GIF λόγω της αγοράς. Ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους πρόσβασής του, έτσι ώστε πλατφόρμες όπως το TikTok, το Twitter και το Snapchat να αναγκαστούν να παρέχουν περισσότερα δεδομένα χρηστών για την πρόσβαση τους σε GIF, ενισχύοντας την ήδη σημαντική δύναμη του Facebook.
Από πλευράς της η Facebook είπε:
Διαφωνούμε με τα προκαταρκτικά ευρήματα της CMA, τα οποία δεν πιστεύουμε ότι στηρίζονται από αποδεικτικά στοιχεία. Όπως αποδείξαμε, αυτή η συγχώνευση είναι προς το συμφέρον των ανθρώπων και των επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο – και σε όλο τον κόσμο – που χρησιμοποιούν το Giphy και τις υπηρεσίες μας. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την CMA για να αντιμετωπίσουμε την εσφαλμένη αντίληψη ότι η συμφωνία βλάπτει τον ανταγωνισμό
Ο Stuart McIntosh, πρόεδρος της ανεξάρτητης ομάδας έρευνας που διεξάγει την έρευνα, δήλωσε:
Εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται GIF καθημερινά με φίλους, οικογένεια και συναδέλφους, και αυτός ο αριθμός συνεχίζει να αυξάνεται. Η εξαγορά του Giphy θα μπορούσε να δει το Facebook να αποσύρει τα GIF από ανταγωνιστικές πλατφόρμες ή να απαιτεί περισσότερα δεδομένα χρηστών για να έχει πρόσβαση σε αυτά
Το Facebook επέμεινε ότι η Giphy δεν ανταγωνίζεται τις υπάρχουσες υπηρεσίες της ενώ ταυτόχρονα υποστήριξε ότι το Instagram δεσμεύτηκε να συνεχίσει να επιτρέπει στις αντίπαλες εφαρμογές φωτογραφιών και μηνυμάτων να έχουν πρόσβαση στη βιβλιοθήκη του Giphy.
Τέλος, η Facebook τόνισε ότι το Giphy «δεν έχει διαφημιστικό προϊόν προβολής, ούτε αναπτύσσει κανένα» και ότι δεν είχε κανένα δικό του κοινωνικό δίκτυο ή «ουσιαστικό κοινό». Τοποθέτησε τη Giphy ως μια εταιρεία που αγωνιζόταν να επιβιώσει ως αυτόνομη επιχείρηση, ενώ η εταιρεία σχεδίαζε να επενδύσει και να αναπτύξει την υπηρεσία.
*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.
[via]